Het grote elro topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote elro topic  (gelezen 67278 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #45 Gepost op: 12 oktober 2011, 16:54 »
Omdat ik maar 1 arm kan gebruiken momenteel heb ik met Harting bank gebeld voor een oplossing. Ze hebben nog een meyra advantage staan die ze mij met spoed kunnen geven maar daarvoor moet de gemeente eerst toestemming geven, dus die ga ik morgen bellen.
Dan kan ik straks in ieder geval naar school enzo.

 Ik had liever een hulpmotor op mijn handbewogen rolstoel omdat dat er wat vlotter uit ziet. Heb mijn rolstoel pas 2 maanden en om nu al over te stappen naar elektrisch (ook al is het hopelijk tijdelijk) voel ik me echt gehandicapt. Niet lullig bedoeld voor de mensen in een elro hier hoor...
misschien domme vraag, kan je met een elektrische rolstoel ook drempels en stoeprandjes nemen?



Ik ben zoooo blij.... En heel benieuwd hoe die passing zal gaan, wat voor model het gaat worden en hoe lang het gaat duren voordat ik hem krijg

Hoe staat het inmiddels met jouw elro?  :)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #46 Gepost op: 13 oktober 2011, 12:00 »
Lage stoeprandjes en drempels kun je wel nemen,maar gewone stoepranden niet.Je kunt geen wheely maken,zoals bij een handbewogen rolstoel.En als je voorwielaandrijving hebt,kom je soms wel met je voorwielen over een wat hogere drempel heen,maar willen de achterwielen er niet overheen ???spreek uit ervaring,haha.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #47 Gepost op: 13 oktober 2011, 14:11 »
Ik kan me best voorstellen dat de stap naar een elro gevoelsmatig een hele grote is. Hopelijk is het tijdelijk en kun je binnenkort gewoon weer lekker zelf hoepelen, maar voorlopig is het misschien wel een hele goede oplossing. Heb je al wat gehoord van de gemeente?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #48 Gepost op: 13 oktober 2011, 15:58 »
Ja, de gemeente heeft naar Hartingbank gebeld, en Harting-Bank heeft mij weer gebeld dat ik toestemming heb om de elektrische rolstoel te gebruiken! Dat ging eigenlijk best wel makkelijk allemaal.. Had ik niet verwacht.
Hij wordt nu naar de werkplaats gebracht en klaar gemaakt, zodra hij klaar is bellen ze voor een afspraak om hem te leveren.Volgende week heb ik vakantie dus gelukkig heb ik hem dan nog niet echt hard nodig.
Ik ben aan de ene kant natuurlijk ook blij dat deze oplossing er is hoor :) Maar toch..

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #49 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:21 »
Qua drempels ligt het er ook aan wat voor elro je krijgt. Die van mij kan drempels van 8 cm aan maar met een aanloopje wel iets hoger.
Dit vind je meestal bij de specificaties van het model, die kan je onder andere op Handy-wijzer vinden.

Ik snap dat het een nare stap is, maar ben blij voor je dat het (hopelijk tijdelijk) snel voor je opgelost kan worden. Zo kan je je schouder tenminste goed rust geven en hoef je niet te vroeg weer te gaan belasten.

Als je meer info wilt over elro's kan je ook even bij de artikelen kijken, we hebben hier een apart artikel daarover.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #50 Gepost op: 16 oktober 2011, 11:48 »
Ohja handig, heb meteen eventjes doorgelezen.  :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #51 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:59 »
respect voor elro rijders :P Ik kan er niet mee om gaan. Maar zal natuurlijk ook een kwestie van oefenen zijn. Ik vind recht achteruit rijden al een opgave pff.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #52 Gepost op: 26 oktober 2011, 18:33 »
Fijn dat je hem ondertussen binnen hebt. Succes met oefenen!
Overigens kunnen de stuurkastjes ingesteld worden. Staat hij op 'heel gevoelig', dan is sturen voor een ongeoefende elro-rijder bijzonder lastig!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #53 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:51 »
Hij staat volgens mij best gevoelig inderdaad, maar niemand had mij verteld dat dat in te stellen is dus ging daar ook niet van uit. Gelukkig is dit tijdelijk en mag ik mn schouder alweer belasten. Dus wil zo snel mogelijk terug naar mn handbewogen rolstoel.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #54 Gepost op: 12 november 2011, 23:35 »
Ik heb vorige week een passing gehad voor mijn nieuwe rolstoel, de Alex van you-q (voorheen handicare). De proefrit ging heel erg goed, 2 km kunnen rijden zonder extreme problemen met mijn nek. Daarnaast is het een lekker compacte rolstoel, dus ik wil hem wel graag hebben. Om het goed te kunnen onderbouwen tegenover de gemeente moet ik nog een rolstoel proberen, en dat wordt dezelfde als die ik nu heb (Puma Y.E.S. van handicare), maar dan iets verbeterd. Die passing is volgende week maandag en ik zie er nu al tegen op. Ik verwacht niet er niet heel veel van en ben bang dat het flink veel pijn gaat veroorzaken, maar goed, ik zie het wel. Goed opletten en de proefrit tijdig afbreken als het niet goed gaat.
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #55 Gepost op: 13 november 2011, 03:03 »
Hopelijk krijg je niet te veel problemen door die (voor jou onnodige) test rit en ga je de Alex gewoon krijgen. ;)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Het grote elro topic
« Reactie #56 Gepost op: 13 november 2011, 09:02 »
Ik hoop voor je dat je van deze passing, niet te veel pijn gaat krijgen! En natuurlijk dat je die andere rolstoel gewoon krijgt

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #57 Gepost op: 13 november 2011, 09:08 »
Ik zal duimen voor de Alex!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #58 Gepost op: 5 december 2011, 20:11 »
Ik ben echt helemaal klaar met die kl@te puma yes! Voor mij is het eerder een puma NO!!
Na heel erg veel reparaties van storingen in het besturingskastje (tot zelfs helemaal vervangen ervan) naar het afbreken van de beensteun na 2x een breuk in de as van de wielbasis (eerst rechts, later links) naar zwabberende beensteunen die niet meer verstelbaar waren tot het spontaan afbreken van de wielkap aan beide kanten. Links is er een stuk af en rechts is er nu helemaal af. En nu piept en kraakt hij bij ieder hobbeltje en ben ik bang dat er iets mis is met de vering. Echt vanaf dag 1 zit ik al niet goed in dat ding. 3 jaar laten kwamen ze erachter dat de zitting in plaats van in wig juist voorover gekanteld stond en ik dus constant aan het compenseren was met mijn lijf tegen het wegglijden. Toen is er een voorgevormd traagschuimkussen in gekomen, maar dat dat nu veel heeft opgelost kan ik echt niet zeggen. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet, eigenlijk zou ik heel graag een onafhankelijke advies willen van een rolstoelleverancier over of deze elro wel geschikt is voor mij en mijn lijf, wnat zo doormodderen zie ik niet zitten. Ik ga van de week als ik tijd heb eens even opzoeken hoe lang ik hem nu precies heb, want na 7 jaar doen ze minder moeilijk i.v.m. afschrijving, maar ik ben bang dat ik daaar nog niet aan kom. Ik vermoed dat ik hem in 2006 heb gekregen maar weet het niet zeker. Dan nog iemand zoeken die zo'n onafhankelijk advies wil geven, ik vrees dat welzorg en meyra dat niet (willen) doen. Als iemand hierin een advies voor me heeft dan graag!

Martinuzje

  • Gast
Re: Het grote elro topic
« Reactie #59 Gepost op: 6 december 2011, 05:26 »
Gedver zonne, dat schiet niet op. Een rolstoel (en een elro helemaal) zou gewoon goed moeten zitten en het langer uit moeten houden dan die van jou nu doet. Dat hij van ellende uit elkaar valt en al zoveel reparaties heeft gehad zou voor de gemeente toch een teken moeten zijn dat het tijd wordt voor een nieuwe... Ik hoop dat ze gaan meedenken en meewerken, want zo ga je alleen maar harder achteruit :/
Ik kan je helaas geen advies geven hoe je dit het beste aan kunt pakken, maar hoop dat er snel een oplossing voor je komt!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal