Rolstoeltennis
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoeltennis  (gelezen 35340 keer)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #45 Gepost op: 17 september 2011, 21:52 »
Wat leuk! Zal ik doen! :D

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #46 Gepost op: 15 oktober 2011, 09:42 »
Zijn hier sporters die mij wat meer kunnen vertellen over tennis rackets, wat is het beste? welk merk?, Wat voor een grip maat? enz, Want ik zie zoveel tennisrackets dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en nu alleen denk dat is wel een leuk kleurtje!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #47 Gepost op: 15 oktober 2011, 09:48 »
Ik kan je niet echt een tip geven wat betreft rackets, dat verschilt gewoon heel erg per persoon. Sommige mensen vinden een licht racket erg fijn maar ik ben zelf meer gebaat bij een iets zwaarder racket. Qua gripmaat is het ook lastig want ik heb geen idee hoe groot jouw handen zijn natuurlijk maar houdt er rekening mee dat je naast het hanteren van je racket ook je hoepel moet kunnen blijven vasthouden. Kun je via de sportwinkel geen racket op proef krijgen? Zo heb ik mijn eerste racket uitgezocht, eerst gewoon een aantal rackets op proef en gewoon uitgeprobeerd wat ik het fijnste vond. :)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #48 Gepost op: 15 oktober 2011, 11:57 »
ik heb een grip 1 meende ik.
je moet rekening houden met rollen.
heb trouwens een babolar racket heb trouwens een vrij licht racket.
en een wat groter blad hiermee sla ik mijn ballen makkelijker over het net heen.
al gaan der nog zat tegen het net aan hoor :-X.

maar je zou eens bij de club moeten vragen of je er een aantal mag gebruiken om te kijken wat jij het fijnste vind.
de trainster bij ons die heeft vaak meerdere rackets bij die je dan kan testen kwa gewicht.
en zo ben ik dus bij dit racket gekomen.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #49 Gepost op: 15 oktober 2011, 13:47 »
Zo heb ik het ook gedaan idd. Trainer heeft een aantal rackets voor me meegenomen zodat ik kon testen.
Ik heb grip 2. Heb me laten vertellen dat je vingers je hand weer moeten raken als je het racket vast hebt, normaal moet er ongeveer een vinger breed ruimte tussen zitten geloof ik maar omdat je dus ook je hoepel vast moet kunnen houden moet de grip wat smaller zijn.

Ik mag donderdag m'n sportrolstoel ophalen! :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #50 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:57 »
super Linn!!! ik heb niet veel verstand van rackets. Maar als tip kan ik je wel meegeven goed te testen of je er ook mee kunt rollen, aangezien dat toch belangrijk is bij rolstoeltennis!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #51 Gepost op: 15 oktober 2011, 17:30 »
Wat voor een racket je nodig hebt, hangt af van hoe je slagen zijn. Ik speelde tot een jaar geleden bijvoorbeeld met een zwaar racket met klein blad, maar ben nu weer naar een lichter racket met groot blad gegaan. Het wisselt dus per speler en is ook afhankelijk van hoe je je ontwikkelt.
Een goede trainer heeft verstand van rackets en kan je er dus in adviseren. Als je in een sportzaak een racket koopt en vraagt naar de gripmaat, kun je het beste een maat kleiner nemen dan de maat die ze een 'loper' aanraden. Je moet, wat de andere meiden al schreven, namelijk met je racket in je hand je hoepel vast kunnen pakken.
Als beginnen is het slim om een redelijk licht racket met een wat groter blad te nemen. Hoe groter het blad, hoe groter de kans dat je de bal goed over het net slaat, ook als de bal niet in het midden van het racket komt.

Misschien heeft je tennisvereniging wel rackets liggen voor beginnende tennissers, zodat je het een en ander uit kunt proberen?

Veel plezier en succes gewenst!!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #52 Gepost op: 15 oktober 2011, 18:24 »
Dus eigenlijk is het net als met darten, gewicht formaat en je eigen ontwikkeling en grip! Het is mij iig duidelijk! En kan mij weer een beetje gaan orienteren of de juiste dingen ipv kleurtjes!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #53 Gepost op: 2 december 2011, 08:51 »
Zo gister heb ik voor de tweede keer getennist en ik vind het zo super cool, ik weet zeker dat dit het is! IK doe het nu nog in mijn adl stoel, en ondanks dat vond ik het zelf super gaan. zeker voor het feit dat ik nog nooit getennist had hihi

We zijn nu sowieso met twee die hier in sneek door willen gaan! En we hopen dat er nog minimaal twee bijkomen zo dat we ook daadwerkelijk hier een trainingsgroep kunnen starten!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #54 Gepost op: 2 december 2011, 09:36 »
Wat leuk dat het zo'n succes is! Bij onder andere de KNLTB (tennisbond) kun je tijdelijk een tennisstoel lenen. Misschien dat dat handig is tot je een eigen hebt?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #55 Gepost op: 3 december 2011, 11:33 »
Welzorg Zwolle heeft geloof ik ook nu een traject waarin je rolstoelen kunt lenen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #56 Gepost op: 8 december 2011, 08:36 »
Dames tennisters,

Ik had een vraag je waar laten jullie je ballen? want tussen mijn spaken vallen ze weg. bestaat daar iets voor?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #57 Gepost op: 8 december 2011, 08:43 »
Ik doe ze tussen mijn spaken, wil bij mij best. En achter m'n rugleuning heb ik ook 2 clips waar ik ze in kan klikken. (Valide tennissers klikken die soms op hun broek) Je kunt ze bij de sportwinkel kopen.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #58 Gepost op: 8 december 2011, 08:44 »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoeltennis
« Reactie #59 Gepost op: 8 december 2011, 09:17 »
Ik stop ze ook tussen mijn spaken. Toen ik nog andere wielen had, ging dat niet zo goed. Toen heb ik twee van die ballenclips achter op mijn rolstoel bevestigd en nam ik daar de ballen in mee.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal