Forum > School, studie, werk en uitkering

Solliciteren

<< < (2/24) > >>

rozemarijn:
Denk er ook aan dat je niet met je armen over elkaar gaat zitten, dat is een afwerende en gesloten houding, wat het meestal niet goed doet. Probeer van tevoren ook wat te weten te komen over het bedrijf, wat ze doen en waar ze voor staan. Het staat goed om al voorkennis te hebben.
Trek inderdaad wat netjes aan, een eerste indruk is vaak belangrijk.
Probeer je gesprekspartner aan te kijken en bereid je voor op vragen als : wat zijn je pluspunten, waarom ben jij beter dan andere sollicitanten etc.
En dan is er nog 1 ding: SUCCES!

Lientje:
morge ga ik beginnen met mijn stage.

super spannend zeg :|

*Inge*:
Ik heb volgende week vrijdag een sollicitatiegesprek, maar ik weet eigenlijk al wel dat hem dat niet gaat worden. Voordat ik bij die instelling echt een fulltime baan kan krijgen, moet ik eerst gewerkt hebben in de invalploeg. En het gaat om een instelling bij mij in de regio, terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een baan aan de andere kant van het land (ivm plannen om samen te gaan wonen met me vriend die daar woont). Ik ga er wel gewoon heen om ervaring op te doen, en misschien is het wel iets voor tijdelijk even tot ik wel een fulltime baan heb. Ik zie het allemaal wel. Heb vandaag ook alweer 2 nieuwe brieven de deur uit gedaan voor instellingen bij mijn vriend in de buurt, dus nu even afwachten of daar reactie op komt.

Marianne:
Als je op zoek bent naar tijdelijk werk, is de invalploeg dan niet ideaal?
Veel succes met het gesprek! Hopelijk steek je er veel van op.

*Inge*:
Het is hem juist dat ik ook al aan het solliciteren ben aan de andere kant van het land. Ik kan tijdelijk bij me schoonouders inwonen als ik daar werk vind. Dan kunnen mijn vriend en ik vanaf dan op zoek naar een huis. Het zou dus veel fijner zijn om daar al direct fulltime aan het werk te kunnen. Maar ik ga toch naar het gesprek. Al sleep ik er een 0-uren contract uit, staat toch leuk op me CV (werkervaring als starter). En dan heb ik misschien toch nog iets werk, om de tijd te overbruggen :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie