Bureau stoel om lang te zitten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Bureau stoel om lang te zitten  (gelezen 4121 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Bureau stoel om lang te zitten
« Gepost op: 11 augustus 2014, 20:36 »
Wie van jullie hebben een goede stoel om op te werken (studeren, computeren, tekenen, werken)?
Zo ja, wat voor stoel gebruik je daar voor? Een trippelstoel, of een stoel van het UWV of iets dergelijks?
Ik ben graag creatief bezig. Onder andere portretten tekenen waarvoor je best even moet gaan zitten. Maar ik kan niet meer zo lang zitten dus ben op zoek naar een goede stoel waar ik wel wat langer in kan zitten. Mijn rolstoel zit wel goed, maar die is steeds net wat te laag of te hoog.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2014, 22:34 »
Ik werk nu op een gewone bureaustoel en dat gaat nu ook best goed (de stoelen van het UWV zijn sowieso niet slecht). Als ik veel klachten heb, werk ik het liefst vanuit mijn rolstoel, aan een in hoogte verstelbaar bureau dat groot genoeg is om mijn armen lekker op kwijt te kunnen. Combinatie van voetensteun op de goede hoogte, voldoende wig, goed kussen en klem zitten bij mijn heupen.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2014, 23:25 »
Ik heb een stoel die goed in te stellen is. Dus niet alleen qua hoogte, maar ook hoe ver hij naar voren of naar achteren gekanteld staat. En dat gaat redelijk goed.
En verder een steun waardoor je voeten iets schuin omhoog staan. Als ik die niet heb merk ik na een uur al dat ik niet meer weet hoe ik moet zitten van de pijn in mijn been. Met steun houd ik het een stuk langer vol

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2014, 07:11 »
Ik zou eerder je bureau aanpassen als je rolstoel wel goed zit. Als je die in hoogte verstelbaar maakt, werkt dat het beste. Ik heb wel een goede bureaustoel staan, maar is dan echt een kwestie van proberen wat voor jou dan belangrijk is.
Op het moment dat ik hem kocht lette ik vooral op steun voor m'n schouders -daar had ik toen veel last van- terwijl ik nu meer zou letten op steun in m'n onderrug bijvoorbeeld. En kan me voorstellen dat voor jou armleuningen fijn zijn om het even te kunnen laten rusten?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2014, 17:07 »
Ik heb via het UWV een trippelstoel die is aangepast naar werkstoel. In bijna alle manieren te verstellen incl een kanteling waarbij de zitting ook mee kantelt en je dus in een andere houding kunt zitten (gewoon, naar voren of in een wig). Verder een gemoduleerd kussen met iets omhooggaande zijkanten voor mijn bekken en een hoge rug met zijsteun. Zit beter ondersteund dan gewone bureaustoel vind ik zelf.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2014, 17:11 »
Ik had nog helemaal niet gedacht aan een in hoogte verstelbaar bureaublad. Dat is wel een idee. Moet alleen even kijken hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen.

Armsteunen, bedoel je dan op mijn rolstoel? Ik wil namelijk geen armsteunen op mijn rolstoel hebben.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon een goede bureau stoel te kopen. Ik krijg natuurlijk niets van het UWV omdat ik niet werk of studeer. Maar het meer voor de hobby is (al zou ik over een tijdje wel willen werken, vanuit huis. Iets van freelancer ofzo)
Als ik nu aan mijn bureau werk krijg ik last van mijn rug en armen. Omdat ik geen fijne steun kan vinden.

Ik wil ook graag een trippelstoel lenen om uit te proberen of dat werkt (maar dat gaat meer om het koken enz.). Ik moet alleen nog een briefje van een arts fixen. Stel dat een trippelstoel werkt voor mij, zou ik er miss een kunnen krijgen met een goede rugleuning enz. Waardoor ik hem ook als bureau stoel kan gebruiken, zoals Rachel zegt :). Maar dat zou dan nog wel een tijdje duren eer ik dat voor elkaar heb allemaal

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2014, 20:15 »
Dit is ook waar ik een beetje naar op zoek ben. Ik ben vaak aan het typen aan mijn verhalen enzo. Nu zou t liggend kunnen, maar ik wil niet steeds meer afhankelijk worden van liggen...en ook gewoon aan n bureau kunnen typen en studeren enzo.... Ik heb al gekeken en ik zie best al wat bureaustoelen die wel fijn zouden zijn...Ik volg dit topic even want ik ben benieuwd naar alle oplossingen etc.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:35 »
Zwaantje, ik zou dan kijken of de trippelstoel zo aangepast kan worden dat je er ook goed op kunt zitten aan een bureau.

Wbt het in hoogte verstelbare bureau. Je hebt van die bureau's met een hendel waardoor je hem kunt verstellen. Even bedenken hoe ik het uitleg, maar dan zitten de bureau poten in holle poten zeg maar. Maar dat zijn vaak bureau's voor op kantoren dus die zullen best prijzig zijn. Die trippelstoel kun je via de zorgverzekering doen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:45 »
Voor zo'n bureau moet je even zoeken op kantoormeubelen uit faillisementen. Dan kan je ze in verhouding behoorlijk goedkoop krijgen, die hebben vaak hele partijen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:37 »
Ik heb een heel goede bureaustoel gekregen van het UWV. Ik mocht in een aangewezen zaak voor bureaustoelen (waar zelfs een ergotherapeut was, om de klanten te helpen de beste stoel te vinden) een stoel uitzoeken en het UWV heeft hem vergoed. Dat deden ze tijdens mijn middelbare schooltijd. Ik kreeg er een voor thuis en een voor op school (ik moest die voor thuis eerst aanvragen bij de zorgverzekeraar, maar toen die de aanvraag afwees, vergoedde het UWV hem). De stoelen in kwestie kostten volgens mij een euro of 1200. Dus ja: ik heb een goede stoel!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Bureau stoel om lang te zitten
« Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2014, 21:28 »
Hmm maar dat gaat bij mij niet lukken aangezien ik niet studeer of werk  ::)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal