Rolstoelhockey
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelhockey  (gelezen 67497 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #195 Gepost op: 24 december 2012, 15:28 »
Knap dat je je extra beperking zo kan inzetten! En helemaal leuk als het dan direct behoorlijk gaat.  :D
Hoop dat je zo iig weer vaker mee kan spelen en dat dit wel vol te houden is. :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #196 Gepost op: 24 december 2012, 22:11 »
Ik hoop dat dit stapje terug een stap voorwaarts zal zijn. In ieder geval mooi meegenomen dat je blijkbaar een keeperstalent hebt :).

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #197 Gepost op: 25 december 2012, 00:24 »
:knuf:  goed van je roos! Het is een moeilijke keuze, ik wet het. Des te meer respect :)

Zelf kan ik ook niet meer h-keepen, het is toch best zwaar. Dus ik hoop echt dat je het vol gaat kunnen houden! Verbaast me trouwens niets dat jij een goede keeper bent, jouw sterke kanten passen bij een keeper. Succes meid.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #198 Gepost op: 27 december 2012, 17:57 »
Knappe keuze en toch leuk dat je een keepers talentje bent toch?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #199 Gepost op: 28 december 2012, 09:34 »
Het is in ieder geval een opsteker dat het meteen redelijk goed gaat op doel, in plaats van dat ik er niets van bak. Ik heb het voordeel dat ik niet enorm hoef te rollen etc. En dat ik dus ook makkelijker met een brace om mn pols kan spelen (wat als ik rol altijd nogal een extra handicap bleek aangezien mn elleboog en schouder dan meteen lastig deden) waardoor het misschien minder belastend is voor mn polsen.

Gelukkig is het in de lagere klassen zo dat je niet meteen loeiharde ballen op moet gaan vangen. Wat ik wel fijn vind, aangezien dat best een probleem kan zijn voor mijn arm en schouder.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #200 Gepost op: 28 december 2012, 21:21 »
Ik ben gewoon bang voor loeiharde ballen. Duik het liefste weg! :D

Ik wil trouwens heel graag een keer hockeyen! Lijkt me super leuk om eens te proberen. Waar kan ik terecht voor een keertje spelen (A)?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #201 Gepost op: 29 december 2012, 09:13 »
Dat ligt er aan welke vereniging het dichtste bij je zit. Op de site van de knhb is er een lijst met verenigingen. Daar zou je kunnen kijken. Of je moet naar een verlening gaan waar een van ons speelt. ;)   Dan heb je iig iemand daar die je kent.

Echte loei harde ballen vallen wel mee. En zo'n bal is ook niet zo hard als een van veldhockey. Dus ook dat maakt veel uit. Als je begint met spelen begin je vaak toch in een laag team en dus klasse.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2012, 09:17 door Nigelle »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #202 Gepost op: 2 januari 2013, 02:11 »
Oh bij ons ben je van harte welkom hoor marianne! Voor gewoon s een keertje meedoen staan we altijd open..

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #203 Gepost op: 2 januari 2013, 09:47 »
@marianne in nijmegen zit ook een clubje.
Die trainen in maartenskliniek.
Zelf doe ik wel eens mee trainen in Eindhoven.
Maar nu tennis en hockey gelijk vallen doe ik eigenlijk altijd wel tennissen :P

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #204 Gepost op: 2 januari 2013, 15:15 »
Leuk, Roos. Trainen jullie elke zaterdag? En hoe laat? Dan moet ik gewoon eens een dagje naar mijn zus (die in Amsterdam woont) plannen en dat combineren met een training.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #205 Gepost op: 3 januari 2013, 13:15 »
Wij trainen elke zaterdag inderdaad. Nu is er tot 19 januari een winterstop. Daarna trainen we weer op zaterdagen van 11 uur tot 13.00 uur.

12 januari is er weer competitiedag in overveen. Ik ben zo benieuwd hoe we het gaan doen. Ik ga voor het eerst keeper zijn dan..pff ik hoop maar dat ik dan net zo goed ben als tijdens het trainen en dat dat geen beginnersgeluk bleek ofzo

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #206 Gepost op: 15 januari 2013, 14:15 »
Nou op de competitiedag 2 keer een helft gekeept. Iedereen roept dat t goed ging. Ik had alleen maar de zenuwen. Nooit geweten dat het zo doodeng was op doel te staan. Ik voelde me zo stom als er een bal inging... verantwoordelijk gewoon. Mijn schuld...etc (2 doorgelaten in wedstrijd 1 en 1 in wedstrijd 2). Dus ik moet daar echt nog aan wennen.

H1 heeft nu 1 wedstrijd met 9-5 gewonnen, 1 met 6-6 gelijk gespeeld en 1 met 5-4 verloren. We staan nu 3e in het klassement in de 4e klasse. Ik denk dat we het niet enorm slecht doen...
H2 heeft 2 wedstrijden gewonnen...en staat nu ook 3e in het klassement...ook erg goed moet ik zeggen.

Verder heb ik doordat ik 2 helften gekeept heb nog wat energie gehad om even bij te kletsen met Wendela en Eev. En was ik wel moe, maar niet zo gebroken als dat ik in het veld sta.

Van keepen word je ook moe trouwens, je moet je zo focussen, das echt vermoeiend.


Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #207 Gepost op: 15 januari 2013, 18:34 »
Van wat ik heb gezien ging het echt goed dat keepen! Je moet niet zo streng voor jezelf zijn meid. En bedenk dat het hele team verantwoordelijk is voor het tegenhouden van de ballen. Niet alleen jij, het is nooit alleen jouw "schuld" als er een tegendoelpunt valt. Winnen doe je met het HELE team. Verliezen ook ;)

En trouwens, jullie zijn wel een klasse omhoog geschopt he. Het is echt een hele mooie prestatie om het eerste jaar in een hogere klasse al in de top 3 te staan. Super! Ik zie Only Friends echt groeien in de laatste jaren ;D

Myrthe

  • Gast
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #208 Gepost op: 16 januari 2013, 10:18 »
Ik wil ook gaan proberen te rolstoelhockeyen, het lijkt me zo leuk om eindelijk weer eens te gaan sporten, in mijn revalidatietraject gaat er iemand met mij kijken naar wat er mogelijk gaat zijn met mijn beperkingen, heb er echt zin in!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelhockey
« Reactie #209 Gepost op: 17 januari 2013, 12:28 »
Het is echt een supergave sport myrthe!!! En het gekke is..of je vind het niks, of je raakt echt zwaar verslaafd...haha

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal