Forum > School, studie, werk en uitkering

Belastingaangifte

(1/7) > >>

Amanda:
De meesten van ons zullen wel aangifte doen bij de belasting.

Hier kun je eventuele vragen kwijt.





Mijn eerste vraag:
-hoeveel cent per kilometer mag je rekenen bij de zorgkosten qua vervoer naar artsen etc? Is dat 19 cent of 35 cent?

Annemarieke:
Ik denk 19 cent.

Art. 6.17 lid 6 sub a Wet IB (Inkomstenbelasting) zegt inderdaad 19 cent. Moet er wel bijzeggen dat dat gaat om het bezoeken van een zieke. Kan nog even niet zo snel vinden wat het is als je zelf die kilometers aflegt, maar ik zou dus die 19 cent aanhouden.

Rachel:
Als je zelf kilometers afloopt kun je dit opgeven bij je ziektekostenverzekering. Dus het zou kunnen dat dit niet bij de belastingaangifte kan?

Marianne:
Bij de belastingaangifte kun je twee keer kilometers opgeven: een keer voor het bezoeken van een zieke en een keer voor de extra kilometers die jij vanwege je ziekte/handicap aflegt. Dus ook de reiskosten naar de fysio, als je die niet van je zorgverzekeraar krijgt. Maar ook de kilometers naar de supermarkt, als je anders met de fiets zou gaan.

Rachel:
En als iemand anders meer kilometers maakt bijvoorbeeld één van je ouders? En normaal moet je overal een bewijs van kunnen overleggen in geval van controle hoe doe je dat hiermee?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie