Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?  (gelezen 5410 keer)

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Gepost op: 14 februari 2012, 21:38 »
Ik vroeg me zo eens af hoe jullie er mee omgaan...ik ben zelf niet zo'n type die overal voor naar de huisarts rent. Denk vaak "het zal wel weer overgaan."
Aan de andere kant..als je nooit komt weet de huisarts ook niet dat je klachten hebt dus wordt je misschien niet serieus genomen?
Maken jullie bij de huisarts melding van alles wat nieuw is of veranderd, tav je HMS of EDS?

Amanda

  • Gast
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2012, 21:44 »
Als ik een nieuwe klacht heb die EDS gerelateerd is, ga ik daar vaak mee naar de revalidatie-arts. Mijn huisarts die zegt altijd dat ik het maar even moet aankijken. Ook met klachten waar ik al 10 jaar last van heb.
Mijn revalidatie-arts wil mij regelmatig zien (paar keer in het jaar), waardoor ik mijn klachten wel kwijt kan.

Met acute hulp, zoals een schouderluxatie die ik niet terug kreeg, ging ik wel naar mijn huisarts en met mijn overige klachten ook.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2012, 22:34 »
Leuke vraag!

Ik ben zelf zo iemand die niet of nooit bij een arts komt, maar ben er toch wel eens tegenaan gelopen dat dat niet handig is. Zo bouw je namelijk ook geen dossier op. Als ik ooit weer ergens voor gekeurd moet worden kan dat best lastig worden, maar dat zien we dan wel.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2012, 08:28 »
Ik ga zo min mogelijk naar de huisarts (of welke arts dan ook) maar ik denk niet dat dat helemaal gezond voor me is. Ik loop te lang met klachten door waar soms gewoon een oplossing voor is.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2012, 08:29 »
Ik ben niet iemand die om elk wissewasje naar de huisarts of revalidatie arts rent. Ook niet bij een klacht die HMS/EDS gerelateerd is. Ik kijk het eerst even aan, want misschien is de nieuwe klacht helemaal niet blijvend. Mocht het dan toch langer aanhouden, dan ga ik naar de huisarts, die vervolgens zegt dat ik het maar even aan moet kijken. Dus erg vaak kom ik daar niet, want zijn advies weet ik meestal zelf al. Ik kom eigenlijk altijd net te laat bij de huisarts, waardoor een klacht of blijvend is, of weg is.

Mijn revalidatie arts benader ik echt voor blijvende klachten, zoals een luxatie die keer op keer terugkomt of vragen over hulpmiddelen en hoe ik dingen beter aan kan pakken.

Ik merk dat het idd niet handig is als je niet vaak bij de huisarts komt. Mijn dossier zal niet veel info geven over luxaties bijv. Ik ben maar een paar keer met een luxatie bij de huisarts of SEH geweest, omdat ik deze meestal samen met Niels terugzet.

Al met al kun je stellen dat ik niet de persoon ben die vaak bij de huisarts of reva arts wil zitten, maar daar soms helaas wel toe gedwongen wordt.

Ik vind mensen die met een klacht gewoon naar de huisarts stappen trouwens wel verstandig. Je kunt beter een keer teveel naar de arts rennen dan een keer te weinig..

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2012, 09:30 »
Ik ga eigenlijk ook bijna nooit naar de huisarts met klachten die zegt meestal dat hij t niet weet en er niet zoveel aan kan doen, en heb daarom ook idd het probleem dat er geen dossier is opgebouwd. Meestal kijk ik het een tijdje aan en als het niet overgaat of erger wordt vraag ik het aan de fysio, die me dan vervolgens op m'n kop geeft omdat ik het meteen moet zeggen als ik ergens last van heb.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2012, 10:14 »
Ik kom erg weinig bij de huisarts. Ik heb een reva arts waar ik kom voor blijvende klachten of hulpmiddelen maar dat bespreek ik op de afspraak die sowieso eens in de zoveel tijd wordt ingepland, heb ik echt een dringende vraag kan ik dat eventueel telefonisch doen. Bij de huisarts kom ik meer voor klachten als mijn  darmen o.i.d. Maar kom altijd als er weer eens iets uit de hand is gelopen omdat ik te lang heb gewacht. En dat terwijl ik een hele fijne begripvolle huisarts heb ik tegenstelling tot wat je soms hoort.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2012, 16:12 »
Ik kom bijna nooit bij wat voor een arts dan ook. Als ik een klacht heb m.b.t. bewegen, dan bespreek ik dat met mijn fysio. Verder is er maar weinig waarvoor ik naar de huisarts moet of kan gaan.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2012, 15:57 »
Ik overleg wel regelmatig met mijn ha. Soms alleen al om alles weer op een rijtje te krijgen hoe het er voor staat. Is wel handig ook gezien de klachten en de medicijnen die ik daar tegen weer gebruik. Overigens komt dit overleg ook voort uit een uroloog die bijna niks aan mijn ha gerapporteerd heeft. Dus daardoor hielt ik mijn ha op de hoogte. Zo wist hij toch wat er speelde en wat de behandelplannen waren. Ik heb dus wel een heel dossier bij mijn ha. Ik heb ook zo iets van beter een keer te veel overleg dan achteraf: had ik maar.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2012, 21:58 »
Ik ga zo min mogelijk naar de huisarts (of welke arts dan ook) maar ik denk niet dat dat helemaal gezond voor me is. Ik loop te lang met klachten door waar soms gewoon een oplossing voor is.
ik idem. en nee, dat is niet zo slim....

Offline Reenqui

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2012, 22:50 »
Ik ga ook niet altijd met klachten naar de ha ..maar ik wist van veel klachten ook niet eens dat het bij HMS hoort...en nu denk ik...gaat wel weer over...of het hoort er bij....
Ben bij de reva arts geweest voor polsklachten,ben daar 3 x geweest, maar die wil niet kijken naar andere klachten want daar ben ik immers niet voor door verwezen. Volgens mijn reva moet ik voor elke "nieuwe" klacht eerst naar de ha.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Ga je met elke nieuwe klacht naar de huisarts?
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2012, 06:23 »
Lieve Reenqui,
Dat is echt totaal belachelijk en onzinnig van je reva arts!!!De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat hij je diagnose HMS niet weet of erkend.Dus hup,kom voor jezelf op en laat je ha een nieuwe verwijzing opstellen waarin begeleiding voor HMS of evt. revalidatie wordt gevraagd.
 :knuf:
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal