Dromen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Dromen  (gelezen 13569 keer)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #15 Gepost op: 29 november 2013, 15:42 »
Hier nog iemand die haar dromen compleet kan sturen! Ik heb het zelfs regelmatig dat ik de dagen erna een vervolg droom op de nacht ervoor.  Vroeger heb ik heel veel nachtmerries gehad. Vooral als alles dan iedere nacht weer door ging. Maar nu weet ik hoe ik mijn dromen kan sturen als het eng wordt en worden de gebeurtenissen minder eng. Voor mij heeft het ook een soort van therapeutisch gewerkt. Dingen die ik eng vind/vond droomde ik altijd. En in mijn dromen stuurde ik het dan zo dat het minder eng werd of helemaal niet meer eng was. Uiteindelijk in de realiteit is het ook minder eng geworden!

Meerdere keren heb ik ook voorspellende dromen gehad. De eerste paar keren dacht ik echt dat ik gek was. Want hoe kon ik dat nou van tevoren weten?! Tot ik op een gegeven moment een aantal dromen op ben gaan schrijven met een datum erbij. Na enkele dagen (soms zelfs weken of maanden) kwamen die dromen uit.

Ook heb ik erg veel last van slaapwandelen. Bijna iedere nacht ga ik wel aan de wandel door het huis. En gigantisch veel praten in mijn slaap. Soms heel duidelijk en soms is het totaal niet te verstaan. Het vreemde is dat mijn vriend regelmatig zegt: je was aan het praten in je slaap. En ik weet dan dat ik ook echt aan het slapen was en toch kan ik me het gesprek exact herinneren! Iedere ochtend wordt ik ontzettend moe wakker, dus echt uitgerust ben ik niet na een nacht slaap!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #16 Gepost op: 2 september 2014, 15:48 »
Wow Inge, dat vind ik best bijzonder! Wel super fijn hoe die dromen jou hebben geholpen. Ik moet zeggen, een droom is natuurlijk wel de perfecte situatie om iets te oefneen wat je eng vindt, als het fout gaat maakt het niets uit  ;D

Ik heb ook vaak dat ik in mijn droom mijn wekker hoor, maar dat er geen lampje gaat branden. Ik slaap dan dus gewoon door, heb mijn wekker wel gehoord, maar heb er gewoon over gedroomd. En dan verslaap je je

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #17 Gepost op: 2 september 2014, 21:38 »
Ik heb echt bijna iedere nacht een realistische of realistisch voelende maar niet logische droom. Soms word ik ook overstuur wakker omdat de droom zo echt leek. Heel irritant

En ik heb ook vaak dat ik iets gedroomd heb wat later als herinnering wordt opgeslagen in mijn hoofd. Zo droomde ik gisteren dat ik zou controleren welke kleur het laminaat was. Het was lastig uit te zoeken maar het was gelukt. Vandaag begon ik daarover een gesprek met mijn vriend in de volle overtuiging dat ik het echt had uitgezocht. En toen begon me te dagen dat het laminaat op de verkeerde manier lag waardoor ik de naam van de kleur nooit zou kunnen lezen en daardoor realiseerde ik me dat het dus een droom geweest moest zijn.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Dromen
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2014, 11:33 »
Jeetje dat klinkt heel bekend Enoel ...Hahaha..zo kom je in rare situaties terecht zeg maar...lol

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2014, 18:04 »
Oh dat lijkt me eigenlijk best wel vervelend! Zou er compleet van in de war raken.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dromen
« Reactie #20 Gepost op: 7 september 2014, 21:31 »
Ik heb regelmatig dat ik droom dat ik mijn medicatie inneem, en als ik wakker word ben ik dan dus ervan overtuigd dat ik al ingenomen heb. Niet erg handig...
Collective madness is called sanity

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #21 Gepost op: 7 september 2014, 21:42 »
O dat had ik ook een tijdje ja! Ik doe nu alles in van die medicijnbakjes zodat ik in ieder geval kan controleren of ik ze nou wel of niet genomen heb. Want het is niet handig om in die veronderstelling te leven nee

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dromen
« Reactie #22 Gepost op: 7 september 2014, 21:54 »
Ja ik gebruik ook een week doos ervoor, en 3 wekkers per inname moment, maar ik vergeet het nog regelmatig. Die dromen helpen niet mee in ieder geval. Maar ik heb dan ook zogenaamde hypnopompe hallucinaties, dat zijn hallucinaties de plaatsvinden op de momenten dat je in slaap aan het vallen bent of wakker wordt, waardoor het voor mij wat lastig is om droom en realiteit te scheiden.

Schijnt vrij veel voor te komen overigens.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Dromen
« Reactie #23 Gepost op: 14 september 2014, 13:42 »
Ja komt idd veel voor. Lijkt me eng

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dromen
« Reactie #24 Gepost op: 18 september 2014, 15:50 »
Vooral als je last hebt van ptss nachtmerries Roos... Maar die heb ik al een paar weken niet gehad :) Na al die jaren, zou ik dan eindelijk wat beter gaan slapen?
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Dromen
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2014, 20:46 »
Dat zou geweldig zijn nih!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #26 Gepost op: 22 september 2014, 21:57 »
Ik hoop het voor je!

Hoe doen jullie dat als je zo in het gevoel van je droom blijft hangen? Ik vind dat soms best vervelend en kan dan moeilijk uit het gevoel komen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #27 Gepost op: 23 september 2014, 06:30 »
Uit bed gaan, gezicht wassen met koud water en daarna lekker thee drinken. Maar als je nog wilt slapen daarna is dat weer minder handig. ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Dromen
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2014, 13:24 »
Nou om eerlijk te zijn heb ik daar niet echt de manier voor gevonden... Ik werd toevallig vannacht huilend wakker uit een droom. En ik weet niet eens waar de droom over ging, maar ik heb nog een uur alleen maar kunnen huilen....
Ik probeer als ik wakker word met een naar gevoel uit een droom even afleiding te zoeken, maar niet altijd is dat succesvol....

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Dromen
« Reactie #29 Gepost op: 23 september 2014, 18:10 »
Ik ga sowieso niet direct verder slapen. Meestal ga ik naar de wc, drink ik even wat water en maak ik een rondje internet op mijn telefoon. Het gevoel is dan nog niet weg, maar ik kan wel verder slapen zonder dat de droom/nachtmerrie verder gaat

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal