Revalidatie centrum
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Revalidatie centrum  (gelezen 3464 keer)

Offline Danique van de Haar

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Revalidatie centrum
« Gepost op: 17 juni 2013, 19:57 »
hoihoi,

Ik moet 5 juli naar de orthopeet voor al mn gewrichten die bijna elke dag uit de kom schieten, en hij gaat alles nog is een keer goed bekijken.
Ook heb ik al gehoort dat hij me door gaat sturen naar het revalidatiecentrum , en mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft en wat ik ervan kan verwachten?!
Zelf vind ik het allemaal nog wat eng, omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren.


Groetjess

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie centrum
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2013, 05:59 »
Heel veel worden doorgestuurd naar het revalidatiecentrum, is niet eng gelukkig. ;)

Waarschijnlijk krijg je eerst een gesprek met een arts en dan eventueel een aantal therapiesessies voor observatie. Dat kan van alles zijn: sport, fysiotherapie, ergotherapie, maatschappelijk werk etc. Na de observatieperiode wordt dan bepaald of ze je verder kunnen helpen en zo ja, op welke manier dat het beste kan.
Wat je er qua resultaat verder kan verwachten verschilt zo per persoon, dat ik daar weinig zinnigs over kan zeggen. Maar het kan nooit kwaad om er eens uitgebreid naar te kijken denk ik!

Heel veel succes alvast en nog niet teveel zorgen maken hoor. :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Revalidatie centrum
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2013, 10:53 »
Leonoor legt het heel goed uit. Ik snap dat het best een beetje spannend is hoor, naar een revalidatiecentrum.

Mijn evaring ermee is trouwens erg positief. Het resultaat was niet helemaal wat ik ervan verwachtte, maar ik heb wel geleerd hoe het beste om te gaan met beperkingen e.d. Dus het is zeker erg nuttig.

Offline Danique van de Haar

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie centrum
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2013, 13:37 »
Heel veel worden doorgestuurd naar het revalidatiecentrum, is niet eng gelukkig. ;)

Waarschijnlijk krijg je eerst een gesprek met een arts en dan eventueel een aantal therapiesessies voor observatie. Dat kan van alles zijn: sport, fysiotherapie, ergotherapie, maatschappelijk werk etc. Na de observatieperiode wordt dan bepaald of ze je verder kunnen helpen en zo ja, op welke manier dat het beste kan.
Wat je er qua resultaat verder kan verwachten verschilt zo per persoon, dat ik daar weinig zinnigs over kan zeggen. Maar het kan nooit kwaad om er eens uitgebreid naar te kijken denk ik!

Heel veel succes alvast en nog niet teveel zorgen maken hoor. :)

Heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten maar dat is nu een stuk duidelijker. en meteen minder eng haha.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie centrum
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2013, 15:07 »
Gelukkig! Graag gedaan hoor. :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal