Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 150577 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #390 Gepost op: 12 september 2013, 12:33 »
Ik heb de Speedy Duo 2. Dat is met elektrische trapondersteuning. Hiervoor had ik ook de Speedy Duo 2, maar toen zat er ook een optie op om volledig elektrisch te kunnen rijden. Handbikes met die optie zijn duurder, maar ik had hem wel toegekend gekregen. Mijn gemeente is nu van de ene leverancier overgegaan op de ander. Daarom is mijn oude bike opgehaald en heb ik een nieuwe (uit het depot) gekregen. Blijkbaar is er niet gekeken naar of ik die extra optie op mijn oude bike had of niet.

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #391 Gepost op: 12 september 2013, 13:01 »
Nou, mijn scoot heeft kuren gekregen na de buien van afgelopen week. Er is waarschijnlijk vocht in de elektronische toestand blijven hangen en dat dat zorgt nu voor storingen... Nu moet ik em in een warme, droge omgeving zetten om te drogen... En daar gaat de ruimte in mijn woonkamer... :S

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #392 Gepost op: 12 september 2013, 18:22 »
Jaaaaaaaa ik ben zoooo blij! Heb m sinds vandaag, meteen 12 km gereden (met roos op en neer naar t ziekenhuis)  en ik denk dat ik m morgen naar t bos rijd.. Ik ben zoooooo blij.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #393 Gepost op: 12 september 2013, 19:52 »
das balen zeg martinuzje.. Eigenlijk best stom dat je dus niet in de regen kan!

en myrthe superrrrr fijn!

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #394 Gepost op: 12 september 2013, 20:08 »
Op mijn accu stond ook dat ie niet mocht inregenen.. Word toch errug lastig als ik aan het fietsen ben en t gaat regenen..

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #395 Gepost op: 13 september 2013, 06:58 »
Nou ja mijn scoot heeft toch een behoorlijke overkapping waar de hele bende onder zit. Maar jah, als het er van onderaf inspat schiet dat natuurlijk ook niet op. Hij heeft nu de hele nacht binnen gestaan, maar gisteravond ontdekte ik een nieuw probleem, namelijk dat als hij uit staat, de motorrem er niet meer op staat/blijft staan. Ik ga zometeen maar op hoop van zegen zonder gedoe naar me werk proberen te komen, anders moet de welzorg echt maar wat gaan bedenken.....

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #396 Gepost op: 23 september 2013, 12:23 »
Twee maanden geleden kwam er een monteur van B**nh*kk*r bij mij voor een reparatie. Ik had doorgegeven dat het kastje van mijn Speedy Duo 2 niet meer aangaf hoe vol de accu nog was, omdat de lampjes het niet meer deden. Dat lijkt me een beschrijving van het probleem die voldoet, maar blijkbaar vertrouwen ze daar niet op. Er kwam een monteur, natuurlijk zonder kastje, om het probleem in te schatten. Ja, er moest een nieuw kastje komen (goh)! Dus hij een tekening maken van het kastje, gegevens opschrijven en weg was hij weer. Deze week kwam er weer een monteur. Hij vroeg me wat het probleem was, ik vertelde dat de lampjes in het kastje het niet doet. Daarop vertelde hij me dat hij er een ging bestellen. Ehm.... heeft jouw collega dat dan niet gedaan? Nee, dat kon niet, want ze moesten eerst weten wat er precies besteld moest worden. Ik pakte het formulier uit zijn handen en wees de tekening aan die zijn collega er de vorige keer op had gemaakt. Een tekening bleek echter niet te volstaan, deze monteur wilde een foto maken van het kastje (de tekening leek echt heel erg goed hoor!) en moest het serienummer van de handbike weten. Serieus... dat had ik toch wel gewoon door kunnen bellen? Afijn, de monteur in kwestie is dertig minuten bezig geweest met telefoneren om de juiste gegevens door te kunnen geven. En nu is het weer afwachten geblazen... Overigens vond hij twee maanden helemaal niet lang, hij wist me te vertellen dat sommigen wel een half jaar op een dergelijke reparatie wachten. En dat zonder schaamte hè... Niet te geloven. Ik ben benieuwd hoe lang deze soap nog gaat duren.

Ik werd vanmorgen gebeld: het kastje was binnengekomen, dus ze wilden een afspraak inplannen om het te monteren. Toen vertelde ik ze maar dat mijn gemeente een paar maanden geleden overgestapt was op Welzorg en dat ik dus een andere bike had. Kon ook niet nalaten te benoemen dat het een half jaar had geduurd ;).

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #397 Gepost op: 23 september 2013, 12:31 »
Pfff.. Lekker dan marianne!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #398 Gepost op: 5 oktober 2013, 09:02 »
Wat een drama. Ik moet echt aan de nieuwe accu's op mn speedy duo. Het gaat bijna achteruit zo sloom gaat t.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Handbikes
« Reactie #399 Gepost op: 5 oktober 2013, 09:53 »
Ik ga als de gemeente goedkeuring geeft, en ik mag aannemen van wel want er komt een medisch advies van uit het revacentrum en daar zijn ze hier nog al gevoelig voor. Een elektrisch ondersteunde handbike komen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #400 Gepost op: 7 oktober 2013, 18:37 »
jeeej, fijn ilona!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #401 Gepost op: 6 november 2013, 12:59 »
Ik heb mijn nieuwe handbike, de Stricker met elektrische ondersteuning en duimgas.
Ben er op zich wel tevreden over maar ik heb het gevoel dat het wiel niet stabiel op de grond blijft. Het kan ook aan mij liggen, want ik ben de speed duo gewend (daar zaten zware accu's aan het wiel vast), dus misschien is het gewoon mijn gevoel. Maar ik heb het idee dat mijn wiel soms boven de weg zweeft!Als ik een beetje vaart heb, heb ik ook vaak het gevoel dat mijn wiel een beetje gaat slingeren.
Herkent iemand dit ?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #402 Gepost op: 6 november 2013, 13:25 »
Ik niet, maar ik ben geen andere gewend dus kan het ook niet vergelijken.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #403 Gepost op: 19 december 2013, 09:47 »
Ik heb nu een goede handbike voor mij dus ik heb geen andere nodig, maar ik zat eens wat rond te kijken en ik kwam de Batec handbikes tegen.
Die kende ik nog helemaal niet. Maar kijk dit filmpje: http://youtu.be/7G361u-5Bgs/
Wat een super handig aankoppel-systeem.

Hier linkje met de producten: http://mobilityproducts.nl/producten/handbikes/

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #404 Gepost op: 19 december 2013, 10:52 »
Hihi, dat ziet er echt enorm high-tec uit!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal