Eet problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Eet problemen  (gelezen 4442 keer)

Offline anjaa89

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Eet problemen
« Gepost op: 6 mei 2014, 15:42 »
Hallo,

Ik kon hier niets over vinden,  vandaar nieuwe topic. De laatste maanden gaat eten niet zoals het hoort. Ik heb geen eetlust en als ik iets eet krijg ik vaak buikpijn en kan ik naar de toilet. Een aantal weken geleden was ik uitgedroogd en ondervoed, ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen. Mijn ontstekingswaardes waren veel te hoog! Na die week ben ik weer naar huis gegaan, ik ben toen overgestapt van naproxen (4 jaar 3x daags geslikt) naar celebrex. Ik ben wel onder behandeling van dietiste, deze wou mijn maag rust geven in verband met medicatie. Ik eet geen vet eten, geen vezels, geen kruiden.. alles om het rustig te krijgen.
Ik eet nu per dag een bakje vla, een liga, een stukje kipfilet en dat is alles wel zo'n beetje.. Misschien nog een keer een extra liga.
Jullie kunnen jullie vast voorstellen dat ik behoorlijk in de min zit wat brandstof betreft en de hele dag achter de feiten aanloop (moe, hoofdpijn, duizelig). Hebben jullie ervaring met zulke situaties?

Anja

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Eet problemen
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2014, 22:59 »
Ik heb er vooral last van als mijn darmen tot de nok toe vol zitten. Gezien de ontstekingswaarden zou ik het toch verder laten uitzoeken of er geen sprake is van bijv crohn of dikke darm ontsteking.

Vertraagde maaglediging kan ook voorkomen bij eds, maar weet niet of daar dat naar de wc moeten bij past.

Offline anjaa89

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Eet problemen
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2014, 23:11 »
Bedankt voor je antwoord.  Ik heb het op Google opgezocht en dit is niet wat ik heb. Heb hem ook eens andersom gedaan (versneld in plaats van vertraagd) en kwam toen bij het dumpingssyndroom uit... Dit komt ook voor bij eds

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Eet problemen
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2014, 23:12 »
Daar had ik nog niet aan gedacht,  maar komt redelijk veel voor inderdaad.  Maar zou dan toch even naar de mdl willen om het na ge laten kijken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Eet problemen
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2014, 11:03 »
Ik denk dat dat sowieso een goed idee is, om het even te laten nakijken door een mdl arts.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Eet problemen
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2014, 17:22 »
Hier zelf iemand met maag problemen. Ik zou je ook adviseren om naar een mdl arts te gaan. Kijk als het niks ergs is oké maar straks is er wel iets en dan ben je er op tijd bij.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Eet problemen
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2014, 22:03 »
Ik sluit me bij de anderen aan, dit klinkt als iets voor een MDL-arts. Je krijgt momenteel te weinig voedingsstoffen binnen, en uitdroging is al helemaal niet goed. Lastig hoor!

In HMS/EDS klachten zag ik nog de volgende draadjes, misschien heb je daar wat aan?
Maag- en slokdarmklachten
Darmklachten

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal