Splints
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Splints  (gelezen 20481 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Splints
« Reactie #30 Gepost op: 27 mei 2013, 11:38 »
Ik poets ze ook nooit eigenlijk.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #31 Gepost op: 27 mei 2013, 11:49 »
Ik poets ze eigenlijk ook nooit

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2013, 12:10 »
Maar ze slaan bij mij ook nooit geel (of bruin of paars of groen) uit...
Het is wel zo dat als eentje terugkomt van reparatie en opgepoetst is, je het verschil ziet. Mijn eigen ringen zijn doffer, maar ze zijn niet vies of zo.

Aline

  • Gast
Re: Splints
« Reactie #33 Gepost op: 27 mei 2013, 12:42 »
Die van mij poets ik een paar keer per jaar. Op sommige punten beginnen ze wat zwart te worden en dan poets ik ze weer

Offline michjj21

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #34 Gepost op: 27 mei 2013, 16:16 »
ik poets ze een keer in de zoveel tijd , als ik wat speciaals heb waar ik een beetje verzorgd uit moet zien, ik poets ze gewoon met silverpoets en een hele oude doek .
bij mij slaan ze op knel punten ook een beetje zwart uit maar vooral zijn ze erg dof . dit doe ik denk ik een keer in de 2 maanden .

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #35 Gepost op: 27 mei 2013, 17:47 »
Ik poets ze nooit.  Als ik vieze zwarte plekken op mn nagels krijg dan doe ik ze in een s o pje met afwasmiddel daarma afdrogen enkklaar is Rika

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #36 Gepost op: 25 juli 2013, 17:55 »
Alweer een splint doormidden... Deze keer van mijn rechter wijsvinger, de splint die ik het hardste nodig heb! Gelukkig heeft die van mijn middelvinger bijna de zelfde maat, dus die schuif ik nu maar op. Helaas gaat het ook nu misschien wel maanden duren voor ik een nieuwe heb, net als bij mijn gebruiken duimsplints.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #37 Gepost op: 25 juli 2013, 18:54 »
Pff waarom moet dat zolang duren?!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #38 Gepost op: 22 augustus 2013, 01:27 »
Hoezo moet dat zo lang duren? Ik had ook nieuwe nodig, dus belde de assistente van mijn reva arts op. Ik ben uitbehandeld daar maar mocht zo nodig nog bellen. Ik had gevraagd of ze aan de arts kon vragen of hij gewoon een nieuwe verwijzing wilde schrijven zonder dat hij me eerst moet zien (dat duurt nl weken). De volgende dag belde de arts mij op wat er aan de hand was en welke splint vervangen moesten worden. En waarsch ligt deze week de verwijzing op de mat.

Misschien kun je t ook zo proberen aan te pakken? Ik heb ze natuurlijk niet binnen een paar dagen want ze moeten ook nog gemaakt worden enz maar maanden zal het niet duren.

Aline

  • Gast
Re: Splints
« Reactie #39 Gepost op: 23 augustus 2013, 18:20 »
Ik heb mijn splint zelf aangepast  ;D scheelt weer een ritje naar Haren (dik 105km retour)

Het gaat om de splint die om je duim zit, met een plaatje bij de muis en om je pols heen gaat.

Bij mijn pols zat de splint te strak, dus die heb ik wat losser gebogen. Bij de duim zat deze over mijn ipgewricht heen waardoor ik echt niks meer kon met de duim. Het was de bedoeling dat deze de overtrekking van de ip tegen zou gaan, maar mijn duim zat dan helemaal claustrofobisch vast. Hierdoor lag de splint meer in de la dan dat ik hem om had. Dus dat heb ik ook aangepast. Nu zit de splint perfect  ;D


Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #40 Gepost op: 19 september 2013, 11:26 »
De revalidatiearts van mijn vader heeft het er laatste over gehad dat ze bij hem mogelijk Splits willen gaan uitproberen. Hij heeft dan wel geen EDS of HMS maar een spierziekte. Hij kan zijn vingers niet meer strekken en ze gaan steeds krommer staan. Door het gebruik van splints hopen ze zijn vingers wat rechter te laat staan in ontspannen toestand, zodat hij weer wat makkelijker dingen vast kan pakken enzo. Is namelijk erg lastig met vingers die bijna tegen zijn handpalm aan gebogen zitten. Ben wel benieuwd naar hoe dit uit gaat pakken!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #41 Gepost op: 26 september 2013, 00:47 »
Dan worden het zeker wel andere soort splints? Want die van ons voorkomen juist het omgekeerde

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Splints
« Reactie #42 Gepost op: 26 september 2013, 11:46 »
Mijn handtherapeut  heeft besloten dat er hier ook splints moeten gaan komen. de eerste is al aangemeten en de rest zal gaan volgen!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #43 Gepost op: 26 september 2013, 20:16 »
waarom meten ze ze niet in één keer ?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #44 Gepost op: 26 september 2013, 20:37 »
Bij mij hebben ze ook alles in één keer aangemeten, niet besteld. Ze hebben alleen eerst voor rechts besteld, kijken of het wel beviel en werkte. En daarna hoefde ik alleen maar te mailen en heeft ze ook voor links besteld. :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal