Help, jullie advies? ideen wat het kan zijn?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Help, jullie advies? ideen wat het kan zijn?  (gelezen 2829 keer)

Offline xLRY

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Help, jullie advies? ideen wat het kan zijn?
« Gepost op: 21 februari 2013, 20:15 »

2.5jaar(was toen 15/16) geleden met mn vingers naar de huisarts geweest omdat ze steeds 'verkeerd'schoten en ik niks meer kon tot ik wat trok/duwde tot mn vinger weer recht was. Kreeg de mededeling dat ze overbelast waren.
na een paar maanden toch maar weer terug want het werd steeds erger.
Door verwezen naar het handencentrum en meteen plastic spalken gekregen om mn linkerringvinger, linkermiddelvinger en linkerwijsvinger.  Want ik had wel degelijk last van luxaties.
tijdje aangekeken en nu al sinds 1.5jaar Silversplints.
Helaas willen deze soms nog wel eens afschieten en gaan mn vinger alsnog uit de kom was weer voor veel pijn zorgt.
Daarbuiten heb ik vaak blessures, veel pijn (heb t idee dat het met de kou nog erger is)
En ben ik vaak moe.
ik heb 2 jaar fysio training gehad, (intussen een scheurtje in mn meniscus waar ik aan geopereerd ben).
Kreeg toen het advies het zelf te doen, dus ik fitnessen.
De opdrachten van de fysio gedaan.
Toen een tijdje niks gedaan door drukte en wederom een blessure.
De pijn moet verminderen maar het wordt eerder meer als minder.
En iedere keer als ik nu weer begin heb ik de volgende dag spierpijn(ik doe de oefeningen minimaal), of op zaterdag paardgereden heb  (ik doe dit al 9jaar), dan heb ik iedere zondag pijn. Dit had ik vroeg nooit.

Niet meer naar de huisarts geweest, soort angst denk ik?
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of hoe ik de pijn kan verminderen?
Adviezen? Tips?

Ben in april 2007 mn moeder verloren, dus moeilijke tijd achter de rug..
Heb t idee dat omgeving niet doorheeft dat ik echt telkens pijn heb, ze kunnen zich dat niet voorstellen.
Dit maakt het voor mij wel moeilijker, ik kan er dus met niemand echt over praten.
Toen ik met mn vingers bij de dokter/handencentrum/plastische chirurg ben geweest kreeg ik wel te horen dat ik hypermobiel ben. Toen niks gehoord over HMS of iets dergelijks.


Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Help, jullie advies? ideen wat het kan zijn?
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2013, 22:24 »
Spierpijn is op zich best logisch en niet zo erg mits het na twee dagen afneemt. Ik heb ook regelmatig spierpijn. Sowieso bij nieuwe oefeningen de eerste paar keer en als ik te lang niet heb gesport.

Verder zou ik voor duidelijkheid toch de eerste stap nemen naar de huisarts voor een eventuele doorverwijzing naar de kg. Deze kan vaststellen of er sprake is van hms/eds

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Help, jullie advies? ideen wat het kan zijn?
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2013, 10:00 »
Ik denk dat de eerste stap is om toch weer nar je huisarts te gaan!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal