Braces voor de onderste extremiteiten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Braces voor de onderste extremiteiten  (gelezen 15339 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Braces voor de onderste extremiteiten
« Gepost op: 7 mei 2011, 20:08 »
Bespreek hier de braces voor je enkels, knieƫn, heupen en bekken.

Amanda

  • Gast
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2011, 20:16 »
Is er iemand bekend met een bekkenband? Zo ja, waar gebruik je hem dan voor en helpt het?

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2011, 20:19 »
Is er iemand bekend met een bekkenband? Zo ja, waar gebruik je hem dan voor en helpt het?

Ja ik. Ik draag inmiddels al ruim 14 jaar een bekkenband. Tijdens mijn zwangerschappen hele dagen en na mijn laatste zwangerschap heb ik geprobeerd het af te bouwen. Dat is maar deels gelukt, omdat mijn bekken alle kanten op zwabbert als het niet ondersteund wordt. Nu draag ik de bekkenband alleen als ik buitenshuis ben en weet dat ik veel transfers moet maken (van elro naar autostoel en evt. kleine stukjes met krukken). Binnenshuis draag ik hem bijna nooit meer alleen als ik echt een uitelkaarvaldag heb.

Amanda

  • Gast
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2011, 20:36 »
Heb je verder geen moeite met broeken dragen?

Ik heb een keer een bekkenband geleend (die was wel een beetje te groot), maar ik vond het zo lastig met heupbroeken!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2011, 20:38 »
Heb je verder geen moeite met broeken dragen?

Ik heb een keer een bekkenband geleend (die was wel een beetje te groot), maar ik vond het zo lastig met heupbroeken!

Ik draag hem over mijn broek, anders gaat mijn huid heel erg irriteren. Tja ik weet het is niet zo charmant, maar het is niet anders, ik draag meestal ook een lange trui of blouse om die reden, dan zie je die lelijke bekkenband niet zo erg  :P

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2011, 21:01 »
Ik heb ook een bekkenband en draag hem net als Zonne over m'n kleding heen. Ik gebruik.hem op die menten waarop ik eigenlik al weet dat ik mezelf ga overbelasten. Dan heb il toch wat minder last.

Amanda

  • Gast
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2011, 21:10 »
ik zou wel 1 willen voor het werk. Ik hoor continu skkkkkkrt knap bonk pats door het vele verzitten en verplaatsen op de stoel/zadelkruk.


Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2011, 21:11 »
Ik zou er ook wel eens 1 willen proberen (is ooit genoemd door een fysio van revalidatie, maar is nooit iets mee gebeurd). Kun je die dingen ook ergens lenen?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2011, 21:14 »
Helpt zo'n bekkenband nou ook voor je heupen? Ik heb begrepen dat heuportheses heel weinig doen, maar zo'n bekkenband lever natuurlijk ook daar steun.
Collective madness is called sanity

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2011, 21:16 »
Volgens mij kun je bij bijv. een thuiszorgwinkel er verschillende uitproberen, maar je kunt ze niet lenen om ze langer uit te proberen en dat is wel lastig want je merkt pas echt of het werkt als je hem langere tijd om hebt en daarbij diverse belastende handelingen uitvoert.
Ik heb hier in huis 3 verschillende soorten liggen en zou ze best een keer mee willen nemen naar een meeting oid, maar ze zijn wel van een wat grotere maat, omdat mijn omvang door de zwangerschappen aardig is toegenomen.

Amanda

  • Gast
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2011, 22:12 »
weet je ook zo welke maten het zijn?

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2011, 22:55 »
weet je ook zo welke maten het zijn?

Ik heb een rafys bekkenband (maar dat is echt een zwangerschapsband die vrij breed is en aan alle kanten verstelbaar is met het oog op een groeiende buik) maat M.
Die ziet er zo uit, maar ik heb hem in het donkerblauw:

En ik heb net een nieuwe Harley Universal support belt maat XL (102-114 cm) maar ook losser en strakker in te stellen op 3 punten met klittenband.
Die ziet er zo uit:

En dan heb ik nog een andere band waarvan ik de naam niet meer weet en de maat ook niet (die ligt ergens onderin een kast en kan ik nu ook niet pakken) het is een vrij smalle band met ene soort van patch achterop die op je SI gewrichten drukt. Deze laatste band was voor mij echt een miskoop, want die werkt bij mij totaal niet. Maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik ook ondersteuning voor mijn heupen nodig heb en dat biedt die band gewoon niet.
Hij lijkt op deze band en dan met een soort patch die je erop kunt schuiven om achterop tegen je SI gewrichten aan te drukken:


@ Nih: de eerste twee genoemde bekkenbanden ondersteunen bij mij ook mijn heupen!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #12 Gepost op: 9 mei 2011, 18:48 »


Ik heb deze! Ik had hem eigenlijk gekregen om ook mijn heupen te ondersteunen en dat hielp bij mij wel goed. Ik draag hem nu niet vaak meer, maar deze droeg ik ook gewoon onder mijn kleren, met heupbroeken paste het ook gewoon, omdat het nog onder de band van je broek zat.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 07:15 door Marielle »

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2011, 18:50 »
Edit: gelukt maar nu is ie enorm! Oeps :)

Ik heb je plaatje verkleind -- Marielle
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 07:16 door Marielle »

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2012, 13:52 »
vanochtend is m'n kniebrace opgemeten, nou ja m'n knie dus. Hij wordt alleen niet vergoed door de verzekering, handig hoor zo'n zorgverzekering! omdat er geen scharnieren in zitten, en ze kunnen me geen brace met scharnieren geven omdat de arts deze brace had voorgeschreven. Maar goed, ik hoop dat ik er wat aan heb, hij moet er voor zorgen dat m'n knieschijf op z'n plek blijft en als het goed is zorgt ie ook voor stabiliteit.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal