Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 175095 keer)

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #315 Gepost op: 9 januari 2013, 22:37 »
Morgenochtend komt de wmo consulent langs ivm de handbike aanvraag. Ze zijn er nog niet over uit of het wel of niet mag dus wil ze alles op een rijtje zetten.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: 10 januari 2013, 18:48 »
Het gesprek ging redelijk. Wat vragen die in herhaling vielen, en de elektrisch ondersteunende hb zit niet in hun pakket dus is duur. Uiteindelijk zou ze contact opnemen met mijn oude ergo van de revalidatie. Nav zou ze het wederom bespreken in het team en mij mailen als er een passing kwam en bellen als anders besloten.

Eind van de ochtend kreeg ik een mail dat mijn ergo alles had onderbouwd en bevestigd dus heeft ze welzorg gemaild voor een passing. Als die offertes binnen zijn gaan ze beslissen. Oftewel het gaat nu nog puur om te kosten. ???

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #317 Gepost op: 10 januari 2013, 20:11 »
ow spannend zeg!
en tjaa zo handbike met ondersteuning zijn prijzig. maar wat heb je aan een handbike zonder ondersteuning. en dan later weer een andere moeten aanvragen omdat je er niet mee weg kan.
lijkt me wat duurder dan meteen een goede.

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: 10 januari 2013, 20:29 »
Toen ik mijn speedy electra kreeg hebben ze mij een pgb gegeven voor een aangepaste scootmobiel die zo even duur was (hele speciale vering). Daar mocht ik van de wmo dan de electra van kopen en verder was de verzekering gewoon door hun geregeld. Heel gek allemaal, maar dat was hun eigen idee. Want het zat in hengelo ook niet in het pakket en zo kon het het snelst geregeld worden.

Dit kon omdat een scoot en een speedy electra dezelfde functie hebben trouwens. Maar misschien is dit voor jou ook nog een optie mocht het zo niet lukken?
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2013, 21:46 door Wendela »

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: 10 januari 2013, 21:41 »
Kan het altijd overleggen.

Ze was zelf aan het twijfelen of ik niet beter uitkon met een volledig elektrische dus een e-bike. Maar mijn ergo heeft bevestigd dat alle beweging die ik nog kan maken meegenomen.

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: 11 januari 2013, 16:14 »
Die man van Emcart Sport die zelf ook in een rolstoel zit (J. geloof ik?), zegt dat zonder ondersteuning eigenlijk niet goed is als je iets anders hebt dan een dwarslaesie. Het vraagt dan te veel van je. Dus wie weet kan hij nog iets onderbouwen, mocht het moeilijk worden.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: 11 januari 2013, 19:54 »
Degene die mijn passing heeft gedaan en die van de hb als het goed is ook gaat doen zit ook in een rolstoel(dwarslaesie) dus wie weet.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: 28 januari 2013, 12:03 »
Passing gehad. Dit was een roam handbike. Volgende week een passing met een stricker handbike. Ik zit te scherp voor een adapter + dat het weer extra gewicht scheelt.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #323 Gepost op: 28 januari 2013, 16:17 »
Oke, succes met de volgende passing!

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: 5 februari 2013, 19:57 »
Vandaag de passing gehad met stricker, deze bike rijdt een stuk prettiger. Doordat er ook draaigas opzit kun je gewoon weg rijden en als je op gang bent zelf gaan fietsen ;D Daarbij was deze een stuk goedkoper dan die andere dus dat biedt perspectief.

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: 6 februari 2013, 11:38 »
Oehh dat klinkt goed!

Myrthe

• Gast
« Reactie #326 Gepost op: 6 februari 2013, 18:51 »
Klinkt goed hoor Rachel! :D

Offline Janelle

• Expert
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: 18 februari 2013, 12:57 »
Ik heb ook een Stricker ja, en hij bevalt me prima! (waarschijnlijk bevalt hij me nog wat beter als 'ie gerepareerd is, maar dat terzijde, hihi)

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: 6 maart 2013, 16:15 »
Heeft iemand een idee wat de gemiddelde afmetingen van een handbike zijn? Ik moet namelijk weten of die in de auto past, maar ik heb hier niks om mee te meten en mijn huisgenoten ook niet. Ik dacht zelf aan ongeveer een lengte van een meter, net als de hoogte?

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: 6 maart 2013, 19:15 »
Als ik het even zo voor me zie is de lengte volgens mij wel iets langer, kun je het niet op internet vinden in de brochure van de handbike die jij hebt?

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter