Rolstoelhockey
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelhockey  (gelezen 67538 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #30 Gepost op: 3 oktober 2011, 13:44 »
Het is ook altijd supergezellig en sportief. Ik ben voorstander van meer rolstoelhockeyers!! haha

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #31 Gepost op: 15 oktober 2011, 15:00 »
Zo dat was weer een training. We hebben weer twee andere leden op proef gehad, ik hoop maar dat zij ook enthousiast worden, want qua h-hockeyers hebben we chronisch tekort spelers...:(

Aanstaande dinsdag ga ik samen met A. een rolstoelhockey clinic verzorgen voor 20 studenten. Op deze manier komt er namelijk bij Only Friends geld in het laatje. Naast sponsoren uiteraard. Al dat geld komt weer ten goede aan het sporten en de materialen. Mooi eigenlijk. Want verder wordt Only Friends gewoon nog altijd door vrijwilligers gerund. Best bijzonder eigenlijk.


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #32 Gepost op: 13 januari 2012, 16:01 »
En morgen is het weer zover, de competitiedag in Overveen!!! En deze keer gaat Amanda ook meedoen!! Ik ben daar zoo blij mee!!!

Ik heb er heel erg zin in..we gaan vast goed spelen!!

Aanmoedigers zijn altijd welkom trouwens!!!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #33 Gepost op: 13 januari 2012, 16:15 »
En morgen is het weer zover, de competitiedag in Overveen!!! En deze keer gaat Amanda ook meedoen!! Ik ben daar zoo blij mee!!!

Ik heb er heel erg zin in..we gaan vast goed spelen!!

Aanmoedigers zijn altijd welkom trouwens!!!

Ik heb er ook ZON ZIN in !!!! Ik moet ook spelen, tegen Willeke onder andere :D

Ik ga zo ff checken voor een stick voor Amanda, de voorraad rechter sticks is namelijk flink geslonken dus dan leg ik die apart ;)

Amanda

  • Gast
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2012, 17:11 »
Een kleine stick haha. Met een grote kan ik niet overweg. Maar dat komt wel goed denk ik!

Oh my.... Ik weet de spelregels niet eens! Maar ik heb er wel reuze zin in!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #35 Gepost op: 13 januari 2012, 21:14 »
Haha, die spelregels komen wel goed Aman ;)... Je leert het vanzelf!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2012, 06:43 »
Veel plezier en succes!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2012, 09:00 »
Dames heel veel plezier en Succes!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2012, 09:43 »
veel plezier jullie allemaal :D

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2012, 11:02 »
Have fun!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2012, 12:01 »
Veel plezier :) En is het een beetje goed gegaan?

Amanda

  • Gast
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #41 Gepost op: 15 januari 2012, 22:58 »
Whoehoeeeeh! Ik heb mijn eerste wedstrijden gespeeld!

Eerste wedstrijd kwam ik in de 2e helft er eerst in als aanvalster, maar dat is niet mijn speelpositie. Halverwege als verdediger en dat ging goed! Helaas verloren.

Tweede wedstrijd ging ik op keep. Dat bevalt mij ook prima. Eerste helft super gekeept, tweede helft toch 3 tegendoelpunten. Wedstrijd wel gewonnen!

Derde wedstrijd was erg brak. Eerste helft ging wel redelijk. Paar goals tegen. En toen luxte ik 2 dip-gewrichtjes in mijn vingers waardoor mijn concentratie volledig weg was (had die nog nooit eerder geluxt). Tweede helft ging superslecht hierdoor. Maar ik heb wel twee keer gescoord!!! Helaas wel eigen doel, waar ik dus ook op keep stond. Oeps!
Halverwege gewisseld, en toen verloren we dik... Maar roosje scoorde wel 2x! (12-2)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #42 Gepost op: 16 januari 2012, 11:39 »
ja het waren best goede wedstrijden, ondanks te twee verloren wedstrijden. Eentje hebben we met 9-3 gewonnen.
We hadden drie nieuwe spelers mee, dus je moet als "oude" garde wel even wennen aan andere spelers, je weet niet helemaal wat je aan iemand hebt,dus dat hebben we helemaal opnieuw moeten ontdekken. Maar dat ging eigenlijk wel snel goed.

Ik merkte na een tijdje meer rust in het spel, we communiceerden veel beter dan voorheen en we speelden goed over enzo.
Met nog wat training zie ik ons wel meer groeien.

Ik sta meestal in verdediging, met Amanda op keep en Niels in de aanval, samen met nog iemand, is dat gewoon super. We spelen beheerst en geconcentreerd. We hebben zoveel meer focus.
In de aanval speelde ik ook heerlijk, en de laatste wedstrijd heb ik dus ook nog even 2 mooie goals neergezet!

Ik ben echt zo tevreden!!!!!!!

uitslag
Wedstrijd 1: verloren met 11-1
Westrijd 2: gewonnen met 9-3
Westrijd 3: verloren met 12-2

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #43 Gepost op: 30 januari 2012, 10:17 »
En ik ben ook trots op onze E-hockeyers. We staan nu geloof ik 3e (of 2e, ik weet t ff niet). Ze zijn echt zo vooruit gegaan sinds Niels en ik trainingen geven!

1e wedstrijd tegen Haag '88 (heel sterke tegenstander, stond nr.1) GEWONNEN 3-0
2e wedstrijd tegen Kennemer Keien (gaat wel, stonden laatste) was de focus eruit Gelijk gespeeld 3-3
3e wedstrijd tegen Waterland..(heeel sterk, vorige keer wel van gewonnen) helaas verloren met 3-0

Ik geloof dat we nu wel gewoon 3e staan, en als we nu de volgende wedstrijden gelijkspelen of winnen, staan we 2e.
Waar het om gaat is wel dat ze zo super vooruit zijn gegaan en dus eindelijk eens winnen en gelijk spelen in plaats van alleen maar te verliezen.
Wel was het een beetje een gekke dag. Haag '88 ging klagen dat de bal niet onder de rolstoel van de keeper door kon.... (kan wel, maar ze hadden toevallig een gele bal die iets groter is dan toegestaan....die ging er niet onderdoor)...en wilde eigenlijk bezwaar maken. Maar dat is geloof ik niet doorgegaan.
En bij Waterland speelde iemand E-hockey en toen zn stoel stuk ging, stond hij op en liep hij gewoon weg. Toen we wilden vragen of hij dispensatie had (want eigenlijk is de regel dat iemand in het dagelijks leven rolstoelafhankelijk is) werd de coach boos. Hoe we dat durfden te vragen... Terwijl we echt geen bezwaar wilden maken ofzo,gewoon voor ons leerproces wilden we weten hoe het kon dat iemand die dus niet rolstoelgebonden is, wel competitie in de E-hockey klasse kan spelen. '

Wat ik wel een heel verschil vind tussen E-hockey en H-hockey competitie is dat er tussen de E-hockey teams vrijwel onderling geen vriendelijkheid is...iedereen is heel erg gericht op winnen.....
Bij H-hockey vind ik dat wel prettiger, daar praat iedereen met iedereen en  is er veel meer vriendelijkheid....

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #44 Gepost op: 30 januari 2012, 12:01 »
Roos, je mag e-hockey spelen als je niet h-hockey kan spelen vanwege je armfunctie bijvoorbeeld. Meestal houden ze aan dat een e-er elke dag een elro nodig heeft. Maar of diegene zonder hulpmiddel geen stap kan verzetten of dat hij nog 200 meter kan lopen maakt niet uit. Al is t wel bron van irritatie hoor, dat zie je nu ook. Ik ken e-ers die vanwege die reden niet lopen op c-dagen.

Ze willen mij best bij de E hebben. Ik wil t niet, maar t zou te onderbouwen zijn als ik t wel zou willen

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal