Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 76000 keer)

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #45 Gepost op: 10 november 2012, 11:24 »
Goh eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je verkeerd zou kunnen rollen maar het klinkt heel logisch. Dank voor jullie tips.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #46 Gepost op: 11 november 2012, 20:34 »
Waar kan ik kunststof hoepelhoezen vinden? Ik had eerst siliconen maar die werden zo plakkerig dat ik ze niet meer schoon krijg. Wil nu liever kunststof.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #47 Gepost op: 12 november 2012, 10:45 »
Dat zou ik niet weten. Ik heb hoepels met plastic coating. Zit dus er vast op.  ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #48 Gepost op: 15 november 2012, 17:18 »
Hmm kon nergens kunststof hoepel overtrek vinden. Alleen maar hele hoepels inderdaad. Dus heb maar weer siliconen besteld.

Weet iemand trouwens of de banden van rolstoel om de zo veel tijd vernieuwd moeten worden? Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik moet m'n banden nu ineens veel vaker op pompen.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #49 Gepost op: 15 november 2012, 17:36 »
dat zal vast wel, bij auto en fietsen moet dat toch ook eens in de zoveel tijd. Ze slijten natuurlijk toch, mits je ze gebruikt

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #50 Gepost op: 15 november 2012, 18:06 »
Ja ze moeten idd af en toe vervangen worden. Bij mij doen ze het meestal als ik een lekke band heb, dat de banden versleten zijn is tot nu toe bijna elke keer de reden van een lekke band geweest namelijk ;).
Je zou het morgen als ze voor je handbike komen even kunnen vragen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #51 Gepost op: 15 november 2012, 18:31 »
ik krijg nieuwe bandjes als me profiel minder is.
heb nu banden die wel erg lang goed blijven.
had  vorig jaar een keer banden :P na 3 maand geen profiel meer te zien.
nu komen de draden van de binnen voering naar buiten :P dus zal maar even bellen morgen denk ik.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #52 Gepost op: 15 november 2012, 18:41 »
http://www.berghspecialproducts.nl/shop/def.aspx?g=130000^120600

http://www.berghspecialproducts.nl/shop/def.aspx?g=130000^120500

of gewoon bij je leverancier vragen, die hebben ze gegarandeerd Zwaantje
Volgens mij zijn ze trouwens bijna altijd van siliconen, en ander moet je hoepels met coating nemen (2e link)
« Laatst bewerkt op: 15 november 2012, 18:43 door Wendela »

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #53 Gepost op: 15 november 2012, 20:38 »
Ja Ik heb die uit je eerste link besteld Wendela :-). Maar bij de passing voor E-motion wielen had ik een rolstoel met kunststof hoepels. Tenminste dat zei die man. En dat voelde fijner dan siliconen. Maar goed siliconen is ook prima :-)

Ik ga het inderdaad morgen even vragen als ze voor mijn handbike komen. Mij rolstoel heeft sowieso niet echt veel profiel in de banden.. O.o

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #54 Gepost op: 15 november 2012, 22:56 »
Maandag komt er iemand van de wmo langs. Zijn er nog dingen die ik wel of juist niet moet zeggen? Ik wil wel een fijne rolstoel waar ik zelfstandig mee op pad kan, en geen vervoersvrachtwagen :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #55 Gepost op: 16 november 2012, 00:25 »
Een paar argumenten die mogelijk van toepassing kunnen zijn als je een vastframe wil (ik weet even niet meer zeker of je dat wou, maar je kan de argumenten ombuigen naar wat jij wil):

-een ultra lichte stoel is nodig omdat je hem zelf op moet tillen
-scherp afgestelde stoel om het rijden zo makkelijk mogelijk te maken
-vastframe noodzakelijk vanwege BekkenInstabiliteit > een vouwframe wrikt en de trillingen kunnen voor verschuivingen zorgen.
-duwbeugels kunnen ook op een vastframe
-je hebt eerder een thuiszorg rolstoel gehad en daar kon je zelf niks mee en door het instabiele frame kreeg je bekken/rug klachten. (mocht dit voor jou gelden kan je alvast subtiel dreigen dat je daar door achteruit kan gaan)
-vastframe is net zo klein te maken als een vouwframe en dus net zo makkelijk in de auto (een vouwframe is plat maar groot en lomp, bij een vastframe kan de rugleuning plat en de wielen eraf. wat je overhoud is een klein pakketje)
-je hebt een vaste voetenplaat in een deel nodig voor de stabiliteit, 2 losse (zoals bij een vastframe) voldoen niet
-je hebt niet genoeg aan een standaard rugleuning, er moet meer steun in (meer opties bij vastframe)


Wat je wel moet zeggen:
Meestal zijn wij heel erg bezig met ons zo goed mogelijk voor te doen. Doe dit niet bij de adviseur. Vertel ook zeker hoe een slechte dag er voor jou uitziet!
Wat doe je nu niet omdat je het eigenlijk lichamelijk niet aankan? Let hierbij op dat de WMO de voorziening verstrekt voor het onderhouden van sociale contacten en boodschappen doen etc. Dus vertel dat je bijv niet meer met vriendinnen op stap kan of de kids niet meer lopend van school kan halen. Dat je nu veel thuiszit en dat het je beperkt.
Vertel hoe vaak je de rolstoel zal gaan gebruiken en waarvoor (geen werk of studie!), wees eerlijk.

Wat je niet moet zeggen:
Dat je de rolstoel alleen maar zal gebruiken als je naar de efteling gaat ofzo :P

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #56 Gepost op: 16 november 2012, 07:33 »
Haha vooral je laatste toevoeging zal het hem doen :D
Het is erg fijn zo`n rijtje opsommingen te hebben, als ik niet weet wat te zeggen begin ik waarschijnlijk met zeggen dat ik hem wil voor dagjes uit..ik ken mezelf een beetje :')
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, ik schrijf dit op en neem dit mee in het gesprek!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #57 Gepost op: 16 november 2012, 09:06 »
Mooi overzicht, Wendela.
Succes gewenst vandaag Manekineko!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #58 Gepost op: 16 november 2012, 09:14 »
Mijn ergotherapeut heeft mij geadviseerd op zoek te gaan naar een goede tweedehands rolstoel.

Ik heb nu tijdelijk deze geleend van de Thuiszorgwinkel: http://www.uwthuiszorgwinkel.nl/hulpmiddelen/comfort-bij-blijvend-ongemak/rolstoel/rolstoel-eclips/, maar dat is echt een noodoplossing. Sowieso zit 'ie behoorlijk slecht dus houd ik het daar écht geen dag in uit en zelf rollen lukt ook nauwelijks.
Voor een WMO rolstoel kom ik weer niet in aanmerking, omdat ik hem vooral voor dagjes weg nodig heb en dat is natuurlijk niet genoeg indicatie.

Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben waar ik rond kan kijken. Marktplaats houd ik sowieso in de gaten, maar wie weet zijn er ook nog andere kanalen te benutten. :)
Het is in ieder geval belangrijk dat 'ie een stevige, maar actieve rugleuning heeft.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #59 Gepost op: 16 november 2012, 09:20 »
weet je zeker dat je dan geen rolstoel krijgt. Ik heb hem namelijk wel gekregen en ik heb hem ook alleen voor dagjes weg. Zonder problemen kreeg ik een rolstoel om me te laten duwen. Zou het zeker nog eens na vragen. Wat is jou tijd wat je kunt lopen zonder extra pijn?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal