Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen  (gelezen 72958 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #75 Gepost op: 18 september 2011, 20:31 »
Een beetje een late reactie, aangezien ik een aantal dagen weg ben geweest. Ik heb nog geen actie ondernomen wat betreft steunzolen. Wel ben ik gaan kijken naar andere schoenen. Ik loop namelijk altijd op sportschoenen en ben nu op zoek naar schoenen die wat hoger door lopen tot voorbij mijn enkels. Ik denk dat dat voor mij ook al voor een stuk meer steun zal zorgen, waardoor ook de stand van me voeten/enkels beter zal zijn. Als dat niet helpt, ga ik eens verder kijken voor steunzolen.

Je kunt eens kijken naar Nike Dunk als je graag sportschoenen draagt. Die zijn heel stevig en lekker hoog (en in heel veel leuke kleuren!)

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #76 Gepost op: 20 september 2011, 16:04 »
Ik heb gister mijn schoenen opgehaald. Ze zijn echt super mooi geworden. Ook zitten ze erg goed en heb veel meer stabiliteit door die schoenen.

http://i69.photobucket.com/albums/i74/a80_2006/Forum/IMG_0080.jpg

Mooie schoenen, Nigelle!  ;D Zijn het Semi-OS of OS?  Lopen ze lekker?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #77 Gepost op: 20 september 2011, 16:12 »
Zijn OS. Ze lopen echt heel lekker en goed. Draai iig niet binnen een paar stappen met mijn linker voet naar binnen. Dus zeker een verbetering.  :)

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #78 Gepost op: 20 september 2011, 16:15 »
kijk, dat is de bedoeling  8) en zien er ook nog kek uit, wat wil je nog meer

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #79 Gepost op: 20 september 2011, 16:17 »
Dat is idd de bedoeling. Kreeg ook al van mensen de opmerking dat het wel All Stars leken. ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #80 Gepost op: 20 september 2011, 19:05 »
Wauw wat zijn ze gaaf Nigelle! Vind je het goed als ik de foto van jouw schoenen aan mijn ortho schoenmaker laat zien als voorbeeld van wat ik ong. zou willen?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #81 Gepost op: 20 september 2011, 19:16 »
Vind ik prima. Ik heb het voorbeeld ook maar van internet gehaald. ;)  Ze zijn nagemaakt van deze:

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #82 Gepost op: 20 september 2011, 20:42 »
Heel veel orthopedische schoenmakers kunnen 'nomale' schoenen bijna letterlijk namaken als je een foto meeneemt. Vaak zie je amper meer dat ze orthopedisch zijn! Echt zo ideaal.
Waarschijnlijk gaat het revaliatiecentrum ook orthopedisch schoeisel voorschijven (of gips, maar daar ga ik nog maar even niet van uit). Is het zo dat je een zomer- en een winterpaar vergoed krijgt, of moet je gewoon de hele zomer op je winterlaarzen lopen? Ik zal dan in elk geval geen koude benen krijgen ;)

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #83 Gepost op: 20 september 2011, 21:07 »
bij je eerste verstrekking heb je recht op 2 paar schoenen. Daarna heb je na zoveel maand recht op 1 paar nieuwe (volgens mij is dat 16 maand, maar ligt ook aan de polisvoorwaarden misschien).

Ik heb nu een zomerpaar en een winterpaar  :)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #84 Gepost op: 20 september 2011, 21:10 »
Ik heb begrepen dat je het 2e paar ong. 3 maanden na het 1e paar mag uitzoeken. En dan na weer een jaar weer één paar. Maar misschien is het idd zoals Amanda zegt per verzekering verschillend

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #85 Gepost op: 20 september 2011, 21:26 »
mij adviseerden ze inderdaad om de 2e paar na 3 maanden te doen, zodat je weet hoe het zit en je nog wat aanpassingen kunt laten doen :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #86 Gepost op: 20 september 2011, 23:02 »
Let er wel op dat je echt aangeeft dat je warme schoenen wil voor de winter. Bij mijn schoenmaker maakte ze de schoenen altijd op dezelfde manier, zomerschoenen zijn gewoon dichte hoge schoenen omdat je de steun nu eenmaal nodig heb. Dikke sokken in de winter aandoen werkt bijna niet omdat de schoenen precies op maat zijn! Ik heb nu een paar met bont aan de binnenkant, daar heb ik wel om moeten zeuren hoor! ;D
Die met bont zijn mn favo schoenen van de OS paren die ik heb (de rest is zo hard en pijnlijk aan mn enkels als ik lage sokken aanheb), jammer genoeg zien ze er echt niet uit -.- Ze maakten een fout bij de fabricage, 5 cm verhoging ipv 5 mm... Dus ik heb echt van die klompen (misschien heb je t wel gezien in de efteling?)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #87 Gepost op: 21 september 2011, 07:35 »
Ik heb geloof ik ooit verteld , dat orthopedische schoenen in mijn puberteit niet meer werkten (gevecht voeten tegen schoenen..maar ook gevoel tegen schoenen). Ik heb er daarna niets serieus meer mee gedaan en ben op zowel stevige als slappe schoenen gaan lopen...
Toch ga ik denk ik maar weer de stap naar ortho schoenen zetten. Ik merk namelijk dat het lopen vooral bagger gaat vanuit mn voeten en enkels..dat daardoor mn knieen en heupen klapperen. En omdat ik eigenlijk mijn lopen wat op wil bouwen (gewoon omdat ik dat wil) wil ik toch maar weer eens proberen of dat met orthopedische schoenen beter gaat.
vandaag naar de reva om onder andere dat te bespreken

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #88 Gepost op: 21 september 2011, 10:01 »
Kan heel goed dat het deels aan je voeten en enkels ligt dat je niet zo heel goed loopt. Ik loop echt veel stabieler met mijn nieuwe schoenen. Hopelijk lukt dat bij jou ook met goede schoenen.

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #89 Gepost op: 21 september 2011, 10:18 »
Ik loop ook veel beter op mijn SOS! Ik snap nog steeds niet waarom niemand dat idee heeft aangedragen terwijl er al sinds 1e x reva (begin 2006) staat dat ik ernstige knikplatvoeten heb. Eind 2009 een rolstoelaanvraag gedaan in samenwerking met ergo revalidatie, omdat het lopen niet vooruit ging.
En vorig jaar mei aanvraag schoenaanvraag gedaan. Pas in juni (?) dit jaar goed zittende SOS en het lopen is echt zoveel verbeterd ;D

Nu alleen nog mijn winterschoenen goed laten zitten, die doen echt nog verrekte zeer!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal