Overstap naar rolstoel
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Overstap naar rolstoel  (gelezen 6848 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #15 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:07 »
Toen ik nog maar kort een rolstoel had keek ik per dag of ik m'n rolstoel nodig had. Waren ook echt maanden dat hij in een hoek stond. Dus op zich is het wel goed om te kijken of het mogelijk is om de rolstoel minder te gebruiken. Zeker als het zo wisselend is hoe je mogelijkheden zijn.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #16 Gepost op: 6 september 2014, 09:04 »
Ik denk dat ik er maar een gewoonte van moet maken om met een dagje uit in de rolstoel te gaan.
Ik ging gisteren met mijn moeder naar het boekenfestijn. We gingen met de trein dus ik vond een rolstoel niet handig. En de laatste keer dat ik op het boekenfestijn was waren we er maar 2,5 uur ofzo en kon ik daarna nog een middag in de Apenheul rondlopen. Dus ik ging ervan uit dat ik het nu ook wel redde. Maar dit keer waren we er ruim 4 uur. Tijdens het boekenfestijn ging het wel goed. Bij het overstappen naar een andere trein kreeg ik kramp in mijn been, maar dat ging wel. Thuis had ik de normale pijn als ik veel gelopen had. Maar een uur later kreeg ik zoveel pijn dat ik misselijk werd en heb gehuild uit pure frustratie. Pijnstillers hielpen niet, ik kon op geen enkele manier zitten of liggen. Ik probeerde om 9 uur te gaan slapen maar ik had teveel pijn. Ik heb echt nog nooit zoveel spijt gehad dat ik ben gaan lopen. Dus volgende keer dat ik een dag weg ga neem ik toch maar de rolstoel mee

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #17 Gepost op: 6 september 2014, 13:00 »
Heb jij weleens gekeken naar een loopfiets? Is voor zulke uitjes ideaal, en denk dat het met jouw beenconditie wel kan als ik t zo hoor. Maar is maar een ideetje hoor ;), ken jouw situatie niet exact.

Gaat het weer met je benen?

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #18 Gepost op: 6 september 2014, 14:07 »
Mag je die gewoon overal mee naar binnen nemen dan? Dan is dat misschien wel een optie ja. Ik red het qua spierkracht namelijk wel om even te lopen inderdaad

Nu gaat het wel weer. Ik kwam erachter dat de pijn minder werd als ik op mijn buik met mijn benen onder me ging liggen dus toen de pijn genoeg was afgezakt ben ik alsnog in slaap gevallen gelukkig. Nu nog voornamelijk napijn, maar dat is prima vol te houden

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #19 Gepost op: 6 september 2014, 17:32 »
Ja, in principe wel. Soms moet je het wel uitleggen, maar omdat het een loophulpmiddel is mogen ze het niet weigeren. Het is alleen onbekender dan een rolstoel, dus roept meer vragen op. Maar in musea, winkels ed is het als het goed is geen probleem.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #20 Gepost op: 6 september 2014, 18:59 »
Ok nou dan ga ik me daar eens in verdiepen!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Overstap naar rolstoel
« Reactie #21 Gepost op: 6 september 2014, 22:53 »
Wat naar, Enoël, dat je zoveel pijn had! Gelukkig heb je het ergste weer achter de rug, hopelijk is ook de napijn snel weer weg.

Een loopfiets is misschien inderdaad wel een mooi alternatief! Ik ga even een oud draadje naar boven schoppen over loophulpmiddelen, daar stond een hoop informatie in, hoop dat je er wat aan hebt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal