Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 69836 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #75 Gepost op: 4 juli 2012, 18:22 »
hier ook een met een jay rug maar heb ook die aline heeft op een andere stoel.
die rug leuning wat lager gezet nu heb ik minder een hang kuip.
je zou extra band erop kunnen zetten.

Martinuzje

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #76 Gepost op: 4 juli 2012, 18:53 »
@alina: dat had ik ook wel begrepen hoor. Ik vroeg alleen of ze e- motion nodig had. Als in hoe gaat t rollen nu en wat verwacht je van de test.

Ik heb in principe geen e-motionwielen nodig. Wat ik verwacht van de test: geen idee... Wat zij van mij verwachten van de test: geen idee... krijg ik op de dag dat ik ze krijg te horen...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #77 Gepost op: 5 juli 2012, 14:59 »
Over een week komt er iemand van SCIO consult, en iemand van HartingBank langs om te kijken wat er mogelijk is qua rolstoel voorziening. Dus E-motion of toch elektrische aandrijving enz.. Vind t wel fijn dat ze daarvoor langs komen en ik mag waarschijnlijk ook wat dingen uitproberen.  :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #78 Gepost op: 5 juli 2012, 15:02 »
Dingen proberen is idd erg fijn. Ik hoop dat er wat goeds uitkomt.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #79 Gepost op: 5 juli 2012, 16:33 »
Hopelijk kun je inderdaad dingen uitproberen. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet natuurlijk. Dus je zult het toch zelf moeten ervaren.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #80 Gepost op: 5 juli 2012, 20:23 »
Uitproberen zou super zijn!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #81 Gepost op: 10 juli 2012, 08:41 »
Mijn Jay rug met duwhaken is toegekend. Super!!!! Emcart zoekt nu voor me uit hoe snel ze hem me kunnen leveren zodat ik ze hopelijk op vakantie al heb. Dat zou zoveel schelen! Dan zou ik echt een veel leukere vakantie hebben  :laugh: (Erg eigenlijk dat je plezier afhangt van je energie en pijn dat weer afhangt van je rolstoel rugleuning omg)

Kan iemand mij vertellen hoe makkelijk/moeilijk het is om de rugleuning van een JAY naar de normale te vervangen? (Of dan een Corbac in mijn geval). Voor de serie waar ik deze zomer in zal spelen zal ik waarschijnlijk in de scènes mijn Corbac rugleuning moeten gebruiken, maar de rest van de dag wil ik natuurlijk de JAY. Het zijn lange dagen! Dus hoe makkelijk/moeilijk is het om ze te verwisselen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #82 Gepost op: 10 juli 2012, 08:53 »
Waarom mag je niet met je jay rugleuning spelen? Ik hoor trouwens ook wel dat soms de stoelinstellingen wat veranderd worden om goed de rug bij de zitting te krijgen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2012, 08:57 »
een jay rug heeft 2 vergrendelingen erop zitten die op je buis zitten.
daarboven zitten mijn duwhandvaten.

maar gaat dat niet heel lastig worden dat je steeds wild veranderen van houding?
kun je niet met hun overleggen dat je gewoon half verwege iets in de serrie verzind dat je eeen nieuwe rug leuning erop krijgt :P .

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #84 Gepost op: 10 juli 2012, 09:07 »
Waarom mag je niet met je jay rugleuning spelen? Ik hoor trouwens ook wel dat soms de stoelinstellingen wat veranderd worden om goed de rug bij de zitting te krijgen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Omdat er al een fotoshoot is geweest met mijn Corbac rug. En mijn eerste scenes worden al gedraaid met de oude rug wss. Verder draaien ze de afleveringen niet op chronologische volgorde dus ik kan niet ineens een andere rug erop zetten op een draaidag. Dan heb je een kans dat het in de serie uiteindelijk eruit ziet alsof ik wekenlang wissel van rugleuning. Het kan wel hoor, maar dan moet dat helemaal uitgezocht worden met de scriptschrijvers. Ik ga maar even bellen denk ik en het meedelen. Dan zie ik wel wat ze willen. Het is bijvoorbeeld wel mogelijk dat ze graag de duwhaken er wel op willen omdat dat beter bij de rol past.

Tnx Linda, dat verwisselen moet dus kunnen.

Lotte

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #85 Gepost op: 10 juli 2012, 09:19 »
Zou het een leek echt opvallen denk je? over het algemeen word je toch ook van voren gefilmd...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #86 Gepost op: 10 juli 2012, 09:26 »
Ja dat valt wel op Lotte, vooral als het steeds wisselt binnen een aflevering. De Jay heeft namelijk een grijze streep aan de achterkant en de Corbac is zwart. En je wordt dus niet altijd van voren gefilmd.

Maar ik heb ze al gesproken en het wordt nu overlegd met het Art Department. Het ligt ook een beetje aan de leveringsdatum van de Jay. Als het voor de eerste opnames is kan de Jay gewoon gebruikt, de fotoshoot maakt daarbij niet zo heel veel uit. Is het daarna wordt het wss toch standaard de Corbac of we gaan hem in het script schrijven en moet ik een paar keer switchen tijdens de opnames. Ik heb zelf nog bedacht om mijn personage een leuke rugtas te laten dragen op dr rolstoel. Dan is zo'n rugwisseling minder opvallend. Heb uitgelegd dat dat heel normaal is voor rolstoelers en het past ook wel bij het personage. Dus dat wordt nu ook overlegd met het AD.
De duwhaken komen wel heel goed van pas, want dat past idd beter in het script zoals ik al zei :) Nu hopen dat ik die dus op tijd heb!
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2012, 09:28 door Ingeborg- Wendela »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #87 Gepost op: 10 juli 2012, 09:57 »
Wat geweldig dat de rugleuning is toegekend. En idd, het valt op. Het valt ook weleens op dat personages in series opeens hun haar anders hebben in een scene of andere kleding. Kritische kijkers zal dat soort dingen echt opvallen hoor. Maar fijn dat ze het wel gaan uitzoeken allemaal Wendela!

En ik hoop dat de Jay gewoon lekker op tijd er is, zodat je kunt genieten van je vakantie...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #88 Gepost op: 10 juli 2012, 11:12 »
of iets van een soort hoes erover heen maken.
dan zie ge dat grijze ook niet zo snel.

maar dat verwisselen moet wel lukken opzich het is alleen een heel werk :P

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #89 Gepost op: 11 juli 2012, 08:09 »
Zo meteen huisbezoek van de wmo, over mijn rolstoel en handbike. Ik hoop zo dat het een beetje soepel gaat, heb momenteel ook de energie niet om er veel tijd in te steken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal