Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 93621 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #270 Gepost op: 4 november 2014, 18:23 »
Lees eens goed voor je ergens op reageert en een verblijfskatheter heeft risico op ontstekingen maar dat heb je met je plas ophouden net zo erg. en de risico van ontstekingen hoeft niet altijd. heb zelf haast nooit een ontsteking gehad met mij katheter toen der tijd. En met legen en af tappen je kan zakken aan je bed hangen van 2 liter. daar kun je best dat ding aan vast hangen en af en toe die kraan open zetten. deden wij laatst in het ziekenhuis ook toen ik amper me bed uit kwam niks mis mee als je maar schoon werkt.
Het is kiezen tussen twee kwade nou dan wist ik het wel. behield ik me blaas en stopte ik er maar een sp katheter in.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #271 Gepost op: 4 november 2014, 23:24 »
Natuurlijk is dat niet goed voor je blaas en je nieren. Maar dat weet iedereen die blaas problemen heeft hier inmiddels wel. Ik heb ook wel eens dingen gedaan die niet goed voor mijn lijf waren, maar dat betekend niet dat je het voor de fun doet. Soms maakt allerlei problemen die samen vallen dat het gewoon niet gaat.
En trouwens, we hoeven ons toch ook niet op te winden over wat een ander wel of niet goed doet? Het is niet jouw blaas, gelukkig.. Iedereen baas over eigen je eigen lichaam

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #272 Gepost op: 10 november 2014, 11:04 »
maar je nieren verkloten doe je ook voor de fun zeker? nou dan zou ik zeggen neem dan een verblijfs katheter en tap die om de paar uur af dan dat je dit doet dit is echt niet goed hoor.

me uroloog is altijd woedend als ik daar aan kom met een te volle blaas en heb al diverse keren aan moeten horen dat die blaas niet te veel uitgerekt mag worden en ook vanwege de nieren. mijne is trouwens nu verkleind en tot nu toe is er niet meer dan 600 ml in gekomen.  600 is ook veel maar komt nog zelden voor gelukkig.


Ik reageerde op deze tekst Lientje. Ik weet dat jij problemen hebt met je blaas en dat is zeker heel vervelend. En ik vind t super dat je meedenkt in oplossingen, heel fijn zelfs. Maar ik denk dat mensen hierin ook hun eigen keuze mogen maken. En als dit een keuze is die jij niet zou maken, dan is dat geheel aan die persoon zelf.
ik denk dat iedereen hier wel eens keuzes maakt die niet goed zijn voor hun lijf. Maar dat is dan aan de persoon zelf.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2014, 11:11 door rozemarijn »

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #273 Gepost op: 10 november 2014, 15:26 »
Lastig hoor!

Lientje heeft natuurlijk gelijk dat het hele nare gevolgen kan hebben voor je blaas als er telkens zo lang tussen twee plasbeurten zit - en spreekt ook nog eens uit eigen ervaring. Maar ik snap ook dat zo'n opmerking verkeerd kan vallen als je echt niet vaker naar de wc kunt.

@Nih: heeft er al wel eens een uroloog iets over jouw blaas geroepen?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Blaasklachten
« Reactie #274 Gepost op: 15 november 2014, 15:56 »
Ik weet dat het schadelijk is zoals het nu gaat, maar vaker naar het toilet gaan is waarschijnlijk schadelijker. Idd, kiezen tussen twee kwaden. Voor nu gaat het nog goed, heb nog nooit een blaasontsteking gehad. Als dat wel gaat gebeuren zal ik idd aan een katether moeten, maar zo ver is het nog niet.
Collective madness is called sanity

Offline Daantje79

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #275 Gepost op: 28 november 2014, 22:42 »
De problemen die hier beschreven zijn door Lientje klinken me erg bekend.
Ondanks dat ik inco ben en regelmatig de volledige blaasinhoud verlies, komt het soms voor dat ik dagenlang niet kan plassen.
De oorzaak hiervoor is niet bekend, heb gewoonweg geen controle over mijn blaas en spieren, het enige wat helpt is het zetten van een Catheter om de blaas te ledigen.
Ook komt het voor dat er in het ziekenhuis m'n blaas word aangeprikt met als resultaat dagenlang geen controle meer over de blaas.
Zelf heb ik gekozen voor incomateriaal, na aantal vervelende ontstekingen en negatieve ervaringen met Catheters.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Blaasklachten
« Reactie #276 Gepost op: 18 mei 2015, 19:18 »
Ben me vandaag echt kapot geschrokken...

Ik heb sinds een maand of wat een verblijfskatheter. Niet zonder problemen helaas, direct een blaasontsteking, veel pijn en blaaskrampen enzo... Ten minste, dat was toen hij uiteindelijk zat, want hij wilde niet de eerste keer... Dat is niet wat je wil horen nadat iemand een half uur in je kruis heeft staan poeren (ohja, verrassing, lidocaine werkt bij mij niet!).

Anyway, ik dacht dat ik zo'n beetje van de problemen af was, totdat ik gisteravond extreem pijnlijke blaaskrampen kreeg, en er plotseling meer bloed dan urine in mijn katheter zat. Vanochtend natuurlijk veel stolsels, en verder veel te weinig urine voor een volledige nacht. Nu was het sowieso tijd om de katheter te verwisselen, dus ik ging er vanuit dat hij gewoon verstopt zat (die stolsels waren ook wel een duidelijke aanwijzing zeg maar).

Vanmiddag dat ding laten wisselen. Hij wou het laatste stuk niet, en toen hij eenmaal zat kwam er niks uit. Geen druppel. Met de hoeveelheid pijn die het gedaan heeft waren we vrij zeker dat hij goed zat, sowieso, je trekt hem er zo weer uit als hij per ongeluk in je vagina terecht gekomen is. Hij zat goed.

Dus ik de assistente bellen... Uurtje aankijken... Vervangende huisarts bellen (mijn huisarts is op vakantie). Daar was de boodschap eigenlijk wacht maar twee uur zodat de huisartsenpost het verder op mag lossen... In de tussentijd geen druppeltje uit de katheter, wel een hoop krampen.

Nu ben ik vrijdag aan nieuwe medicatie begonnen, waarvan een van de mogelijke bijwerkingen nierfalen is, dus ik zat behoorlijk in de rats. Anyway, toen de huisarts van de huisartsenpost hier was heeft hij maar geprobeerd om mijn blaas te spoelen, kijken of de katheter verstopt zat. Nou, dat ging er in en liep er langs de katheter weer uit, dus hij dacht dat hij verkeerd geplaatst was. Nieuwe gezet... Toen bleef het er langs lopen. Wel een klein beetje er in ook, maar kan niet zeggen dat het echt liep. Hij vond het wel goed verder, zei dat ik een grotere katheter nodig had volgende keer (die dus niet paste vorige keer).

Maar goed, dat ding liep nog steeds niet toen hij weg was, en ik bleef lekken, dus ik heb mezelf maar naar het toilet gesleept. Na een eerste watervalletje stopte het lekken en toen zat er plotseling een halve liter in die katheterzak. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een halve liter urine...

Dat verhaal dat hij in mijn vagina zat, daar geloof ik niks van. Ik voel echt wel waar hij zit... Plus dat we gechecked hebben. Ik denk eerder dat het een spasme was. Dichtgeknepen ofzo. Met hoe moeilijk hij er in ging, is dat ook niet vreemd. Plus dat ik gisteravond mijn blaas helemaal stuk gekrampt heb. Als mijn huisarts volgende week terug is, toch maar eens overleggen over een supra pubis katheter :/

Pro tip: laat niet 2x op een dag je katheter vervangen
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #277 Gepost op: 21 mei 2015, 10:08 »
He jakkes zeg Nih. dat klinkt inderdaad niet prettig. Ik denk ook niet dat je katheter verkeerd gezet is, want dat voel je dondersgoed hoor, als er een katheter in je vagina gedaan word. Is een heel andere sensatie dan in je plasbuis (wat gewoon een naar gevoel geeft). Twee keer op een dag je katheter laten vervangen is gewoon naar, dat is niet aan te raden nee. Ik heb het idee dat je blaas gewoon zo gekrampt heeft dat ie is dichtgeslagen ofzo. Heel naar, en erg schrikken gewoon, dat snap ik. Ik denk dat een sp-katheter misschien wel beter werkt, aangezien je langere tijd een katheter nodig hebt. Niet dat je dan geen ellende kunt hebben, maar dan is het in elk geval geen gedoe met plasbuizen. KNUF!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Blaasklachten
« Reactie #278 Gepost op: 21 mei 2015, 12:44 »
Het zulled idd de spasmes geweest zijn... Heb een paar dagen maar 800ml urine aangemaakt, en werd helemaal gek van de spasmes. Plus dat ik me dus nogal zorgen maakte... Uiteindelijk is S. haar man maar ingesprongen, hij is ook huisarts. Even getest op blaasontsteking, dat was negatief (dacht ik al).

Blijkt dat het afbouwschema van de lyrica wat de apotheker opgesteld heeft veel te snel ging, nu ik weer een dosering hoger zit en er paracetamol bij slik is het allemaal weer een stuk beter. Gisteren 1400ml, dus dat is bijna terug naar normaal, en de spasmes zijn ook vrijwel weg.

Ik hoop dat het rusig blijft verder, een SP katheter moet operatief aangebracht worden met alle problemen van dien :/ Dus als dat even vermeden kan worden...
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #279 Gepost op: 21 mei 2015, 20:48 »
juk balen zeg! vond die verblijfskatheters ook altijd een drama. Heb ok een sp katheter gehad voordeel is wel dat hij er niet meer van onder inzit. maar nog steeds net zo ontsteking gevoelig en dat wisselen brr vond dat altijd zo pijnlijk :(.
maar de ingreep viel vond ik zelf wel enorm mee. verdoven de plek en prikken dan met een soort pen in je gevulde blaas en duwen dan de katheter erin. Hopelijk blijft hij nu gewoon goed lopen bij je ! 

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal