Forum > HMS/EDS algemeen

diagnose

<< < (2/48) > >>

Nihlaeth:
Longproblemen horen er wel bij maar dat telt niet mee voor de diagnose (behalve een klaplong). Ik zal eens kijken of ik die diagnosecriteria nog kan vinden voor je.

Volgens mij zijn longproblemen trouwens wel gerelateert aan eds hoor, maar dat weet ik niet zeker.

Rika:
M'n huisarts had me gezegd dat als ik ongeveer twee weken nadat zij had gefaxt naar het lumc nog niks had gehoord ik ff aan de bel moest trekken zo gezegd zo gedaan. M'n huisarts heeft me het nummer van de poli KG gegeven dus ik bellen en.......... zij zeggen dus de fax van m'n ha niet te hebben ontvangen. Dus dat schiet ook weer lekker op. Huisarts gaat nogmaals faxen en dan gaan we maar weer afwachten. Op deze manier weten we zeker dat het een jaar duurt voordat we wat weten ;)

Marielle:

--- Citaat van: Rika op 19 mei 2011, 19:39 ---M'n huisarts had me gezegd dat als ik ongeveer twee weken nadat zij had gefaxt naar het lumc nog niks had gehoord ik ff aan de bel moest trekken zo gezegd zo gedaan. M'n huisarts heeft me het nummer van de poli KG gegeven dus ik bellen en.......... zij zeggen dus de fax van m'n ha niet te hebben ontvangen. Dus dat schiet ook weer lekker op. Huisarts gaat nogmaals faxen en dan gaan we maar weer afwachten. Op deze manier weten we zeker dat het een jaar duurt voordat we wat weten ;)
--- Einde van citaat ---

Weet je al wat meer? Is de fax van je huisarts dit keer wel goed aangekomen?

Marianne:
Ik ben gisteren bij d KG geweest en heb waarschijnlijk toch het hypermobiele type van EDS, hoewel het volgens hem wel het zelfde is als HMS. Maar hij gaat waarschijnlijk beide diagnoses op papier zetten. Dat van dat EDS is wel voordelig voor de verzekering... En een hapje huid van mij wordt nu getest op het klassieke type, dus heel heel misschien kan het dat nog worden. Maar we denken van niet.

Marielle:
Klinkt positief, Marianne. Een diagnose EDS op papier kan toch wel handig zijn (al zou het eigenlijk niets uit moeten maken, de praktijk werkt wel eens anders). En fijn dat er nog verder onderzoek gedaan wordt naar het klassieke type, dan heb je gewoon duidelijkheid.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie