Forum > (Rolstoel)sport

Paardrijden

(1/9) > >>

kim1991:
Ik wilde weten of er meer meiden met Hms eds zijn die nog kunnen paardrijden. Ik merk dat Engels rijden zwaarder is voor mijn lichaam dan de western die ik nu al twee jaar doe. Het is ontspannender voor mijn gewrichten en met een wat breder zadel heb ik geen subluxaties meer. 
Zijn er meer meiden die paardrijden en wat is jullie mening en ervaringen over rijden met hms eds?

edith:
Er zijn hier meerdere meiden die ook paardrijden.Er wordt zelf een paardrij-meet georganiseerd.Kijk maar eens in het meeting-topic ;)

Leonoor:
Het meeting-topic kan je nog niet zien volgens mij, omdat je nog minder dan 10 berichten geplaatst hebt.
Ik rijd zelf geen paard, dus kan geen ervaringen uitwisselen hier. Maar er zijn hier, zoals Edith al zei, wel meerdere meiden die dat wel doen! :)

anoesjka:
Ja door mij ;) en er zijn meer paardenmeisjes dan ik had verwacht!
Ik rijd dus ook paard al sinds m'n 6e met een pauze van ongeveer 12 jaar omdat er kinderen kwamen enzo, toen wilde mijn dochter paardrijden en tja toen begon het bij mij ook weer te kriebelen en ben ik weer begonnen. Ik merk wel dat het zwaar is voor mijn gewrichten, ik rijd engels, misschien zou western voor mij ook wat zijn. Bij de stichting waar ik help rijden we een beetje centered riding stijl en dat is wat minder zwaar, nou scheelt het ook wel wat voor paard ik rij. Ik heb geen eigen paard maar rij bij een manege en bij mijn vrijwilligerswerk.
Ik heb niet heel veel klachten maar ik merk wel dat de klachten die heb meer worden door het paardrijden vooral als ik les heb gehad en dus veel heb gedaan. Ik zit op een veelzijdigheidszadel of een dresuurzadel en het dresuurzadel vind ik prettiger zitten dan heb ik minder last van mijn heupen en enkels.
Heb jij zelf een paard? Hoe vaak rijd jij?

Myrthe:
Paardrijden kun je evt ook nog met een dameszadel, of met een westernzadel proberen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie