8 weken na OK.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: 8 weken na OK.  (gelezen 7511 keer)

Offline NanneJilke

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
  • Rust zacht lieve Jacky! 14-02-2014
    • Bekijk profiel
8 weken na OK.
« Gepost op: 29 april 2014, 23:01 »
Hoi iedereen,

Ben ik weer! Ik heb eerder een topic geopend over mijn knie operatie. Deze was 4 maart en is inmiddels 8 weken geleden.
De operatie is geslaagd, voor zover nu te zien is. Orthopeet erg tevereden,  en het lidteken is niet heel breed (kan natuurlijk nog veranderen).

Na de operatie had ik veel pijn, Had een neuroblokker in mijn been dit is een slangetje in je been die tegen de grote centrale zenuw in je been ligt en je been verdoofd. Omdat ik zoveel pijn had heb ik s nachts meerdere keren overgegeven en de volgende dag werd het alleenmaar erger. De anesthesiste wilde mij goed in de gaten houden  en ben toen naar de verkoever gebracht waar ik heel veel andere pijnstillers kreeg wat niet hielp. Uiteindelijk na 3 uurmorfine pomp aangesloten op het handinfuus waardoor ik morfine, de neuroblokker en andere pijnstilling oraal slikte (artotec, tramadol , en paracetamol) . Hiermee was het enigszins uit te houden, alleen kreeg ik last van mijn bloeddruk en heb ik een nachtje op de medium care doorgebracht.

Na iets langer als een week was ik thuis, en had nog steeds heel veel pijn. Mijn bloeddruk was erg laag en als ik ging zitten viel ik na 5 min al.flauw, Hierdoor heb ik 5 weken lang helemaal plat gelegen en eigenlijk alleenmaar gelegen, Slapen ging niet, en tv was al te veeel. De laatse week in het gips ben ik een paar keer buiten geweest, maar na een uurtje ging ik al overgeven omdat het teveel was en was ik gelijk een dag en nacht ziek. Na 6 weken is precies is mijn gips eraf gegaan dit is nu 2 weken geleden. Ik heb nogsteeds heel erg veel pijn, maar langzaamaan gaat het iets beter

Sinds ik van de artotec en tramadol (sinds 1,5 week) af ben gaat het veel beter en ik kan nu langer in mijn stoel zitten word alleen erg misselijk. Ga weer middagjes weg en dat is heel erg fijn. Met 2 krukken kan ik in huis belastend lopen en daar ben ik al erg blij mee!
Mijn been kan nog geen 90 graden buigen en ik kan niet zelf mijn been optillen. Het gaat allemaal nog heel erg lang duren omdat ik 5 weken lang heeel ziek geweest ben,

Ik hen hierdoor ook niet eerder iets laten horen, En op dit moment heb ik het erg druk met examens. Ik ben de laatse 8 weken niet naar school geweest, heb thuis de belangrijkste toetsen gemaakt met docent en moet nu veel leren. Over 2 weken zijn de examens en zal ik meer actief zijn, Afgelopen tijd is dit mij niet gelukt , en wil dit nu wel gaan doen.

Ik heb vaak gezegt dat ik spijt heb van de operatie,  Ik weet op dit moment niet hoe ik erin sta, heb veel pijn en kan heel weinig. Het feit dat ik mijn verjaardag liggend heb gevierd zit mij ook niet helemaal lekker en heb de operatie echt onderschat. Volgende keer denk ik beter na, maar denk dat als ik door deze elende heen ben ik heel blij kan zijn, ik hoop dan ook dat me knie echt niet meer uit de kom gaat want anders heb ik al deze pijn voor niks ondergaan.

Wilde dit toch even met jullie lotgenoten delen, en als jullie tips hebben van wat ik tegen  de pijn kan doen of iets dergelijks hoor ik dat heel graag! Over een paar weken zullen jullie mij veel meer online zien!

Liefs,
Esra

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2014, 23:12 »
Sterkte in elk geval

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2014, 11:07 »
Sterkte, heel verhaal, hopelijk heb je snel minder pijn.
Als de pijn aanblijft dan is dat iets om met je arts te bespreken. Hier worden zoveel verschillende medicijnen geslikt, tegen verschillende soorten pijn en in verschillende hoeveelheden dat het lastig is om daar tips over te geven! Zeker omdat deze pijn ook erg specifiek is lijkt me.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2014, 11:40 »
ik word al misselijk bij het idee wat je allemaal slikt voor de pijn. Hier kun je ook flink ziek van zijn.
Zelf ben ik ook altijd erg misselijk na een operatie.

Beterschap! Zelf ben ik ook nog herstellende van een blaas operatie met een hele lange na sleep.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2014, 17:33 »
Wat verschrikkelijk dat je zo slecht uit de operatie gekomen bent. Ik hoop dat je snel nog meer opknapt en dat het het allemaal waard geweest zal zijn.
Veel pijn hebben is echt vervelend. Zelf word ik van sommige pijnstillers (morfine...) hartstikke misselijk en ga ik er van overgeven. Dus ik hoop dat je je met het afbouwen van de medicatie nog beter gaat voelen.
Tips tegen de pijn? Medicatie moet je met je arts overleggen. Wat mij mij kan helpen, is andere stimulatie die de pijnprikkel verdrijft. Dat kan kietelen/gekriebel zijn. Je hersenen kunnen niet alle signalen tegelijk waarnemen. Als je goed gekriebeld wordt, kan het zijn dat je hersenen dat registreren en op dat moment de pijn niet registreren. Denk maar eens aan pijn die afleidt van pijn: als je pijn in je been hebt en je slaat met een hamer op je duim, dan voel je op dat moment veel pijn in je duim, maar de pijn in je been is helemaal naar de achtergrond verdwenen. Ik wil je niet aanraden op je duim te gaan slaan, maar met gekriebel kan het dus het zelfde werken.
Heel veel succes gewenst met je examens!

Offline anjaa89

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2014, 18:02 »
Sterkte!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2014, 11:39 »
Sterkte

Offline NanneJilke

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
  • Rust zacht lieve Jacky! 14-02-2014
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2014, 12:29 »
Bedankt iedereen!
Vandaag is de operatie alweer 2 maanden geleden, De tijd gaat snel.
Wat mij opviel is dat mijn knie vooral dik rood en branderig werd na lopen, of mijn fysio oefeningen (strekken en buigen). Fysio zegt dat dit erbij hoort en dat mijn knie herstellende is , hier ga ik dan ook vanuit. 12 mei gaan we weer terug naar het Juliana voor controle zal het dan ook zeker aangeven. Het idee van afleiden is er slim! Vandaar dat mijn moeder me hele dagen gekriebeld heeft in het ziekenguis  ;D ;D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2014, 16:08 »
Wow dat klinkt echt als een hele zware tijd. Heel veel sterkte!
Dat je knie rood wordt kan ook overbelasting zijn, maar waarschijnlijk zal dat wel steeds beter gaan. Maar hou het wel in de gaten!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2014, 13:14 »
Wat zwaantje zegt...sluit ik me helemaal bij aan. In de gaten houden, in ieder geval. Want het moet ook niet te lang duren, dat rood worden van je knie. In ieder geval sterkte!

Offline NanneJilke

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
  • Rust zacht lieve Jacky! 14-02-2014
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2014, 19:22 »
Bedankt iedereen!

De roodheid word al minder gelukkig, Nog wel steeds veel pijn.
Orthopeet was vorige week erg tevreden. Fysio ook, vanaf vandaag mag ik kleine stukjes lopen zonder krukken, het doet veel pijn... Maar ben zo trots als een pauw!  (a)

Ik moet erg wennen aan een ''normale'' knie, het doet best een beetje pijn.
knieschijf word nu bij strekken en buigen omhoog en omlaag getrokken zoals het hoort (Heel overdreven beschreven maar voel dit heel erg). Normaal ging mijn knieschijf dan naar buiten en weer naar binnen.

Morgen is mijn laatste examen en daarna heb ik een lange vakantie tot September om te revalideren, ECHT revalideren op dit moment is school ook belangrijk omdat de laatste 2 maanden niet op school ben geweest. En ik zal dan ook meer online zijn op het forum.


Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2014, 20:07 »
Blij om te horen dat het goed gaat! Blijft toch spannend, zo'n operatie.
Ik hoop dat je revalidatie goed gaat en dat je tussendoor in juni een feestje kunt vieren ter ere van je diploma. ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2014, 16:42 »
Fijn dat het beter gaat en knap dat je je zo op school kunt concentreren

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2014, 21:55 »
Fijn dat t beter gaat zeg!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: 8 weken na OK.
« Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2014, 14:21 »
Hoe gaat het nu inmiddels?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal