Allergieën
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Allergieën  (gelezen 12361 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Allergieën
« Gepost op: 7 mei 2011, 19:50 »
Gras? Hondenhaar? Latex? Ben je ergens allergisch voor? Stel hier je vragen en wissel ervaringen uit.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Allergieën
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:10 »
Vroeger was ik altijd gek op spinazie, tot ik op een gegeven moment een gigantische allergische reactie kreeg. Mijn hele gezicht werd een korte tijd later opgezet, rood en zat helemaal vol met kleine bultjes die onwijs jeukten. Van de huisarts wat zalfjes enzo gehad, waardoor het gelukkig snel weer af begon te nemen (dag erna). Maar sinds dat moment, die ene ervaring, weiger ik eigenlijk om ook nog maar 1x spinazie te eten. Mijn moeder vindt dat ik het juist nog een keer moet proberen, om te kijken of het echt een reactie was op de spinazie, of dat het misschien toch iets anders was. Maar sinds ik geen spinazie meer eet, heb ik er ook nooit meer last van gehad. En ik heb geen zin om weer zo'n reactie te krijgen.

Wat ik me wel bedacht: Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat de spinazie ingevroren is geweest, daarna ontdooit en daarna weer opnieuw ingevroren? Dan kan er toch zo'n bacterie ofzo in de spinazie komen, of een of ander stofje ofzo? Iemand enig idee of dat misschien de oorzaak geweest zou kunnen zijn? Want vroeger heb ik echt nooit last gehad ervan, het kwam echt ineens.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Allergieën
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2011, 08:56 »
Over het algemeen bouwt een allergie zich op. Het is eigenlijk raadzaam, wat je moeder zegt, om eens te kijken of het werkelijk door de spinazie komt of dat dit misschien toevalligheid is geweest.
Wat er wordt verteld over dat stofje in spinazie, is enorm achterhaald. Spinazie gedraagt zich niet anders dan andere groenten die weer opnieuw worden ingevroren na ontdooing. Over het algemeen is het niet zo dat bij het verwerken van spinazie in fabrieken of het vullen in de winkel de spinazie tussentijds ontdooit.

Ik ben voor drie dingen allergisch: waspoeder,  (verse) tomaat en wespensteken....Vooral die laatste is lastig deze dagen, gezien het feit dat het wespenseizoen weer is begonnen.

liezenogwat

  • Gast
Re: Allergieën
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2011, 09:08 »
Over vriesen, dooien en weer invriezen weet ik het niet, wel is het zo dat bij verhitten een stof vrij komt die bij nogmaals verhitten mogelijk schadelijk kan zijn.
ik zou het ook nog een keer testen, maar dan niet een heel bord maar gewoon 1 hapje los.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Allergieën
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:13 »
hoorde van mijn moeder dat je bepaalde groentes ook maar 1x mag opwarmen en daarna niet meer.


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Allergieën
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2011, 10:28 »
Dat is achterhaald, er is niks schadelijks aan het nogmaals verwarmen van spinazie (behalve dat t vies smaakt, maar dat is met alle groenten zo). Het verhaal dat er een hoog gehalte aan nitriet zou komen van het nogmaals verwarmen van spinazie is wetenschappelijk onderzocht en het is niet waar gebleken. Er komt wel wat nitriet vrij,maar je zou er kilo's van moeten eten wil het schadelijk zijn voor onze gezondheid.

Maar goed, ik verhit geen enkele groente tweemaal hoor...omdat ik het vies vind

liezenogwat

  • Gast
Re: Allergieën
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2011, 09:24 »
Wat een verrassing, ik heb vorige week laten bloedprikken voor vermoeidheid maar deden ze ook gelijk allergietest bij, eindelijk staat het zwart op wit, ik ben allergisch voor zowel gras als boompollen! haha, eindelijk bewezen wat ik altijd al wist ;).

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Allergieën
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2011, 10:01 »
kwam er nog iets uit de test wat betreft de vermoeidheid?

liezenogwat

  • Gast
Re: Allergieën
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2011, 10:14 »
Ja, dat ik me aanstel haha! met een half jaar moet het over zijn. had wel wat laag aan ijzer maar genoeg rode bloedlichaampjes.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Allergieën
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2011, 10:22 »
@Lieze, jij stelt je helemaal niet aan hoor meis, Ontzwangeren duurt net zo lang als zwanger zijn. Daarbij ben je nog maar net gestopt met de bv, heb je hms en hoe lief je prinsesje ook is, de verzorging van een kindje kost een hoop energie!

Dikke knuffff voor jou van mij en wee de gebeente als er iemand is die jou een aanstelster durft te noemen dan zal ik m'n beroemde grote ogen eens even opzetten!

liezenogwat

  • Gast
Re: Allergieën
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2011, 10:27 »
Haha, dank je Rika! ik voel me al een stuk energieker sinds ik gestopt ben met de bv! heb alleen wel de neiging meer te gaan doen waardoor ik weer meer last van m'n rug krijg.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Allergieën
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2011, 20:42 »
Ben je gestopt met de borstvoeding lieze?

liezenogwat

  • Gast
Re: Allergieën
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2011, 20:48 »
Ja, ik trok het niet meer, werd steeds vermoeider, voedde maar met 1 kant waardoor die arm zwaar belast werd, ze had er ook niet genoeg aan dus moest ook vaak bijvoeden, sowieso 's avonds vertikte ze het bij mij te drinken en ik moest ook heel erg opletten met m'n eigen voeding, dit deed ik met liefde maar is nu wel erg makkelijk ;).

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Allergieën
« Reactie #13 Gepost op: 1 november 2011, 09:01 »
Fijn zo'n muggenallergie in combinatie met een mug die mij wel erg lekker vond gisteravond. Zit nu met een dikke rode enkel/voet en precies op zo'n irritante plek, waardoor ik mijn voet niet meer plat op de grond kan zetten :S Hoop dat het snel een beetje wegtrekt, al ga ik daar niet vanuit. Normaal duurt het bij mij enkele weken tot maanden voordat de bult eindelijk is afgenomen. En anti-allergie pilletjes werken helaas niet! :(
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 09:17 door *Inge* »

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Allergieën
« Reactie #14 Gepost op: 1 november 2011, 11:26 »
Hmm, blijk nog meer muggenbulten te hebben! Heb er nog 2 op mijn voet en ook nog 1 op mijn scheenbeen. In de tussentijd begint mijn hele onderbeen ook steeds dikker te worden  :S Wat hou ik toch van die muggen! NOT! En dan beweren mensen dat muggen in deze tijd van het jaar niet meer steken...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal