Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #13:Mijn rolstoel beïnvloedt de eerste indruk die mensen van mij hebben

<< < (5/6) > >>

Nihlaeth:
Ik denk dat uitstraling inderdaad wel een verschil kan maken, maar ook daar zitten beperkingen aan. Toen ik nog in een handbewogen rolstoel zat werd ik vrijwel niet als een klein kind aangesproken en had bijna nooit last van ongepaste aanraking (schouderklopjes, hand op hoofd enzo). Geduwd worden maakt dat erger. Maar ik merk dat een elro heel erg met een mentale handicap wordt geassocieerd. Het is ook een groot en imponerend ding, sommige mensen zien ALLEEN maar de rolstoel. Denken dan ook dat ze me hebben zien rijden simpelweg omdat iemand in een elro langs reed enzo.

Ik denk dat een handbewogen actieve rolstoel minder invloed heeft op een eerste indruk dan een vegro vrachtwagen met duwer of een enorme elektrische rolstoel.

Linn:
Dat merk ik ook, met elro reageren mensen anders op me dan met handbewogen rolstoel terwijl ik in m'n handbewogen rolstoel eigenlijk altijd geduwd wordt.
Maar je uitstraling maakt inderdaad ook een groot verschil, ik herken me ook in het moe en pijn verhaal.

Ik merk ook dat het verschil maakt waar je bent, op de universiteit wordt ik eigenlijk altijd normaal aangesproken terwijl dat in winkels soms heel anders is.

Wendela:
Toch denk ik dat als ik vol energie in een elro zou zitten ik als "voller" zou worden behandeld dan als ik extreem moe en met pijn in een handbewogen stoel zou zitten.

Maar ik ben het er mee eens dat het soort rolstoel en of je geduwd wordt effect heeft naast je uitstraling. Maar ik denk ook dat je uitstraling best een knauw kan krijgen door het duwen ook. Dubbele werking zeg maar.
Daarom laat ik mij ook weinig duwen, ik hou wel vaak de hand van mijn moeder of vriend vast. Zelfde effect (met een zere pols gratis erbij, dat wel), maar veel socialer en veel minder "gehandicapt".

Rachel:
Misschien dat ik het daarom niet heb? Ik wordt nooit geduwd omdat ik e-motion heb en de mensen herkennen dat systeem over het algemeen toch niet als elektrische ondersteuining...

rozemarijn:
Ik word wel vaker geduwd misschien komt t daardoor ofzo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie