Scheenbeen instabiliteit
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Scheenbeen instabiliteit  (gelezen 4512 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Scheenbeen instabiliteit
« Gepost op: 10 augustus 2014, 20:58 »
Wie heeft er last van scheenbeen instabiliteit bij de knie? Dus bij het kniegewricht zie je het bot van scheen been heen en weer schuiven. Er ontstaat dan een bobbel aan de zijkant.
Ik heb er sinds kort last van. Maar de instabiliteit zal ongetwijfeld al langer bestaan. Wat hebben jullie hier voor? Bepaalde oefeningen of een brace of iets dergelijks?
Ik heb er vooral last van als ik met mijn benen over elkaar zit. En zo zit ik zo graag!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2014, 19:51 »
Eh..ik heb dat alleen tijdens het lopen, niet zozeer tijdens het zitten. Bij mij is het alleen minder zichtbaar. Een brace is wel een oplossing, maar dan kun je ook niet echt meer met je benen over elkaar zitten. ...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:27 »
Ik heb een brace die ook dat tegen gaat maar kan gewoon met mijn benen over elkaar zitten. Wel moet je opletten dat je "goed" zit anders is het niet erg comfortabel. Normaal zou ik zeggen dat je best mijn brace eens mag proberen maar ik denk dat deze zo van je been afglijdt :AA:

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:39 »
Ik wil ook niet perse een brace voor het zitten met mij benen over elkaar. Maar meer gewoon voor de irritatie in het algemeen. Tijdens het lopen merk ik er niks van. Maar als ik dus met mijn benen over elkaar zit of lig voel ik hem echt knoepen en zie je ook een bobbel ontstaan. Maar ik denk dat er tijdens het lopen ook irritatie is want het is regelmatig geirriteerd en dat kan nooit alleen zijn van het met benen over elkaar zitten.
Toch lief aangeboden Rachel :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:40 »
Ehm... met je benen over elkaar zitten is iets wat we allemaal beter niet kunnen doen. Het is niet alleen slecht voor je knieƫn, maar ook voor je heupen en enkels.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2014, 15:34 »
Over het algemeen zitten de meesten van ons vaak in houdingen die niet al te erg aan te raden zijn denk ik.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2014, 19:57 »
Ik lig en zit houdingen die over het algemeen niet aangeraden worden  :AA:

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2014, 23:35 »
Ik heb er ook regelmatig last van. Een enkel staat dan meestal niet goed, en op een of andere manier duwt dat mijn scheenbeen dan scheef waardoor het in mijn knie pijn gaat doen. Ik zie daarbij vaak ook een flinke bobbel uitsteken bij mijn knie. Het eerste wat ik dan ook probeer bij dat soort pijn is mijn enkels terugzetten.
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2014, 06:23 »
@Nih: Waar voel je de pijn? Ik had vorige week ook dat er wat verschoof. Maar voor m'n gevoel was het m'n onderbeen wat verschoof tenopzichte van m'n bovenbeen. Voelde enorme rek in m'n pezen in m'n knieholte.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2014, 11:26 »
Idd ook in mijn knieholte. Maar ook op de plek waar mijn scheenbeen uitsteekt, en wat dieper in mijn knie. Het zit in ieder geval niet op de zelfde plek als wanneer mijn knieschijf uit de kom gaat.


Overigens, als het daar instabiel is.... Nooit een arts de 'schuiflade' test laten doen. Dan gaan ze op je voet zitten en aan je onderbeen trekken net onder je knie. Bij mij kwamen mijn scheenbeen en kuitbeen helemaal los van mijn knie en schoven toch een goede drie cm naar voren. Niet iets wat ik je aan kan raden :p
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Scheenbeen instabiliteit
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2014, 14:12 »
Ik had vorige week vrijdag echt het gevoel dat heel m'n onderbeen verschoof tenopzichte van m'n bovenbeen. Echt goed pijnlijk. Maar ik ben wel weer gelijk m'n been normaal gaan belasten. Had m'n rolstoel ook niet bepaald in de buurt staan. Tot nu toe geen last meer van gehad. Hopelijk was het een eenmalig iets.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal