Het grote elro topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote elro topic  (gelezen 74395 keer)

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #135 Gepost op: 4 juni 2012, 11:45 »
Handige steun, Linn. Zou fijn zijn als dat ook allemaal goed en mooi aan je nieuwe rolstoel komt.

En Zonne, ik hoop dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Ik ben alleen een beetje bang dat ze willen wachten, omdat je aangeeft dat je aan het afvallen bent. De gemeente zou dit als argument kunnen gebruiken om te wachten, omdat jij zegt dat je rolstoel goed 'strak' moet zitten. Het kan zijn dat ze dan zeggen dat je eerst op een stabiel gewicht moet zijn voordat je stoel wordt toegekend. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel jij wil afvallen, als het maar een klein beetje is, zou het niet zo'n probleem zijn, lijkt me.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #136 Gepost op: 4 juni 2012, 12:08 »
Ik hoop dat t wordt goedgekeurd Zonne. En wat handig Linn!

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 4 juni 2012, 12:33 »
Als het afvallen het enige probleem is zouden ze er ook voor kunnen kiezen om alleen een nieuw kussen te geven zodat je weer klem zit. Nu heb jij een hele waslijst aan dingen die niet goed zijn, maar het is goed om na te denken over de argumenten van de WMO. Mocht je nog verder afvallen en de nieuwe stoel te breed zijn kan je natuurlijk ook wat blokjes laten maken zodat de zitting smaller word.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #138 Gepost op: 4 juni 2012, 17:15 »
Elro zittingen zijn volledig instelbaar dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Collective madness is called sanity

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 13 augustus 2012, 12:46 »
Ik heb vandaag m'n elro gekregen! Ben er net al even mee naar buiten geweest en ben er echt heel blij mee, hij rijdt veel beter dan de puma yes (en is minder massaal) én ik kon gewoon zelf zonder geduwd te worden naar de supermarkt rijden :D.

Helemaal plat:

De hoofdsteun mist alleen nog dus ook al kan hij helemaal plat, ik kan er nog steeds niet in liggen. Als het goed is komt hij wel later deze week, hij was al wel binnen namelijk maar ze waren vergeten om hem erbij te leggen, slim.

Martinuzje

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:04 »
Mooi scheurijzer linn! ;) Hopen dat je er veel plezier van kunt hebben en weer lekker zelfstandig er opuit kunt gaan!

Offline zonne

• Clublid
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
« Reactie #141 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:09 »
Ik kreeg vandaag onverwachts bezoek van de WMO consulente i.v.m. mijn elro aanvraag. Ze waren blijkbaar vergeten een brief te versturen. Ik krijg binnenkort een uitnodiging voor een passing. ze vond mijn verhaal duidelijk, oude elro is nu 6 jaar oud en aan vervanging toe en voldoet ook niet meer. Ze geeft alvast door aan Meyra dat ik graag een midwheel wil en die van Quicky (de Quicky Jive) zit in het gemeentepakket! Zou het nu voor het eerst zo zijn dat alles op rolletjes gaat lopen???? Zou wel fantastisch zijn!

Offline zonne

• Clublid
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
« Reactie #142 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:10 »
welk merk is het Linn? Zit/ligt hij goed?

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:45 »
Wauw wat een super rolstoel Linn!

Vraagje, waarom kan die helemaal plat? Is dat om te rusten? (heb er verder geen verstand van  :bloos:)

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 13 augustus 2012, 13:54 »
Hij kan helemaal plat omdat ik door m'n rug maar max 3 uur per dag kan zitten. Met dagelijkse dingen zoals aankleden, douchen, koken, enz. zit je daar al snel aan. Thuis heb ik in de woonkamer een bed staan maar ik wilde graag weer studeren en dat kan alleen als ik liggend college kan volgen. Daarom is hij dus zo gemaakt dat dat kan en een leuke bijkomstigheid is dat ik hierdoor ook een heleboel andere dingen weer kan doen :D.

@ Zonne: Het is een Alex en hij zit en ligt in principe goed ja. Er moet nog wel wat aan verandert worden want de rugleuning is nu te laag, als ik lig liggen m'n schouders niet op de rugleuning, dat gaat een paar minuutjes goed maar daarna gaan ze er vandoor.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #145 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:33 »
Wat een mooie stoel Linn!

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 13 augustus 2012, 16:20 »
Ahh oke, wel ideaal dat dat bestaat eigenlijk dan :D

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:49 »
Wauw, Linn! Sommige stoelen kunnen zogenaamd in een ligstand, maar die van jou echt! Wat gaaf dat je nu weer zoveel meer kunt, zelfs studeren! De wereld zal opnieuw voor je open gaan of niet?

En zonne, fijn dat het je eindelijk meezit op elro-gebied! Ik hoop dat je de stoel krijgt die je graag wilt hebben.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #148 Gepost op: 14 augustus 2012, 08:52 »
We hebben dezelfde Linn :) Alleen kan die van mij niet helemaal liggen. Heb jij er geen last van dat die onderrugsteun (bobbel) in je rugleuning op de verkeerde hoogte gaat zitten als je je rugleuning verstelt? Of hebben ze je een biomechanische rugleuning gegeven?

Fijn dat het eindelijk wat gaat worden Zonne, werd tijd...
Collective madness is called sanity

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 14 augustus 2012, 10:02 »
Er zit een biomechanische rugleuning op inderdaad.
@ Marianne, de wereld gaat er wel een beetje opnieuw door open ja, ik heb al een hele lijst met dingen die ik (weer) wil doen :D.

Hopelijk gaat het deze keer goed bij jou zonne en krijg je de elro die je graag wilt!
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2012, 10:04 door Linn »

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter