Forum > (Rolstoel)sport

Zwemmen en HMS/EDS

<< < (32/32)

Daantje79:
Lieve meiden bedankt voor jullie tips en advies krijg er spontaan weer beetje energie van.
ik zwem weleens met een vriendin of samen met mijn moeder, maar dan meestal in een tropisch zwemparadijs tijdens vakantie (die zwembaden zijn niet dieper dan 1.40 en kan ik gelukkig wel blijven staan).
Zit dan meestal in het bubbelbad, soms in het peuterbad maarja dat is toch ook wel beetje raar zonder kindje.

Een tijdje terug heb ik het met een vriendin aangedurfd om in het diepe te zwemmen met van die oranje Zwemvleugels om, dat duurde nog geen 5minuten toen stond er al een badmeester om me uit het diepe bad te vissen (want blijkbaar mag je daar niet in met zwembandjes?? ook niet toen ik het probleem had uitgelegd en mijn angst wil overwinnen en dat ik wel degelijk diploma A had).

zelfs toen we vervolgens in een ander ondiep bad wilde gaan, werden we telkens in de gaten gehouden en werd ik erop aangesproken door het zwembadpersoneel dat de zwembandjes verlicht om moest houden.
Julie begrijpen wel dat dit erg genant was en ik me erg opgelaten voelde ten opzichte van mijn vriendin en andere badgasten en dat we niet lang meer zijn gebleven.
Dit een van mijn laatste keren is geweest dat ik heb gezwommen.

Omdat ik graag weer gewoon baantjes zou willen zwemmen, zal ik de angst moeten overwinnen en dat lukt me helaas niet alleen.
wat betreft hydrotherapie of zwemmen bij een revalidatiecentrum daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht en zal eens informeren of er hier in de buurt zo'n zwembad is.
De huisarts had me ook geadviseerd om te gaan zwemmen, omdat dit goed is voor mijn spieren alleen durfde ik op dat moment niet te zeggen dat ik zwemangst heb.

Vandaar dat ik heel erg blij ben met jullie reacties hier en gevoel heb niet de enige te zijn met dit soort probleempjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie