Stoma's
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Stoma's  (gelezen 3895 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Stoma's
« Gepost op: 28 november 2013, 20:24 »
Een aantal van mijn behandelaars zijn van mening dat ik aan een stoma moet gaan denken. Ik zou het liefst gillend wegrennen (kon dat maar). Maar ergens weet ik dat ze wel een punt hebben. Ik wil alleen echt niet...

Zouden de meiden onder ons met een stoma me iets kunnen / willen vertellen over hoe zij uiteindelijk de beslissing gemaakt hebben en hoe het bevalt?
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Stoma's
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2013, 17:51 »
krijg je een blaas stoma of darm stoma?

nigelle heeft een blaas stoma en edith eentje voor der darm. en voor de rest zou ik het zo niet weten.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Stoma's
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2013, 17:21 »
Er staat gelukkig nog niets concreet in de planning. Maar veel opties heb ik niet wat betreft toiletgang, vandaar dat ik me graag even informeren. Het zou om een colonstoma gaan.
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Stoma's
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2013, 00:40 »
Zou "gepland" naar de wc gaan een optie zijn? Dan kan je eventueel nog een malone spoel stoma aanleggen. Dan spoel je precies zo vaak dat je vrijwel zeker bent dat je tot de volgende spoelbeurt niet hoeft. Nadeel is wel dat spoelen toch even tijd kost. Ik weet niet hoe veel dat is met een malone.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Stoma's
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2013, 16:16 »
Dan zit ik alsnog met die transfers naar het toilet... Ook met spoelen zou je eens in de 1 a 2 dagen moeten toch?


Ik moest toch maar eens leren leviteren geloof ik.
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Stoma's
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2013, 20:41 »
Ik heb idd een Bricker (urostoma). Donderdag hoor ik wanneer ik een colostoma ga krijgen. Ik heb straks dus 2 stoma's. Maar de handelingen maken niet zo heel erg veel uit tussen de soorten stoma's als het op het plakken van een zakje aan komt.

Ik kan nu zeer slecht mijn ontlasting kwijt raken. Moet echt enorm veel kracht zetten. En ik heb daarna vaak pijn aan mijn anus door te sterk werkende sluit spier. Bij mij waren de opties uitgeput. De enige mogelijkheid op een betere darmlediging is een stoma. Het was dus kiezen uit 2 kwaden. Of doormodderen of een stoma. Als ik zo door ga heb ik kans op een stoma breuk van mijn urostoma. Dus dat is voor de lange termijn ook geen optie. Ook pers ik zo hard dat ik heel vaak zwart zie. Ook dat is niet goed. Dus bij mij was het uiteindelijk een optelsom. Ik ben nog steeds niet blij dat het nodig is, maar ik denk wel dat het het beste is wat ik kan doen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal