Forum > (Rolstoel)sport

Rolstoelbasketbal

(1/11) > >>

Janelle:
Maandag heb ik een proeftraining rolstoelbasketbal gedaan, bij een vriendin in Zeeland. Is me erg goed bevallen! Ik denk dat ik ermee wil doorgaan, als ik een vereniging in de buurt kan vinden.
De trainer zei dat ik best wel talent had. Ik gooi goed 'aan', maar scoor volgens hem verkeerd, namelijk door met twee handen te gooien in plaats van met één te gooien en met de ander te sturen. Maar goed, daar is het een eerste training voor ;) 'k Had ook nog nooit een basketbal in handen gehad, dus ja.
Al met al erg leuk! Zijn er meer mensen die rolstoelbasketballen?

Annemarieke:
Maaike heeft het gedaan, ik zelf niet, vind er weinig aan. Weet wel dat de vereniging die er in Zwolle mee is gestopt het nu weer op wil gaan zetten. Dus mijn vriend (die basketbalt bij die vereniging) die probeert mij nog steeds over te halen daar te gaan rolstoelbasketballen! :P

Lientje:
leuk pino
helaas kan ik niet basketballen ivb mijn armen krijg die bal niet omhoog gegooit :P.
maar vind het knap dat je verder gaat kijken!

Martinuzje:
Ik heb ook een jaar aan rolstoelbasketbal gedaan in Hengelo, maar ik vond het team geen drol aan. Slechte trainingen, weinig begeleiding en er waren maar 2 teams (het slechtste baggerteam en een ere-divisieteam... echt ruimte om te groeien was er dus niet. Want baggerteam was ik te goed voor, maar ere-divisieteam was ik weer te beginner voor).
Ik zou graag weer willen gaan basketballen, want ik vond het wel geweldig!

Wat scoren betreft: ik heb hetzelfde probleem. Ik gooi ook met 2 handen, ipv 1 sturen-1gooien. Maar voor mij was dat meer noodzaak dan onkunde... als ik de "officiële" techniek gebruikte, had ik binnen de kortste keren mijn ellebogen op slot zitten! ???

rozemarijn:
Ik heb het wel geprobeerd, maar voor mijn armen was het iets te zwaar...maar wel leuk zeg, dat het basketballen je wel bevalt!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie