Hoofdpijn en migraine.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hoofdpijn en migraine.  (gelezen 37336 keer)

Offline Herrie-Jet

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2011, 09:41 »
Hier ook nog een migraine patientje!
Heb alle soorten medicijnen gehad maar niks helpt.
Ook door de scan geweest maar ze houden het op overgevoelige zenuwen in m'n koppie.
Ik kan het een beetje voorkomen door genoeg slaap en goed eten maar moet de laatste tijd veel overgeven van de pijn door HMS dus dat goed eten werkt niet echt :(
Bij veel mensen schijnt het inderdaad te helpen door minder chocola, cafeïne of suiker te eten.
Heb ik ook paar maanden geprobeerd maar hielp niet.
Gelukkig hoef ik niet meer telkens over te geven tijdens een migraine aanval en die hoofdpijn ben ik ondertussen wel gewend dus kan ik wel een paar uurtjes mee doorlopen en net doen of ik niks mankeer :)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2011, 10:53 »
Ik heb een paar maanden last van een specifieke soort hoofdpijn en vraag me af of dat een bekend verschijnsel is onder de meiden hier.

Ik heb vaak links aan de bovenkant/voorkant van m'n hoofd eerst een stekend gevoel, daarna gaat het over in een fikse hoofdpijn en dan zakt het naar beneden en dan begint mijn bot van mijn jukbeen onder mijn linker oog en mijn oogkas erg pijn te doen. Ook krijg ik dan een bepaalde hoofdpijn/druk achter mijn oog. Iemand die dit herkend?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:14 »
Nu ik mijn verhaal zo nalees is het misschien geen slecht idee om mijn ogen weer eens op te laten meten. :P

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2011, 22:33 »
Heb je ook veel last van vermoeiheid na lezen of tv kijken?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2011, 01:56 »
Goede vraag Ilona. Anne, mocht het niet aan je ogen liggen, zou het beeld ook goed in het clusterhoofdpijn beeld kunnen passen.
Ik herken redelijk wat je zegt, heb dan wel geen clusterhoofdpijn maar hang daar wel tegenaan

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2011, 07:00 »
@Ilona, ik ben niet erg vermoeid na het lezen of tvkijken. Ik merk wel dat ik daarna neiging heb vermoeid te raken als ik geen lenzen in heb en/of geen bril op heb.

@roos, bedankt voor je info. Heb er wat over bekeken en mocht de sterkte van mijn ogen onveranderd zijn dan ga ik met mijn klachten langs de ha.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #21 Gepost op: 31 augustus 2011, 08:29 »
Okay, ik ben bij de opticien geweest. Sterkte en oogdruk was onveranderd, alles nog hetzelfde. Ook bij de huisarts geweest en die heeft een verwijzing naar de neuroloog gemaakt. :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2011, 08:47 »
Okey..nou ben benieuwd wat daar uitkomt.

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #23 Gepost op: 23 januari 2012, 16:01 »
Ik meld mij vandaag even in dit draadje.... Zo rond half 3 begon er bij mij iets achter mijn ogen te steken en begon ik wat wazig te zien. Omdat ik weet wat dat te betekenen heeft heb ik gelijk maar een brufen bruis 600mg naar binnen gegoten... Ik ben blij dat ik het bij me had en eraan heb gedacht, anders had ik nu nog ergere migraine gehad dan nu... En vanavond zou ik eigenlijk naar orkestrepetitie, maar dat zie ik op het moment ff niet zitten... IK HAAT MIGRAINES :-[

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2012, 16:09 »
Bah vervelend, maar goed dat je er op tijd bent. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar Bernard heeft heeel af en toe last van migraine. Niet vaak, maar dan wel gelijk heel erg erg. Kan niet meer normaal praten, schrijven en echt helemaal niks. (gelukkig nog niet vaak meegemaakt in de 2,5 jaar dat we samen zijn, één keer naar zn hart operatie)

Ik ken iemand, die heeft iets vaker migraine en die heeft speciale tabletten voor als ze voelt dat ze migraine krijgt/heeft. In zo'n doosje zitten maar 3 stuks omdat het erg zwaar spul is, weet de naam zo niet meer!

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2012, 16:13 »
Nou ik heb het gelukkig ook niet heel vaak, maar als ik het heb is het wel ff doorbijten... Speciale tabletten hebben bij mij geen zin. Ik kan in principe wel enigszins toe met de Brufen600. En max 2 minuutjes per halfuur achter de computer (ik moet toch op de een of andere manier mijn huiswerk enzo maken)

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2012, 16:15 »
Het is dus echt even behelpen. Maar als je migraine echt zo erg is vandaag, dan blijf je morgen toch thuis? Kun je morgen even bijwerken wat betreft school en woensdag er weer tegenaan!! Kruip maar lekker vroeg je bed in! Lekker slapen!

Martinuzje

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2012, 16:23 »
Ja, maar ik zou vanavond nog repetitie hebben met orkest en heb het telefoonnummer van contactpersoon niet (alleen mail)... Goed, ik ga wel optijd slapen vanavond (heb net in de trein ook geslapen als een blok!) en dan morgen maar verder zien :/

Edit: telefoonnummer gevonden, afgebeld... Nu zo ff koken en eten en dan snel me bed in...
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2012, 16:29 door Martinuzje »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2012, 10:14 »
@Dineke: 3 tabletjes in het doosje..dat is Maxalt! Heb ik ook gehad, werkte een tijdje heel goed (als ik het op tijd innam). Ik heb nu neusspray van Imigran...helpt heel goed alleen ik moet wel sprayen, iets in mn mond om te ten (die spray is SMERIG) en gaan liggen, want het is vrij zware medicatie.
Als ik dan ben gaan liggen en een uurtje slaap, dan voel ik me meestal wel iets beter. Nadeel: ik krijg daarna dorst, en heel erg honger.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2012, 11:08 »
Ik krijg de laatste paar migraine episodes bloedneuzen van de spray.. Naast dat hij erg vies smaakt en ik dan eigenlijk ook alweer moet overgeven....

Maar wat dan?! de tabletten werken niet, de spray is vies, zetpil kan nog en injectie kan nog. Ik wil geen beta blokker meer, daar voel ik me nog rotter van..

Bah, ik haat migraine.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal