Spierpijn
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Spierpijn  (gelezen 3362 keer)

Offline Annemarijn

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Spierpijn
« Gepost op: 4 januari 2014, 12:52 »
Hallo allemaal!

Nu ben ik gisteren naar de fysiotherapeut geweest. Waar ik iedere week 2 keer kom. Maar nu heb ik extreem veel spierpijn, dit heb ik normaal ook wel iedere dag een beetje. Maar nooit zo erg als nu. Ook heb ik het idee dat mijn fysiotherapeut het hypermobile gedeelte niet echt serieus neemt. Zo moet ik bepaalde dingen doen die ik eigenlijk helemaal niet kan doen zonder dat er iets uit de kom schiet.
Iemand die dit herkent?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Spierpijn
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2014, 13:35 »
Als er tijdens een oefening gewrichten luxeren dan zijn de oefeningen gewoon niet goed/te zwaar. Maar ik neem aan dat je fysio dat ook wel ziet/merkt? En wat zegt hij ervan als je aangeeft dat je iets luxeert? Ik heb ook altijd wel wat spierpijn na fysiotherapie, maar niet abnormaal veel eigenlijk.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spierpijn
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2014, 14:08 »
Aangeven bij je fysio! En ook zeker niet door gaan douwen als dingen niet lukken.

Offline Annemarijn

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Spierpijn
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2014, 15:18 »
Jaa bedankt! Ik zal het aangeven bij de fysio. Als iets uit de kom gaat doe ik het er meestal zelf weer in dus dan ziet het er ook niet zo erg uit. Maar ik zal het er eens met mijn fysio over hebben.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Spierpijn
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2014, 20:02 »
Ik heb wel eens dat er bij een nieuwe oefening wat uit de kom schiet omdat ik even naar de goede houding moet zoeken. Maar als dat blijft gebeuren is het niet goed lijkt me. Spierpijn zou ik even kijken hoe snel het afneemt.

Tomac

  • Gast
Re: Spierpijn
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2014, 23:51 »
Ik denk dat je ten allertijden moet voorkomen dat je een gewricht luxeert.

Als ik een bepaalde training niet kan uitvoeren, dan probeer ik zo veel mogelijk een andere training te vinden die wel dezelfde spieren traint, maar je dan toch geen last heb van luxaties. Als het dan nog steeds gebeurt of de mogelijkheid van een andere manier zoeken er niet is. Dan kan je nog kijken of je het gewicht kan verminderen.

Als dat ook niet werkt kan je wellicht met je fysio kijken of je eerst de spieren om de probleem spieren heen kan trainen zodat die spieren, met de orspronkelijke training wellicht wat meer kunnen hebben?

Succes ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Spierpijn
« Reactie #6 Gepost op: 5 januari 2014, 15:53 »
Ik kon een bepaalde beweging niet maken. Ik moet in allerlei verschillende standen mijn arm stil houden als de fysio tegendruk geeft. En in een bepaalde stand subt hij altijd. Maar we bleven het toch even oefenen en nu kan ik die oefening doen met al de helft minder subluxaties als eerst. En het gaat nog steeds vooruit. In dat geval is het misschien even nodig of zo. Maar als iets uit de kom schiet en het blijft zo, of je hebt er veel pijn aan, of het is na de  oefen sessie overbelast/rood/dik/warm. Dan raad ik t af!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal