Forum > (Rolstoel)sport

Zwemmen en HMS/EDS

<< < (2/32) > >>

Marielle:
Schoolslag kun je ook zwemmen met vlinderslag benen, misschien kun je eens proberen hoe dat gaat. Bij de borstcrawl zou je als het goed is niet zoveel met je enkels moeten doen, probeer sowieso je beenslag klein en snel te houden en echt ook de stuwvlakken te voelen op je bovenbenen, dan kom je ook nog eens lekker goed vooruit. Om uit te rusten zwem ik vaak stukjes samengestelde rugslag, en een stukje wrikken is ook wel prettig.

Martinuzje:
Voor als je wilt voorkomen dat je rare dingen gaat doen met benen (zoals ik af en toe wel eens heb) zou je een PullBoy kunnen gebruiken



Deze doe je tussen je benen, waardoor je benen half op het water blijven en je geen rare dingen kunt doen dus. Ik heb zelf enorm veel profijt van dat ding, want ik kan alleen nog maar borstcrawl en rugcrawl doen, en hierdoor verzuip ik niet omdat mijn benen zakken

Marielle:
Goeie tip, Martine!

Wat verder nog behoorlijk kan schelen om minder klachten te hebben met zwemmen, is een goede warming up van te voren op de kant (spreekt eigenlijk voor zich, maar is bij recreatief zwemmen niet zo gebruikelijk).

Inge, kun je hier wat mee?

*Inge*:
Ik denk wel dat ik er wat mee kan ja! Het is het iig waard om het uit te proberen natuurlijk :) En als het écht niet gaat, moet ik toch maar weer op zoek naar een andere sport ;)

*Inge*:
Vanochtend allereerst zonder hulpmiddelen geprobeerd te zwemmen. En het ging echt verbazingwekkend goed! In het begin wel wat last van me beenspieren bij de schoolslag, maar na een paar baantjes werd dat steeds minder. Uiteindelijk ben ik tot de 40 baantjes gekomen in 45 minuten (dus 1 km gezwommen). Toen was mijn lichaam op. Maar wat wil je na ruim 6 jaar niet meer gesport te hebben! Ik verga nu alleen wel van de spierpijn! Kan bijna niet meer lopen. Haha. Nu even afwachten hoe mijn lichaam er morgen aan toe is, maar volgens mij gaat dit wel voor herhaling vatbaar zijn :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie