Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 77714 keer)

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #90 Gepost op: 19 november 2012, 11:13 »
De dame van de wmo begreep me hélemaal *O* Ze kent ook persoonlijk iemand met eds/hms dus dat was reuzefijn!
Ze kon alleen niet zoveel doen omdat de aanvraag niet via reva is gegaan, dus daar moet ze eerst achteraan :(
Maar ze gaat haar best voor me doen iig *O*

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #91 Gepost op: 19 november 2012, 11:24 »
Wat fijn!

Maar moet je per se een verwijzing van de reva hebben dan?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #92 Gepost op: 19 november 2012, 11:32 »
officieel niet maar het maakt het vaak wel makkelijker.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #93 Gepost op: 19 november 2012, 11:34 »
Nee, ik wist wel dat het een stuk makkelijker is met verwijzing.

Maar ik vind het apart dat de WMO dame van ManekiNeko eigenlijk niet veel kon doen, omdat de aanvraag niet via de reva is gegaan. Ik zou denken dat het alleen langer duurt, omdat ze misschien medisch adviseur willen laten kijken ofzo.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #94 Gepost op: 19 november 2012, 11:47 »
Ze ging informatie inwinnen bij de revalidatiearts en de ergo en als ze met een heel ander bericht komen dan ik kwam, gaat ze er een onafhankelijk iemand naar laten kijken.
En als dat wel overeen zou komen (wat ik wel hoop maar niet echt verwacht) kan er nog ff overheen gaan maar ze doet iig haar best voor me en daar ben ik al heel blij mee :)

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #95 Gepost op: 19 november 2012, 12:52 »
Ik heb net ook iemand aan de telefoon gehad, kan nog tot eind december duren voor ik uberhaupt een beslissing heb, heb dr uitgelegd dat ik gewoon hard achteruitga en een thuiszorg-stoel echt geen optie is gewoon..
Ze gaan er nu spoed achter zetten en ik word teruggebeld, maar wanneer ik werd teruggebeld kon ze me niet vertellen..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #96 Gepost op: 19 november 2012, 13:01 »
Ze behoren binnen een bepaalde tijd een reactie te geven! Als ze dat niet doen kan je ze in gebreke stellen en dan krijg je geloof ik sowieso je stoel. Zonne weet daar meer van, misschien kan je haar PMmen?

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #97 Gepost op: 19 november 2012, 13:15 »
Klopt, maar voor een rolstoel staat in mijn gemeente een beslistijd van 8 weken, en volgens hun heeft mijn brief behoorlijk wat vertraging gehad, ik heb m de 15e/16e gepost en hij is de 23e pas binnengekomen.

Nadeel is dat ik ook een meeloopstoel (zadelkruk) heb aangevraagd voor in huis, en die beslisperiode staat op 16 weken..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #98 Gepost op: 19 november 2012, 14:53 »
voor een rolstoelaanvraag staat 8 weken (dit is landelijk vastgesteld ongeacht gemeentelijke verordeningen) daarna mogen ze de beslistermijn 8 weken verlengen met een rede bijv dat er nog onderzoek gedaan moet worden. Hiervan moeten ze je wel berichten. Na in totaal 16 weken moeten een beslissing hebben genomen of jou om toestemming vragen om te verlengen. Wordt hier niet aangehouden kun je de gemeente in gebreke stelling vanwege onbehoorlijk bestuur. Dan moeten ze binnen 2 weken beslissen en anders per dag een dwangsom betalen.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #99 Gepost op: 19 november 2012, 17:55 »
jeetje wat klinkt het allemaal moeilijk, ik ben zo blij met onze gemeente en wmo. Niks geen verwijzingen nodig en binnen een paar weekjes vanaf de aanvraag de rolstoel in huis (en dat dan alleen zodat ik met het gezin weer dagjes weg kan) en zelfs over de scootmobiel werd niet moeilijk gedaan.
Het kan dus ook goed gaan!

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #100 Gepost op: 19 november 2012, 20:19 »
Hoeveel gebruik je je rolstoel nu en hoe veel kan je nu lopen Aline?Want dat heeft ook invloed op of je wel of niet een andere rolstoel zou kunnen krijgen. (Ik vraag dit omdat ik had begrepen dat je op vakantie je rolstoel niet mee had)

Misschien kan je stoel ook niet iets verbreed worden?

Op de ipod kan ik niet quoten, vandaar de late reactie.

Ik gebruik mijn rolstoel nu minder vaak dan 2 jaar geleden. Ik gebruik hem wel een paar keer per maand en ik kan denk ik ongeveer 100 meter moeiteloos lopen. Op een slechte dag met veel bekkeninstabiliteit kan ik veel minder lopen en kom ik amper het huis uit, en op een goede dag kan ik veel verder lopen, mits orthopedische schoenen aan. Op vakantie niet meenemen bleek achteraf gewoon dom  :P Daar heb ik na de tijd flink voor moeten boeten!


Ik heb heel veel aan de tips dat de wielen iets verder weg kunnen staan! De spatborden zijn flexibel zat, dus als de wielen verder weg kunnen staan kan ik weer een tijd vooruit  ;D (en dan niet verder aankomen)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #101 Gepost op: 20 november 2012, 13:22 »
Dan zou ik nu zeker geen nieuwe rolstoel aanvragen Aline. Hopelijk werkt het verbreden van je stoel  :)



Wat zouden jullie vinden van een rolstoel foto draadje? Een soort show je stuff. (ook handbikes etc). Behalve dat je eens lekker kan opscheppen met je goede kleurkeuze lijkt het me handig voor mensen die een nieuw hulpmiddel gaan aanvragen. Zo kunnen ze in een oogopslag zien wie wat heeft op dit forum en kunnen ze direct diegene aanspreken als ze vragen hebben over dat specifieke hulpmiddel of merk. Zo zou iemand die een Pendel wil bij mij kunnen komen omdat ze dan dankzij de foto's weten dat ik er een heb. Of bij Rika voor een wiel aan de voorkant van je stoel. Etc etc.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #102 Gepost op: 20 november 2012, 13:24 »
Goed idee lijkt me

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #103 Gepost op: 20 november 2012, 13:26 »
Ja goed idee!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #104 Gepost op: 20 november 2012, 14:04 »
Ik vind het een supergoed idee. Ik heb voor allerlei hulpmiddelen nog tientallen pagina's doorgespit om te kijken wie ze heeft... ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal