stem en skikproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: stem en skikproblemen  (gelezen 4986 keer)

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
stem en skikproblemen
« Gepost op: 9 oktober 2013, 09:25 »
Hallo allemaal,

Ikj zit hier met mega stem en skikproblemen
Eerst mijn stemproblemen:
 s morgens gaat moetttt qua stem nog wel maar aan het einde van de dag nodig ik heel veel moeite doen om een beetje verstaanbaar te zijn en mijn stem gaat dan heel erg kraken en het volume vasthouden kost erg veel moeite.

Nu mijn skikproblemen:
Het maakt ten eerste niet uit hoe ik zit of lig.
Ik krijg met heel veel moeite mijn speeksel weg en soms helemaal niet! Ik moet soms wel 6x slikken om mijn speeksel weg te krijgen drinken gaat helemaal niet meer! Het voelt aan met slikken net alsof er een brok in he keek zit! (dit gevoel heb je meestal als je gehuild hebt) en dit heb ik dus de hele dag!!

@wendela daarom ben ik zo moeilijk te verstaan als wij via fc bellen!

Ik heb dit al 6X bij de verpleeghuisarts aangeven en om weer een sessie bij de logopediste te krijgen en dan zegt hij ik hoor niets aan je stem dus geen logopedisten nodig! Uitgelult ben ik dan. Hij zit er niet mee, ik wel!!

WIE HERKENT DIT?
Liefs Bianca

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2013, 11:08 »
Hej bianca,


Ik herken t deels. De stemproblemen zijn denk ik een gevolg van vermoeidheid. Bij mij iig wel .


De slikproblemen zijnerg lastig zeg! Maar ben je niet wat uitgedroogd? Daar krijg je namelijk ook slikproblemen door.

Bij het FB bellen kraakt de lijn en valt t geluid zo nu en dan helemaal weg, heeft niks met jouw volume te maken hoor  ;) maak je je daar maar niet druk om.


Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2013, 11:18 »
@wendela
Ikj ben niet uitgedroogd want dat hebben ze gelijkmoedigheid met een bloedtest gecontroleerd!!
;-)
Liefs Bianca

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2013, 09:32 »
Ik herken het wel als ik erg moe ben heb ik ook dit soort problemen. Ik verslik me dan ook veel sneller dan normaalgesproken. Vervelend

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2013, 11:40 »
@rozemarijn

Heb hij hier ook logopedie voor (gehad)
Wat doe je hier zelf aan?

Ik wil nl graag een doorverwijzing naar de logopediste omdat ik erg mega veel last van heb maar momenteel een.   Huisarts heb die weigert nihn klachten serieus te nemen!
Liefs Bianca

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2013, 15:25 »
Ik verslik me ook echt ontzettend vaak (dagelijks in ieder geval). En mijn stem wordt 's avonds inderdaad ook wat schorrer/krakeriger. Verder heb ik geen idee wat je eraan zou kunnen doen, ik heb er zelf nooit logopedie voor gehad ofzo! ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:24 »
Ik doe er weinig aan. Ja, voorkomen dat ik dusdanig overbelast raak dat mijn stem wegvalt en ik me veelvuldig overal in verslik. Maar nee, geen logopedie eigenlijk.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2013, 21:15 »
Ik heb gelukkig geen last van stem- en slikproblemen. Ik heb sporadisch moeite gehad met slikken. Dat gebeurde op de momenten dat ik bovenin mijn rug veel pijn had. Waarschijnlijk zat een van de wervels niet goed of was er sprake van irritatie. Daarbij kun je blijkbaar slikproblemen krijgen..??

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2013, 12:23 »
Ben je wel eens getest op Chiari Malformatie? (zeg ik dat zo goed)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2013, 11:30 »
Geen stem wel slik problemen. Als klein kind een periode niet meer durven eten, enkel gepureerde dingen. Maar ik verslik me nog vaak, niet alleen in eten ook in drinken en speeksel.

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2013, 12:29 »
@daantje
Nee daarben ik nooit op getest.
Liefs Bianca

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: stem en skikproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2013, 16:39 »
Ik verlies vaak volume als ik moe ben of veel pijn heb, de slikproblemen staan daar los van. Wat voor mij helpt is zingen, vaak kom ik er dan 'doorheen' na een half uurtje ofzo.

Slikproblemen herken ik deels, ik verslik me wel maar dat is ook niet vreemd in liggende positie. Waar ik wel last van heb is dat de pillen / het eten soms niet door mijn slokdarm naar beneden wil. Als ik te grote slokken neem lijkt het zich op te hopen, gaat enorm veel pijn doen en blijft omhoog komen. Ook heb regelmatig dat ik de pillen pas een half uur na het slikken naar beneden voel komen.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal