Raar!
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Raar!  (gelezen 7494 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Raar!
« Gepost op: 27 december 2013, 14:36 »
Oke, ik heb iets heel raars.....

Als ik mijn hoofd beweeg (niet jaknikken of neeschudden, maar echt heen en weer zeg maar), dan voel ik iets kraken ofzo (het lijkt of t vloeistof of iets is..geen idee). Tegelijk heb ik dus uitval in mijn rechterarm en tintelt het ook. En..dat is nog gekker, ik krijg een zwarte vlek voor mn rechter oog......

Nu ben ik niet bang ofzo..maar ik vind dit niet helemaal kloppen, zeker het uitvallen van mn arm niet.. Mn been tintelt dan trouwens ook enorm........

Weet iemand wat dit kan zijn (ik hoorde al een zenuw ofzo.. maar ik weet niet, het is raar dat het  dus onwillekeurig ook gebeurd als ik mn hoofd omdraai ofzo. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent?).

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2013, 15:06 »
Ik herken het wel. Bij mij is het meestal een scheve nekwervel die inderdaad op een zenuw drukt.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2013, 16:29 »
Ik heb het ook vaker. Vaak gecombineerd met tintelingen in m'n arm, één keer ook met vlekken voor m'n ogen.
Vond dat laatste vooral ook niet prettig, omdat er natuurlijk ook gevaarlijke dingen kunnen gebeuren. Maar is toen uiteindelijk wel over gegaan bij mij....
Maar als je 't niet vertrouwt, niet te lang mee door blijven lopen! Is er wel iemand in de buurt? Want op zulke momenten in geval van nood niet direct iemand kunnen alarmeren is minder prettig idee.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2013, 16:35 »
Ik heb dat inderdaad ook als er een nekwervel niet helemaal goed zit! :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2013, 17:14 »
Als ik mijn hoofd opzij beweeg, met mijn oor naar mijn schouder en dan heen en weer, dan hoor ik ook een soort geluid. Ik beschrijf het altijd als een krakend snoeppapiertje! Maar ivm uitval en vlekken zou ik niet te lang wachten ben aan de bel trekken roos!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2013, 18:27 »
De uitval kan ik wel plaatsen bij een beknelde zenuw in je nek. Ik heb het zelf als ik mijn arm strek, dan gaat een gedeelte van mn hand tintelen. Bij jou ligt het punt van beknelling dan hoger.
Maar wat ik raar vind is de zwarte vlekken voor je ogen. Want de zenuwen daarvan gaan helemaal niet via de rug. Dus dan zou je weer eerder denken aan een tijdelijk tekort aan bloedtoevoer.

Voel je je ook wazig? Hoe lang duurt een aanval? Hebj e het gevoel erbij flauw te vallen na een tijdje?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2013, 01:22 »
Helemaal niet aan gedacht! Zoals eerder aangegeven dacht ik aan een zenuw.

Maar ik heb ooit een keer een bloedvat klem gehad in mijn nek. Toen ging ik inderdaad tegen de grond. Zwarte vlekken etc. Ik was ook erg misselijk en het voelde heel weird.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Raar!
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2013, 12:40 »
Ik voel me dan idd wazig en misselijk.. een aanval duurt niet zonlang, paar minuten en zodra ik dan weerwiebel is het weg. Aks ik wiebel en ik doe t niet nog een keer dan verlies ik mn zicht in mn rechteroog heemaal en das eng. Gisteren heeft niels mn hoofd vastgepakt en even opgetild...tot nu toe is dus alles weg. Geen rare dingen. Na een soort "flop" gevoelen geluid was t oke.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Raar!
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2014, 13:55 »
Ik denk ook dat het een nekwervel is.

Als er een zenuw in je nek klem zit, kan dat een migraine aanval veroorzaken, waar je onder andere zwarte vlekken en gezichtsveld verlies bij kan krijgen, ik heb het ook.

Voorzichtig mee zijn, je nek niet te zwaar belasten en goed recht houden (niet te veel opzij kijken), hobbels en schokken vermijden tot het wat stabieler is. En als het blijft gebeuren idd aan de bel trekken, dit is niet iets waar je veilig mee rond kan blijven lopen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2014, 14:00 »
Roos ik vind dat je er naar moet laten kijken. Het is niet goed in ieder geval.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Raar!
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2014, 15:18 »
Ik weet t. Ik ga ervoor naar de huisarts

Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Raar!
« Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2014, 21:23 »
En hoe is het afgelopen?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Raar!
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2014, 17:04 »
Het is een verschuiving in mijn nekwervel waardoor mijn zenuw en soms ook een bloedvat klem zit. Is lastig, maar veel is er niet aan te doen. Ik moet proberen zoveel mogelijk stabiliteit aan mijn nek te geven. Ik moet zeggen dat het een geruststelling is te weten wat het is.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal