Forum > School, studie, werk en uitkering

Studie en vermoeidheid

(1/7) > >>

Marianne:
Hoe gaan jullie om met de combinatie studie en vermoeidheid?

Soms ben ik erg moe en ik weet dat studeren dan veel meer energie kost dan normaal en dat er ook minder zal blijven hangen. Ik heb dan de neiging om niet te studeren, maar als dat te vaak voorkomt, loop ik natuurlijk studievertraging op.
Hoe pakken jullie dit aan?

Wendela:
Ik ben de afgelopen 2 jaren gewoon doorgegaan. Het kwam er vaak op neer dat ik in de week voor de tentamens heel hard moest studeren (met behulp van de uittreksels van JOHO) omdat ik dus nooit de stof lees.

Komend studiejaar ga ik waarschijnlijk rustiger aan doen en dus over 2 jaar verdelen. Ik zal later nog uitgebreider reageren op je, want ik heb nu niet veel tijd. Maar heb nog wel wat tips ;)

Marianne:
Ik ben heel benieuwd naar de tips! (Ik drink trouwens geen koffie...)

Ik studeer aan de OU, dus ik bepaal zelf mijn studietempo. Heb dus geen last van deadlines en dergelijke, maar ik wil het tempo er wel in houden. Vandaar dat tips welkom zijn.

zonne: