Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen  (gelezen 72612 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #180 Gepost op: 13 juni 2013, 21:22 »
Ik heb je niet op FB ;), ben wel erg benieuwd! Hoop dat je er in ieder geval plezier van gaat hebben!!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #181 Gepost op: 25 februari 2014, 14:36 »
ah oke, ik heb 136 euro eigen bijdrage en omdat ik laarsjes wil dus 75 euro extra voor het deel dat erbij komt. Ik vind het nog steeds duur, maar duur is duur dus ach...

Ik had die eigen bijdrage voor laarsjes nagevraagd aan mijn schoenmaker bij het OIM. Hij gaf aan dat bedrijven officieel geen extra kosten mogen rekenen voor laarzen! Ik zei namelijk tegen hem dat ik graag laarzen wilde hierna en hoeveel extra dat ging kosten. Hij keek me toen heel verbaasd aan en zei dat dat niks extra kost. Dus ik vertelde dat jullie bij moesten betalen en toen riep hij direct heel hard: Maar dat mag helemaal niet!

Volgens hem zit dat in de aansprakelijkheid. Jouw verzekering is aansprakelijk voor jouw schoenen. Stel dat je een ongeluk krijgt door jouw schoenen, dan zijn zij er aansprakelijk voor. Maar als jij het bovenste gedeelte van je schoen zelf hebt betaald, hoe zit het dan met de aansprakelijkheid? Daarom werd er gezegd dat de klant daar niet extra voor mag betalen.

« Laatst bewerkt op: 25 februari 2014, 14:38 door Maaike »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #182 Gepost op: 25 februari 2014, 14:42 »
Oh dan ben ik dus gewoon heel dik vet genaaid! Kak!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #183 Gepost op: 25 februari 2014, 14:45 »
Ja Roos, daarom dacht ik: ik meld het hier maar, want het is belachelijk dat jullie daarvoor moeten betalen..


Oja, ik heb nu ook al een tijdje mijn orthopedische schoenen. Ben er al twee keer mee terug geweest, want ze geven gewoon niet genoeg steun. Uiteindelijk hebben ze ezelsoren aan de zool gemaakt en de boel versmalt en nu moet ik het weer eventjes proberen.


Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #184 Gepost op: 25 februari 2014, 19:32 »
Wat raar dat er bedrijven zijn die dat met droge ogen durven te beweren dat de meer prijs voor de klant is. De oim/osb moet dan gewoon de kosten bij je verzekering declareren.

@Roos: Je zou je verzekering op de hoogte kunnen brengen van hun praktijken. Ook kan je een klacht indienen bij de SEMH. Die hebben een klachtencommissie die ook naar je klacht kan kijken als je niet met je leverancier uit komt. Denk dat je daar ook wel navraag kan doen of een osb dit mag doen. Als dit niet zo is (wat ik zelf denk), heb je iig iets waarmee je een stuk sterker staat om het gelijk te halen bij je osb.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #185 Gepost op: 25 februari 2014, 19:38 »
Wat ik begreep is dat de verzekering vaak een volledig bedrag betaald voor de schoenen,  het maken en controles.  Waarschijnlijk laten die bedrijven je betalen zodat zij gewoon meer overhouden aan dat budget. Maar het zou, volgens mijn oim-er, dus niet mogen.

Offline Lotte--

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #186 Gepost op: 26 februari 2014, 10:12 »
Hier in België krijg je voor semi-orthopedische schoenen ronde de 110 euro terugbetaald van de mutualiteit. Volledig orthopedische schoenen worden beter terugbetaald. Je hebt hier twee categorieën, afhankelijk van je goedkeuring, in sommige gevallen krijg je om de twee jaar een paar vergoed, daarbij is de eigen bijdrage iets van een 120 euro per paar, in de andere categorie heb je jaarlijks recht op een nieuw paar en betaal je een 35 euro eigen bijdrage. De schoenen zijn dan tot de enkel, al wat er boven komt is eigen bijdrage, en dat is heel duur, is 50 euro per twee centimeter boven de enkel, laarzen zijn dus bijna niet betaalbaar.

Lotte

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #187 Gepost op: 18 oktober 2014, 09:55 »
Er zijn weer nieuwe schoenen voor mij in de maak. Op 24 november kan ik ze op gaan halen. Dan moet ik er 2 á 3 weken op gaan lopen. En dan ga ik samen met een podotherapeut kijken of er een soort balkje onder m'n tenen door kan waardoor ik m'n teenortheses niet meer nodig heb.  ;)


www.zalando.nl/panama-jack-veterlaarsjes-blauw-pa311c019-502.html

Offline Suzanne

  • Newbie
  • Berichten: 5
  • Leven doe je eenmaal, direct goed doen.
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #188 Gepost op: 10 mei 2015, 17:58 »
Nigelle,

Leuke schoenen zeg ......................... Hoe bevallen ze? Heb je daar losse of vaste steunzooltje in?

Groetjes,
Suzanne.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal