Forum > HMS/EDS klachten

Darmklachten

(1/54) > >>

rozemarijn:
Hier darmklachten

Annemarieke:
Meiden,

Ik heb een vraag wat betreft darmklachten. Ik denk dat iedereen hier wel weet dat ik lijd aan de ziekte van Crohn maar dat richt zich eigenlijk vooral op mijn dikke darm en laatste deel van de dunne darm. Alleen de laatste tijd heb ik het idee dat ik een stuk vaker dan gewoonlijk moet overgeven. Het is nu wel een nacht per week raak dat ik de hele nacht niet slaap omdat ik aldoor maar moet overgeven. Voorheen had ik dat ongeveer eens in de 2 à 3 maanden, nu is het dus veel frequenter. Deze week ben ik algeheel niet in mijn hum en ik denk dat dat ligt aan het feit dat ik een andere pil heb meegekregen waar ik behoorlijk ziek van word, maar voordat ik deze pil kreeg ging ik ook frequenter overgeven. Nu is het misschien goed om te weten dat ik in stressvolle situaties sneller geneigd ben te overgeven, maar een erg stressvolle situatie is het nu niet (meer).

Nu is mijn vraag, hebben jullie ook wel eens periodes dat je zo vaak moet overgeven en bijna geen eten kunt binnenhouden? Of hebben jullie daar niet zo vaak last van?

Rika:
Ik krijg altijd braakneigingen als ik me heel, heel erg druk maak of echt overstuur ben (huilen). Maar dat is dan echt op dat moment en dan is het ook over.

Wat jij omschrijft lijkt me vreselijk maar ik herken het niet.

Sterkte!!!!

Linn:
Ik heb ongeveer eens in de 3 maanden dat ik een dag(/nacht) lang moet overgeven en dan niks binnen kan houden, zelfs geen slokje water. Ik heb er nog geen duidelijk oorzaak voor kunnen vinden, geen overeenkomsten in de voorgaande dagen ofzo.
Maar ik heb het dus een stuk minder vaak dan dat jij het nu hebt...

Rika:
Ik kon al nooit geweldig naar het toilet maar nu m'n medicijn gebruik omhoog is gegaan is het helemaal feest.

Als ik netjes driemaaldaags macrogol gebruik is het te doen maar ik word zo misselijk van de macrogol. Iemand suggesties om het beter weg te krijgen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie