Invloed van hormonen op eds
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Invloed van hormonen op eds  (gelezen 16758 keer)

Offline Jamie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
  • ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets
    • Bekijk profiel
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2015, 00:59 »
bevallen gaat met EDS vaak heel erg snel.Ik heb bij mijn bevallingen echt maar een paar uur met voor-weeën plus persweeën bezig geweest.Niets inknippen,op weeën zelf na weinig schade. Bekken, tja die zijn een ramp,iedere bevalling weer erger. Wat dat aan gaat fijn dat ik kwa kids niet meer hoef.

Hormonen, ik zit in de pre menopause, dus heb helaas teveel wat opeens bij de start hiervan opeens heel eg veel erger werd. Hoop wel dat als ik erdoor ben, het weer redelijk stabiel word.
ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2015, 08:00 »
Ik hoop het ook voor je, Jamie.

Ik heb op internet een overzicht gevonden met de beschikbare pil-preparaten. Ik zou voor een combinatiepil moeten gaan. Ik denk er nu over om er een te nemen met extra veel oestrogeen en maar weinig progesteron. Want dan zou ik de minste klachten moeten hebben....?
Heeft een van jullie al eens geprobeerd of een andere pil meer of minder klachten geeft? In het verleden heb ik jarenlang Microgynon 30 geslikt, maar ik probeer graag wat anders uit.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2015, 22:24 »
Ik denk idd dat het een combinatie preparaat moet zijn, in ieder geval preparaten met alleen progesteron vermijden.

Ik heb 3 verschillende pillen geprobeerd, helaas kan ik weinig zeggen over het effect op mijn gewrichten gezien ze bij mij een tegenovergesteld effect hadden (continu ongesteld).
Collective madness is called sanity

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2015, 12:14 »
Bij mij ging de pil ook ontzettend slecht, wou het proberen vanwege de ernstige pijn en door de continue stemmingswisselingen. Mijn lichaam verdroeg het niet, was alsnog ongesteld, emotioneel, dik en ontzettend misselijk....

Heb ook last van meer pijn en luxaties tijdens mijn menstruatie, vind het wel ''leuk'' om te horen dat ik niet de enigste ben. Ben dan ook veel meer stijf in m'n benen, maar m'n benen zijn dan wel veel losser, en ook ontzettende klachten in m'n heupen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2015, 10:09 »
Ik slik ondertussen een paar maanden de pil en ben blij van de maandelijkse schommelingen in instabiliteit af te zijn. De eerste pil die ik slikte bezorgde me de bijwerking jeuk. Nu slik ik de zelfde hormonen van een ander merk en dat gaat gelukkig goed. Ik heb een zo laag mogelijke dosering progesteron uitgezocht en zal binnenkort wel merken hoe lang ik door kan slikken, voor ik een doorbraakbloeding krijg.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2016, 13:43 »
Blij om te horen dat het werkt, Marianne! Kan je lang door zonder doorbraak bloeding? Hoe heet het preparaat? (dan weet ik wat ik wil proberen als ik nog eens een pil ga riskeren)
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Invloed van hormonen op eds
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2016, 19:45 »
Fijn dat het allemaal werkt Marianne! Ik hoop dat t zo blijft

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal