Ziekte en Werk
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Ziekte en Werk  (gelezen 11398 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte en Werk
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:47 »
Dat is goed nieuws! Super!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte en Werk
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2013, 12:18 »
Wat een super nieuws!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte en Werk
« Reactie #17 Gepost op: 13 november 2013, 18:56 »
Wat rot voor je, dat je droombaan zo lastig bereikbaar of onbereikbaar lijkt...

Zit even te denken aan banen in de zorg, maar is het niet handiger om meer adviserende banen te hebben i.p.v. verzorgende banen waarbij mensen echt van jou afhankelijk zijn voor hun veiligheid? Verschil tussen verpleegkundige en ergotherapeut zeg maar.
In de zorgsector heb je volgens mij behoorlijk wat adviserende banen, dus zou dat moeten kunnen. Alleen zit je dan minder direct in de zorg, maar meer bijvoorbeeld als diĆ«tiste. Het lijkt mij  dat zulk soort banen in jouw situatie beter haalbaar zijn. Maar ja, ik weet niet wat je daar zelf van vindt natuurlijk. Bij welke opleidingen heb je nu allemaal gekeken?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte en Werk
« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2013, 19:29 »
Je zou ook kunnen overwegen, als je zeker weet dat je naar het HBO wilt, om eerst HAVO te halen.
Via volwassenonderwijs / afstandsonderwijs kan je dan je diploma halen. Daar zitten dan geen intensieve stages e.d. bij en dan kan je dus eerst studieritme weer opbouwen; voordat je ook stages erbij moet combineren. Dat lijkt me in ieder geval een voordeel ervan.
Maar aan de andere kant heb je ws meer aan MBO dan aan HAVO als het na diplomering toch te zwaar blijkt om door te studeren. Lastig allemaal!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte en Werk
« Reactie #19 Gepost op: 14 november 2013, 22:30 »
Leonoor zegt al iets heel verstandigs met het halen van de HAVO. Dat zou een redelijk makkelijke weg zijn om zonder stages naar het HBO te kunnen.

Had je al gedacht aan iets als pedagogiek of psychologie?

Mijn zusje doet nu maatschappelijke zorg, speciale doelgroepen. Volgens mij lijkt dat wel op de studie die jij wil doen. Maar het blijkt voor haar ook echt lichamelijk zwaar (ze zit net in het eerste jaar), dus daar gaat ze nog eens goed over nadenken ook!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal