Het grote elro topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote elro topic  (gelezen 67430 keer)

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #150 Gepost op: 23 augustus 2012, 23:21 »
Ik heb maandag 3 september de passing van een nieuwe elro. Blijkbaar zijn mijn argumenten voor een nieuwe zondermeer geaccepteerd. Nu nog hopen dat ze mee willen gaan in mijn (behoorlijk specifieke) wensen. Er is mij toegezegd dat er ook een midwheel van Quicky zou zijn bij de passing en ik wil eigenlijk ook voor een Jay rugleuning gaan (heb dat ook al gemeld) Had in de vakantie even in de Quicky Jive van een kennis gezeten en die had er een Jay rugleuning in en ik zat zoveel steviger en rechter daarmee! Het was ook duidelijk zichtbaar voor anderen!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #151 Gepost op: 24 augustus 2012, 09:50 »
Wat fijn! Succes gewenst met de passing.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #152 Gepost op: 24 augustus 2012, 11:30 »
Nou dat is fijn!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Het grote elro topic
« Reactie #153 Gepost op: 24 augustus 2012, 20:31 »
Ik hoop dat ze in al je eisen meegaan!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #154 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:11 »
Wat fijn Zonne! Gaat alles (tot nu toe) eens even een keer op rolletjes voor je :)

Bedoel je de Jay rugleuning zoals ze die ook op de handbewogen rolstoelen zetten of moet ik me er iets anders bij voorstellen? En als het de Jay is zoals ook op de handbewogen, welke neem je dan (diepte/hoogte) ? Ik heb zelf een Jay en ben er superblij mee :D Zeker nu er een functionele scoliose is vastgesteld (op röntgen) en er dus echt bewijs voor is dat ik scheefzak.

Alvast succes met de passing!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #155 Gepost op: 29 augustus 2012, 17:32 »
@ Wendela,

Weet je ook welke Jay jij precies hebt? Degene die in de elro zat van die vrouw waar ik de elro van mocht uitproberen was er eentje die je eraf kon klikken en ook over kon zetten op een handbewogen rolstoel. lijkt mij ideaal, want dan zou ik hem kunnen overzetten als ik ga handbiken, heb dan vooral ook erg veel last van scheefzakken met die slappe rugleuning in mijn Ti-lite. Het was er eentje met ook lendesteun (zo heette dat geloof ik) dus zijsteuntjes ter hoogte van je lendenen, voor mij was dat erg prettig, omdat ik van daaruit vaak al scheefzak en ik voelde ook duidelijk dat ik rechterop zat, maar het was voor anderen ook heel zichtbaar!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #156 Gepost op: 3 september 2012, 15:43 »
Nou geen passing dus vandaag, Meyra had geen Midwheel rolstoel bij zich!! Dus nu maar geïnventariseerd met elkaar wat er nodig is op mijn nieuwe elro. Er zat iemand van Meyra bij, iemand van de WMO en mijn ergotherapeute. Eigenlijk een beetje onzinnige afspraak zo, aangezien ik al best duidelijk had aangegeven wat ik wil. Ook de argumenten waarom alles nodig is waren duidelijk voor de WMO. Nu dus een nieuwe afspraak maken voor een passing, maar dan moet Meyra dus eerst regelen met Sunrise dat er een Quicky Jive met Jayrugleuning komt, zodat we écht kunnen uitproberen. Tis nu dus wachten daarop. Hopelijk een beetje snel...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #157 Gepost op: 3 september 2012, 15:59 »
Waarom gaat er altijd iets verkeerd bij zulke afspraken? Zucht. Hopelijk komt de nieuwe afspraak mét de juiste stoel er snel.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #158 Gepost op: 3 september 2012, 16:40 »
He balen dat het niet goed is gegaan vandaag! Jullie hadden toch afgesproken welke stoel ze zouden meenemen?

Ik zie dat ik vergeten ben om te reageren op je vorige post. Ik heb een Jay J3 rugleuning op mijn rolstoel. Het is de middelste diepte (8 cm diep, staat niet op de website maar wel de orderformulieren) en de 2e hoogte (medium thoracaal). Hij komt een paar cm onder mijn schouderbladen en daardoor kan ik nog goed rijden met die rugleuning. Ik kan de Jay er heel makkelijk afhalen en je zou hem idd over kunnen zetten naar een andere stoel. Ik denk dat jij een Jay rug bedoelt met zijsteunen voor laterale ondersteuning (15 cm diep) of ga je ook voor de middelste diepte?http://www.sunrisedice.com/asset-bank/assetfile/3262.pdf

Het ideale aan deze rugleuningen is dat je met schuimblokken nog extra ondersteuning kan bijvoegen. Ik heb ze zo dat ik veel moeilijker scheefzak. Daardoor blijf ik langer rechtop zitten in de stoel :) en dat scheelt weer rugpijn. Ik heb zelfs een functionele scoliose ontwikkeld waarschijnlijk doordat ik tijden lang te weinig ondersteuning heb gehad en scheefzakte.

Heb je een indicatie voor een volgende passing? Ik heb ook nooit een passing kunnen doen met een jay-rug. Bij mij hebben ze gewoon gemeten en zo bepaald welke rugleuning het zou worden. Ze hebben namelijk niet zomaar een stoel staan met zo'n rugleuning die toevallig ook nog een quickie midwheel is en enigzins in de buurt komt van jouw maten. Bereid je er dus op voor dat het best eens kan zijn dat je moet passen in een stoel zonder jay-rug.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Het grote elro topic
« Reactie #159 Gepost op: 3 september 2012, 17:35 »
Met passingen kan je meestal alleen de standaard opties uitproberen. Toen ik de puma 40 moest passen was dat zonder achterwiel vering omdat die er standaard niet op zit, waardoor ik aan de hele passing dus niks had.

Het kan zijn dat ze de rugleuning wel meenemen omdat zoiets makkelijk te vervangen is, maar reken er niet op...
Collective madness is called sanity

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #160 Gepost op: 3 september 2012, 18:49 »
Die man van Meyra heeft nu alles opgeschreven dat er aan opties op zou moeten zitten en maakt nu een afspraak met sunrise voor een passing. Ik ga er dus vanuit dat ze dan wel kunnen regelen dat alles erop zit wat nodig is? Vooral omdat de Jay rugleuning ook van Sunrise is?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #161 Gepost op: 3 september 2012, 21:51 »
Ehm... Wie weet hebben ze hem toevallig staan en nemen ze hem mee, maar ik zou er niet te hard op rekenen...

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Het grote elro topic
« Reactie #162 Gepost op: 2 oktober 2012, 00:22 »
vandaag passing gehad van de elro. De man van Sunrise had een Quicky Jive en een Quicky Salsa mee. Beiden een midwheel elro. De salsa is smaller en kan max. 10 km/u de jive is 5 cm breder en iets langer en kan 13,5 km/u. de Jive is beter geveerd en heeft een 'spidertrack' elk wiel is onafhankelijk geveerd en dat merk je duidelijk buiten en bij het nemen van drempels. Ook had hij een jay rugleuning mee. Heb ook een luchtcompartimentkussen geprobeerd, maar dat voelde heel instabiel. Nu ga ik ook een jay kussen met gelinleg krijgen op zicht als de rolstoel geleverd wordt. Hoewel de Jive niet bij mijn gemeente in het pakket zit, mocht ik daar wel voor kiezen, ze moeten dan wel motiveren waarom de Jive en niet de salsa, maar na mijn opmerking dat de Jive veel stabieler voelde en dat ik veel minder last had bij het rijden over de drempel en daarbij de bevestiging van de Sunrisemeneer dat de Jive beter geveerd is, was die motivatie ook gelijk duidelijk. Alleen de toetser kan nog roet in het eten gooien, maar dat verwachtten ze niet.
Ik weet niet wat me overkomt, maar heb het vermoeden dat de bevestiging van de adviseur van Meyra dat ik eigenlijk al 6 jaar in een niet adequate, voor mijn lijf niet goed aangepaste elro rij, de motivatie van de WMO consulente is om mij nu in alles zo tegemoet te komen. Maar raar is het wel als je al jaren voor iedere hulpmiddel, woningaanpassing en huishoudelijke zorg indicatie aan het knokken bent en het nu bijna zo op een presenteerblaadje aangeboden krijgt. Durf nog niet echt te vertrouwen dat het allemaal goedkomt, daarvoor heb ik momenteel teveel pech en te slechte ervaringen met de WMO, maar ik krijgt toch een klein beetje hoop dat dit gewoon doorgaat  ;)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #163 Gepost op: 2 oktober 2012, 02:16 »
Ik zal duimen voor je!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #164 Gepost op: 2 oktober 2012, 06:50 »
I'm keeping my fingers crossed

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal