Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59074 keer)

liezenogwat

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2011, 16:10 »
ik ga zsm ook een spiraaltje laten plaatsen. hoe graag ik het inmiddels ook weer wil, het is niet echt handig om weer zwanger te worden op korte termijn en de pil vergat ik regelmatig. beetje jammer dat ik 6 wkn na de bevalling de ha belde en toen wou ze nog niks plaatsen omdat ze het te snel vond toen zei ze 10 weken, dat was vorige week, ging ik braaf bellen zijn ze op vakantie! dus nu nog 1 week wachten voor ze er weer zijn. ik geloof dat bij mij de bevallingspijn (aan je baarmoedermond getrokken worden is niet echt prettig ;) ) nog zo vers in m'n geheugen zit dat het vast niet heel erg pijn gaat doen ;).

liezenogwat

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2011, 16:12 »
Balen amanda! hoop dat de gyn morgen een oplossing/logische verklaring heeft!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2011, 08:58 »
Ik vond het spiraaltje plaatsen op zich wel meevallen. Tis even vervelend, maar daarna ben je ook overal vanaf.

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2011, 13:34 »
het plaatsen deed best zeer, maar daarna had ik alleen nog maar wat buikpijn.
na 2 dagen was de buikpijn weg en nu moet ik volgende week nog even op controle.
ik heb de laatste paar weken nog wel wat last ervan gehad, maar misschien hoort dat erbij.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2011, 10:26 »
Het moet allemaal een beetje wennen. Je baarmoeder krijgt natuurlijk wel iets in zich wat daar niet hoort. Een beetje last hoort er wel bij.

Wat vervelend dat het plaatsen best zeer deed..

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:27 »
Hmmm, als ik dit zo lees, moet ik misschien ook maar eens aan een spiraaltje gaan denken. Ik slik nu ook door (max een jaar achter elkaar), maar al die pillen lijkt me ook niet ideaal voor je lichaam...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2011, 01:18 »
Het blijven hormonen die je in je lijf gooit. Ik heb zelf het mirena spiraaltje. Geeft ook hormonen af, maar alleen daar waar t nodig is (het komt dus NIET verder dan je baarmoeder). Veel mensen hebben t voordeel niet meer ongesteld te worden door dat spiraaltje (helaas ben ik daarop een uitzondering, ik wordt het wel, maar niet meer zoals voorheen)
Voordeel is dat je er 5 jaar niet meer naar om hoeft te kijken.

Nadeel is dat sommige mensen het plaatsen als pijnlijk ervaren.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #22 Gepost op: 18 augustus 2011, 08:01 »
Ik behoor tot de gelukkige die het plaatsen niet pijnlijk vimd (maar ik heb kindjes) en ik word nauwelijks ongested:-D

Offline Herrie-Jet

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2011, 08:36 »
Vriendje lief wil dat ik aan de prikpil ga omdat hij het niet ziet zitten dat ik kindjes krijg terwijl ik nu al zo'n pijn heb en tijdens de zwangerschap alles nog soepeler wordt. Maar ik vind de prikpil echt niks. Ben bang dat het daarna vet lang duurt voordat ik weer een normale cyclus heb. En de gewone pil werkt bij mij niet omdat ik vaak moet overgeven van de pijn. Zucht.. moeilijke keuze en hij wil voor volgende week maandag weten wat ik ga doen. De lieverd wil zelf graag kindjes maar om mijn gezondheid wilt hij absoluut niet dat ik zwanger word.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2011, 08:44 »
Heb je er zelf een idee over wat je wilt? Zie je naast de pil en de prikpil zelf nog andere mogelijkheden? (Het spiraaltje wordt hier bijv. uitgebreid besproken) Wellicht kan de site www.anticonceptiemethoden.nl je bij de keuze helpen. En hoe sta jij zelf in het zwanger worden/kinderen krijgen? Wil jij wel kinderen? Want het is een beslissing die je samen neemt natuurlijk. :)

Offline Herrie-Jet

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #25 Gepost op: 18 augustus 2011, 08:59 »
Ik weet zelf absoluut niet wat ik wil. Na 3 miskramen hoop je toch een beetje aan het eind vd maand weer zwanger te zijn ook al zijn we er niet bewust voor bezig. Maar hij heeft gelijk dat we beter een jaartje kunnen wachten. Het wordt dus de prikpil of spiraaltje. Maar wil liever niet teveel gerommel in m'n baarmoeder omdat het daar dus al 3x is misgegaan dus denk dat het de prikpil wordt. :)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #26 Gepost op: 18 augustus 2011, 09:01 »
Als je zelf de prikpil niks vindt, moet je het niet doen vind ik, het blijft tenslotte jouw lijf. Is het een optie om voorlopig even een tijdje condooms te gebruiken? Als je dan je pijn onder controle krijgt en niet meer overgeeft, kun je gewoon weer terug aan de gewone pil.

Offline Herrie-Jet

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #27 Gepost op: 18 augustus 2011, 09:09 »
Ja ik denk dat we voorlopig maar condooms moeten gebruiken totdat we het er allebei over eens zijn. :) Hebben we het gisteren ook over gehad maar hij durfde ze niet te halen. Haha mijn stoere man van 30 jaar jong :P Heb hem dus maar aangeraden gelijk aan familypack te halen, hoeft ie maar 1x te gaan :P

liezenogwat

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #28 Gepost op: 18 augustus 2011, 09:48 »
Je kan ze ook redelijk anoniem op internet kopen, in prijs maakt het niet veel verschil en ze worden in discreet witte envelop verstuurd.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2011, 10:01 »
Elize heeft een goeie tip. Condooms zijn helemaal niet gek om te halen hoor..daarbij moet hij er ook wel iets voor over hebben als hij niet wil dat jij zwanger raakt..toch

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal