Naaien
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Naaien  (gelezen 4913 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Naaien
« Gepost op: 30 januari 2013, 12:15 »
Zijn er hier ook mensen die kleding e.d. zelf naaien?

Ik wil het heel graag gaan leren en heb dat alvast bij m'n moeder geregeld ;), maar schat in dat het wel vrij zwaar is voor m'n polsen en schouders. Als ik maar genoeg pauzes tussendoor plan hoop ik gewoon dat het wel lukt, maar vroeg me af of er hier nog meiden zijn met ervaringen en tips?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Naaien
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2013, 12:25 »
Ik naai wel regelmatig (nu even niet, arm zit in het gips), hoe zwaar het is voor je armen ligt een beetje aan wat je maakt. Kleine dingen en/of lichte stoffen gaan beter dan grote dingen/zware stoffen. Ik zorg altijd voor voldoende pauzes, een stoel die m'n armen goed ondersteund en polsbraces om. Wat ik het zwaarst vind is grote stukken stof knippen omdat ik dat eigenlijk het best vind gaan op de grond alleen dat vind m'n lijf niet zo leuk.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Naaien
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2013, 14:03 »
als je een goede machine hebt hoef je niet je werk te duwen dit doet de machine zelf.
wel een beetje aansturen. en zorgen dat je armen goed ondersteund zijn.
Dat ze niet gaan hangen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Naaien
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2013, 20:11 »
Als kind zijnde wel geleerd. Maar ik heb geen naaimachine meer en leg toch liever de hand aan haak projecten.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Naaien
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2013, 07:30 »
Dat herken ik ilona

Offline EmmyHuisman

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Naaien
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2013, 09:39 »
Zelf naai ik heel veel. Van portomoneetjes tot colberts. Ik word er altijd heel blij van. En de ene keer kan ik het langer achter elkaar dan de andere keer, maar de machine staat hier gewoon altijd klaar.

Offline Orphée

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Naaien
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2014, 15:13 »
ik naai regelmatig. Rokjes, tassen, cirkelsjaals, poppedingen voor dochterlief,...

Het naaien vind ik doenbaarder sinds we tafelverhogers hebben gekocht, blokken voor onder de poten. En ik heb ook een zadelkruk. Het allebelangrijkste is nog het doseren, maar dat is wss het sleutelwoord in een leven met eds he ;)




 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal