ADHD en HMS
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: ADHD en HMS  (gelezen 5073 keer)

Offline Annemarijn

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
ADHD en HMS
« Gepost op: 10 oktober 2013, 16:05 »
Hallo allemaal,

Ik heb hms en heb hier heel veel last van. Nu moet het zo zijn dat ik ook heel veel kenmerken van ADHD heb. Aan de ene kan heb ik super veel energie en moet ik continue bewegen, en aan de andere kant doet alles zeer en heb ik overal last van.
Hebben nog meer mensen last van deze combinatie? Of kan iemand me vertellen hoe ik ADHD kan herkennen en hoe ik er mee om kan gaan?

XXX Annemarijn

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: ADHD en HMS
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:28 »
Hallo Annemarijn! Van harte welkom hier op het forum. Zou je je misschien even op het topic "Voorstellen" even aan ons voor willen stellen? Het praat een stuk gemakkelijker als je je gespreksgenoten iets beter kent namelijk. Kijk maar even, je ziet het topic voorstellen vanzelf staan!

Ik ken meerdere dames die en HMS en ADHD hebben. Is er ook daadwerkelijk ADHD bij jou gediagnostiseerd of denk je dat je het hebt? Het loont absoluut de moeite om dat te laten onderzoeken door een arts natuurlijk. En misschien dat je door middel van gerichte oefeningen, misschien door middel van een revalidatietraject, of door fysiotherapie, wat beter met deze lastige combinatie om kunt gaan.

Ik heb geen ADHD gelukkig. Maar ik kan me voorstellen dat het verrekte lastig is....

Myrthe

  • Gast
Re: ADHD en HMS
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:52 »
Ik heb EDS en diagnose ADD, als je er echt veel last van hebt dan kan medicatie n goede oplossing zijn!

Offline Annemarijn

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: ADHD en HMS
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2013, 17:22 »
Hallo Annemarijn! Van harte welkom hier op het forum. Zou je je misschien even op het topic "Voorstellen" even aan ons voor willen stellen? Het praat een stuk gemakkelijker als je je gespreksgenoten iets beter kent namelijk. Kijk maar even, je ziet het topic voorstellen vanzelf staan!

Ik ken meerdere dames die en HMS en ADHD hebben. Is er ook daadwerkelijk ADHD bij jou gediagnostiseerd of denk je dat je het hebt? Het loont absoluut de moeite om dat te laten onderzoeken door een arts natuurlijk. En misschien dat je door middel van gerichte oefeningen, misschien door middel van een revalidatietraject, of door fysiotherapie, wat beter met deze lastige combinatie om kunt gaan.

Ik heb geen ADHD gelukkig. Maar ik kan me voorstellen dat het verrekte lastig is....

Ik heb de diagnose ADHD nog niet. Maar ik heb eigenlijk alle symptomen ervan. Binnenkort moet ik een test doen of ik daadwerkelijk ADHD heb.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: ADHD en HMS
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2013, 10:42 »
Ik heb ADHD en eds. Heel onhandig.  Nu uit de adhd zich bij mij voor al door innerlijke onrust dus zonder bewegingsdrang maar dat zorgt er wel voor dat even rusten een drama is. Ik moet dus als ik ga rusten wel iets doen. Lezen, tv kijken etc... iets wat m'n hoofd afleid. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maakt ik zou me zeker laten testen

Offline NanneJilke

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
  • Rust zacht lieve Jacky! 14-02-2014
    • Bekijk profiel
Re: ADHD en HMS
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2014, 21:50 »
Ik heb ADHD/ADD en EDS,
Niet een heel handige combinatie dus! Medicatie kan hierbij ook helpen,
en proberen rust op te zoeken. (geen rommelige kamer bijvoorbeeld).
Als ik last heb van een aanval ga ik even liggen en rustige muziek luisteren, op een gegeven moment word ik iets rustiger, wanneer mensen om mij heen druk zijn, ben ik dit ook meteen!

Als je medicatie wilt zou je dit eerst vast moeten laten stellen!
Succes!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: ADHD en HMS
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2014, 15:52 »
Ik heb geen diagnose maar wel heel veel kenmerken van ADHD/ADD. Ik kan ook enorm last hebben als ik te lang in rommelige ruimtes moet zitten, ik wist trouwens niet dat dit met ADHD of ADD te maken kon hebben maar nu ik de reactie van NanneJilke lees alt het wel op zijn plaats haha.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal