(Medical) tapen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: (Medical) tapen  (gelezen 42133 keer)

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: (Medical) tapen
« Reactie #45 Gepost op: 23 augustus 2011, 07:41 »
Sorry, ik zoek mijn boek!!! Kan hem niet vinden!!

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #46 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:42 »
Ik zet mijn linker enkel regelmatig vast met sporttape. Al vanaf dat ik heel jong was ging ik iedere dag wel minstens 1x door mijn enkel. Tijdens het turnen is dit eigenlijk alleen nog maar erger geworden en trainde ik standaard met mijn enkel in het tape. Bij de fysio een hele tijd geoefend met de spieren bij mijn enkel om mijn enkel wat meer te stabiliseren, maar dat heeft niet echt veel effect gehad. Het blijkt ook dat mijn voeten wat doorzakken, waardoor de stand van mijn enkels ook niet echt geweldig is. Hierdoor krijg ik vooral bij veel belasting erg veel last van me linker enkel. De HA heeft mij een jaar of 10 geleden eens geleerd hoe ik zelf mijn enkel in kan tapen, aangezien ik elke week bij hem langs kwam. Sindsdien doe ik het zelf en dat gebeurd nog steeds wel regelmatig. Ik heb wel gemerkt dat er een aantal merken tape zijn waar ik echt niet tegen kan. Er is nu 1 soort tape (van hansaplast geloof ik) die ik gebruik. De HA heeft ooit eens geprobeerd met van de "ondertape" maar ook dat vond mijn huid niet zo fijn. Wat bij mij vooral helpt is gewoon iedere 2/3 dagen het tape eraf halen, voet goed wassen en dan weer opnieuw in het tape.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #47 Gepost op: 27 augustus 2011, 23:57 »
Ik vroeg me laatst af of de cure tape me zou kunnen helpen bij het hockeyen. Ik heb wel een brace voor mn rechterhand/stickhand maar die belemmert me teveel. Ik heb geen grip en mn pols wordt erg moe van de brace. Ik heb vooral bescherming nodig tegen onverwachte kracht (als iemand tegelijk tegen de bal slaat bv of op mijn stick mept) en mn pols gaat vaak uit de kom tijdens het hockeyen en dat wil ik graag zo veel mogelijk voorkomen. Iemand een idee?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: (Medical) tapen
« Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:57 »
En die vraag is ook voor mij belangrijk! Ik snap helemaal wat ingeborg bedoeld!

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #49 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:39 »
geen idee, maar heb hier hetzelfde probleem. Heb wel cure tape in huis voor mijn rechter duim, die plak ik onder de brace vast als ik ga dansen.
Maar mijn linker pols schuift in de brace en mischien dat extra plakken dan wat soellaas brengt?

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: (Medical) tapen
« Reactie #50 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:13 »
Cure tape is erg rekbaar, dus maximale stevigheid zal het niet geven. Wat het wel doet is als geheugensteun werken en remmen. Het zet je pols niet vast . Voor een hoop mensen is dat net voldoende. Maar als de boel uit de kom schiet zal het dat niet voorkomen als er extra kracht op wordt uitgeoefend. Dan heb je toch meer aan de sporttape, of je brace.
Maar als je je bracen bij je hebt, kun je het toch gewoon proberen?? Je kan je brace er overheen aan doen als je het niet meer vertrouwd.

Inge je enkel vastzetten met sporttape maakt niet dat je spieren stimuleerd om de stabiliteit over te nemen. Die wordt op deze manier steeds zwakker. Je kan een deel van het effect ook met cure tape bereiken. Maar dan moet je enkel wel meer zelf doen!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #51 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:18 »
ik zal eens een fysio bellen voor tips  ;) dank je darkangel!

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #52 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:19 »
heb van de week een worldcup wedstrijd (honden) ga de boel aan alle kanten vastplakken, moet op kunstgras met een rolstoel (gekkenwerk) bij mijn duim plak ik omdat ik daar een spierscheur heb van een sublux. En mijn pols.. hoop ik dat hij met curetape in de brace hopenlijk zo vast erinhangt dat hij niet kan schuiven.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: (Medical) tapen
« Reactie #53 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:25 »
Poeh.. dat klinkt niet lekker jenneke..succes

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #54 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:26 »
Cure tape helpt mijn schouder goed om tijdens het sporten in de kom te blijven.
Voor mijn polsen gebruik ik altijd braces. Als ik vaak moet tapen, is dat slecht voor mijn huid. Ik heb links en rechts een andere brace om, afgestemd op de 'vraag' van mijn polsen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #55 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:30 »
Welke brace heb jij voor je slaghand marianne? Ik zoek alleen een oplossing voor mn stickhand namelijk. Ik moet er genoeg grip mee hebben om te rijden, hij moet het "terugklappen" tegengaan en steun bieden maar niet beperken als ik zelf aan de bal ben.

Ik heb de meeste problemen als iemand tegelijkertijd als ikzelf tegen de bal aan mept. En dat gebeurt heel vaak!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #56 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:46 »
Welke brace heb jij voor je slaghand marianne? Ik zoek alleen een oplossing voor mn stickhand namelijk. Ik moet er genoeg grip mee hebben om te rijden, hij moet het "terugklappen" tegengaan en steun bieden maar niet beperken als ik zelf aan de bal ben.

Ik heb de meeste problemen als iemand tegelijkertijd als ikzelf tegen de bal aan mept. En dat gebeurt heel vaak!

Op het vorige forum hadden we een sportbrace topic in de sporthoek. Ik zal er nu een aanmaken en daar antwoord geven op je vraag. Dan kunnen we het in dit topic over tape blijven hebben.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #57 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:48 »
Welke brace heb jij voor je slaghand marianne? Ik zoek alleen een oplossing voor mn stickhand namelijk. Ik moet er genoeg grip mee hebben om te rijden, hij moet het "terugklappen" tegengaan en steun bieden maar niet beperken als ik zelf aan de bal ben.

Ik heb de meeste problemen als iemand tegelijkertijd als ikzelf tegen de bal aan mept. En dat gebeurt heel vaak!

Op het vorige forum hadden we een sportbrace topic in de sporthoek. Ik zal er nu een aanmaken en daar antwoord geven op je vraag. Dan kunnen we het in dit topic over tape blijven hebben.
oke tnx!

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #58 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:53 »
Inge je enkel vastzetten met sporttape maakt niet dat je spieren stimuleerd om de stabiliteit over te nemen. Die wordt op deze manier steeds zwakker. Je kan een deel van het effect ook met cure tape bereiken. Maar dan moet je enkel wel meer zelf doen!
Ik weet dat door het tapen de spieren steeds zwakker zullen worden. Maar tegenwoordig als ik last heb van mijn enkel heb ik hem maximaal een weekje in het tape en daarna ga ik weer gewoon door zonder tape. Mijn enkel heeft het soms gewoon even nodig om vastgezet te worden. Na een aantal dagen in het tape gaat het dan gewoon weer een stuk beter.

Cure tape heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Misschien dat ik eens moet gaan kijken wat voor mij het beste aanvoelt enzo :)

Offline Tjaatje80

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: (Medical) tapen
« Reactie #59 Gepost op: 27 november 2011, 12:43 »
Ik gebruik al een paar jaar curetape voor mijn schouder.
Hierdoor hebben mijn spieren wat steun en heb ik minder pijnklachten/luxaties. Dat is wel prettig. Meestal kan het 3-5 dagen blijven zitten. Afhankelijk van wat je ermee doet.
Een tijdje geleden hebben ze het ook voor mijn knie geprobeerd maar dat had duidelijk minder effect.
Ook bleef het niet goed zitten aan de voorkant en aan de achterkant trok ik mijn vel erbij af.
Dat was minder.
Nu zit ik met mijn enkel. Waarschijnlijk krijg ik morgen wit tape zodat ik weer een schoen aan kan.
Mogelijk kan ik daarna in bepaalde situaties de curetape proberen.

Liefs Thea

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal