Elektrische fiets
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Elektrische fiets  (gelezen 6247 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Elektrische fiets
« Gepost op: 21 mei 2013, 18:19 »
Zijn er hier ook mensen die gebruik maken van elektrische fiets?

Met een fiets zonder ondersteuning kom ik niet ver, dus overweeg een elektrische fiets. Maar vind het erg lastig inschatten hoeveel profijt ik daarvan ga hebben en of het de investering dus waard is... Ze zijn natuurlijk ook wel te huur voor een dagje en dat ben ik wel van plan, maar vrees dat ik op basis van één keer proberen nog maar een beperkt beeld heb van wat het gaat; omdat conditie e.d. ook per dag verschillen.

Ervaringen van anderen zijn dus zeer welkom!  :)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2013, 20:26 »
Ken je niet iemand in je omgeving met een elektrische fiets die je misschien een paar dagen zou kunnen lenen?

Ik heb er zelf geen, maar ik heb die van mijn moeder wel eens gebruikt en ik kan er echt veel verder mee fietsen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2013, 06:12 »
Kan het zo snel niet bedenken, maar ga denk ik maar eens bij de kerk kijken wie er op een elektrische fiets komen aansjezen. ;)
Want een paar dagen proberen lijkt me zelf ook wel erg handig. Geeft nog niet zo'n compleet beeld van de mogelijkheden als dat ik bij m'n loopfiets had (die mocht ik 6 weken lenen), maar is in ieder geval wat!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2013, 13:55 »
Wat misschien ook handig is om rekening mee te houden, je lopen na het fietsen. Zo kan ik bijvoorbeeld nog redelijk fietsen maar na het fietsen niet meer lopen.

Als jij na langere stukken fietsen een stuk korter kunt lopen moet je ook even nadenken waarvoor je hem wilt gebruiken en of het dan zinvol is.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2013, 14:18 »
Wat misschien ook handig is om rekening mee te houden, je lopen na het fietsen. Zo kan ik bijvoorbeeld nog redelijk fietsen maar na het fietsen niet meer lopen.

Als jij na langere stukken fietsen een stuk korter kunt lopen moet je ook even nadenken waarvoor je hem wilt gebruiken en of het dan zinvol is.

Ik ben al blij als ik het kan gebruiken om even snel wat boodschappen in de supermarkt te halen, dus hoef dan niet ver meer te kunnen lopen. Maargoed, als ik echt heel moe ben is dat misschien ook teveel. Ik ga er op letten, dank voor de tip! :)

Myrthe

  • Gast
Re: Elektrische fiets
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2013, 14:36 »
Een vriendin van mij met EDS heeft een elektrische fiets vergoed gekregen via de WMO.. Als je er een zou willen is dat wellicht een goede optie..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2013, 15:01 »
Echt waar? Mijn ergotherapeut in de Hoogstraat zei dat zulke vergoedingen er niet meer zijn... Ik ga eens kijken dan wat er mogelijk is! :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2013, 15:26 »
Ik kreeg het bij de WMO niet voor elkaar, toen ik 16 was. Die gaven me in plaats van de elektrische fiets wel taxivergoeding naar school toe. Ze waren zeker slecht in rekenen... Fiets viel buiten het pakket, taxi niet. Maar ze waren op die manier wel veel duurder uit.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2013, 15:42 »
Ik ben even aan het zoeken, maar vrees dat ik dat in mijn gemeente niet voor elkaar krijg. Dit is een letterlijk citaat uit het beleidsdocument WMO :

Citaat
Voorbeeld. U heeft een aanvraag voor een vervoersvoorziening in de vorm van een fiets met trapondersteuning en lage instap gedaan. Wij hebben besloten om uw aanvraag af te wijzen (1) omdat een fiets met trapondersteuning en lage instap als algemeen gebruikelijk gekenmerkt wordt en daardoor buiten de reikwijdte van de Wmo valt.

Ik denk dat ze inderdaad liever een pasje voor openbaar vervoer geven:

Citaat
Er is sprake een het primaat op collectief vervoer. Dit betekent dat voor de middellange en lange afstanden de keuze voor het collectief vervoer voorrang geniet boven de keuze van individuele vervoersvoorzieningen die hetzelfde vervoersdoel dienen.

Dus ik denk dat het gewoon sparen wordt...  :/

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2013, 15:59 »
Volgens mij vergoedt bijna geen enkele gemeente het meer, omdat een elektrische fiets allang niet meer als hulpmiddel gezien wordt.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Elektrische fiets
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2013, 18:57 »
Ik heb ook een elektrische fiets gehad. ik kon er aardig op fietsen het koste je amper kracht. en je kan er hard mee :D.
Vorige week verkocht omdat ie hier al 3 jaar weg stond te stoffen. maar wat voor mij eerst moeilijk was 15 km fietsen was  toen een eitje met die fiets. Als je er eentje koopt neem er dan wel eentje met versnellingen. Soms wel eens makkelijk als je zonder de accu aan wilt fietsen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2013, 15:56 »
Net naar een fietsenmaker hier op 't dorp geweest en er één geprobeerd. Het gaat in ieder geval een stuk makkelijker dan zonder ondersteuning, maar vind het nog lastig inschatten of het goed genoeg werkt om echt een lekker stukje te kunnen fietsen.

En ik mag er gewoon een aantal keer langs komen om een testrit te maken op verschillende soorten, dus helemaal mooi! :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Elektrische fiets
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2013, 08:23 »
Prettig dat je het kunt testen in ieder geval.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2013, 16:15 »
Ik weet niet of het handig is, maar je kunt voor 19,50 een dag een elektrische fiets huren bij het VVV: http://www.vvv.nl/content/9939/elektrische-vvv-fiets.aspx.
Je kunt ook een elektrische OV-fiets huren, maar die pagina op de site van de NS wil niet laden...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische fiets
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 00:09 »
mijn zusje heeft er een van de wmo. maar zij kreeg hem omdat de gemeente vond dat het geen algemeen "standaard iets" was om een elektrische fiets te kopen als je 13 bent. maar goed, Leonoor is natuurlijk ouder, dus dat zal bij haar niet op gaan. tenminste, de wmo waar mn zusje hem van kreeg gaf hem alleen tot 18 jaar ofzo.

mag ik vragen wie je ergo is bij de hoogstraat? ik heb evelyn :) doe je nu een traject?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal