Forum > School, studie, werk en uitkering

Je eigen bedrijf

<< < (2/10) > >>

Nihlaeth:
Bedankt voor de tip! Ik heb meteen wat offertes aangevraagd.

Marielle:
@Nih, het leuke van goede doelen is dat er allerlei subsidies zijn. Ik heb me zelf ook wel eens ingelezen in het oprichten van een stichting, uiteindelijk is dat niet door gegaan. Er zijn ook fondsen waar je een aanvraag kunt doen voor de oprichtingskosten, afhankelijk van het doel van je stichting (om een voorbeeld te noemen: de gemeente waar ik toen woonde had een potje om lokale culturele initiatieven gericht op de jeugd te stimuleren, oprichtingskosten voelen dat ook onder in het kader van het opeten van een professionele organisatie).

@Ilona: waar ben je bang voor? In het slechtste geval kost het je een hoop tijd en misschien wat geld, maar levert het je een hele hoop ervaring op.

Ilona:
Dat klopt, en daar heb je helemaal gelijk in maar het hebben van een eigen bedrijf, als het goed loopt en ik kan er mijn volledige salaris uithalen is er niet zoveel loos op het moment dat ik ook daarnaast onder een baas moet gaan werken wordt dan heel moeilijk ivm klantenoverheveling en dergelijke

zonne:
Ik ben in oktober 2006 voor mezelf begonnen en kan nu sinds ruim 2 jaar een volledig inkomen uit mijn eigen bedrijf halen. Momenteel ben ik me wel aan het oriënteren op meer/andere werkzaamheden, omdat als straks het PGB grotendeels wegbezuinigd is en de rugzakjes (leerlinggebonden financieringen) ik geen werk meer heb (wel cliënten, die heel hard hulp nodig hebben, maar geen idee waaruit dat dan te bekostigen, dat is het trieste  van deze bezuinigingsmaatregelen). Ik ben me dus aan het oriënteren op andere financieringsmogelijkheden (via verlengde arm constructie wel vergoeding vanuit zorgverzekering in de 2e lijns ggz, maar struikelblok daarbij is de nieuw ingevoerde eigen bijdrage van 200 euro per jaar voor mensen vanaf 18 jaar) of andere werkzaamheden, meer richting de kunst, geven van workshops etc. Liefst maak ik ook een combinatie van beide.

Martinuzje:
Ik zit nog te twijfelen of ik voor mezelf zal beginnen of niet. Maar ik las net in ieder geval wel een artikel wat voor iedereen die als zzp'er bezig wil gaan!

http://www.wijzeringeldzaken.nl/2011/arbeidsongeschiktheid-grootste-financiele-risico-zzper.aspx

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie