Forum > School, studie, werk en uitkering

Eigen website starten

(1/7) > >>

Maaike:
Hoi allemaal,

Ik wil wat meer aan de weg spijkeren als freelance journalist/tekstschrijver. Hiervoor wil ik een eigen website op gaan zetten, maar ik weet niet echt hoe dat precies gaat. Ik moet natuurlijk een domeinnaam gaan kopen, maar waar kan ik dat het beste doen? Wie heeft er tips? Ik heb echt heel weinig verstand van zulke dingen.

Groetjes, Maaike

Lientje:
ik zit via yourhosting
maar je hebt heelveel website's waar je domein namen kan kopen.

*Inge*:
Vergeet niet dat je niet alleen een domeinnaam nodig hebt, maar ook webspace waar je je website opslaat. Soms heb je van je internet provider al enkele mb's webspace die je gratis mag gebruiken onder jouw gebruikersnaam, maar dit is voor een echte website vaak niet genoeg!

 Mijn vriend en ik hebben al enkele jaren een eigen website, welke draait bij Antagonist. Hier hebben wij hele goede ervaringen mee en het bedrag wat je betaald per jaar is echt super laag als je het vergelijkt met wat je krijgt! Ook hebben wij in de afgelopen jaren maar een enkele keer gehad dat de website even offline was (doordat de server plat lag) maar dit was heel snel weer opgelost! Voor informatie en prijzen van Antagonist kan je eens kijken op hun website: http://www.antagonist.nl/

Maaike:
Dat ziet er wel heel goed uit! Ik ga me er even in verdiepen, ik moet in ieder geval niet iets ingewikkelds hebben, want dan snap ik er toch niks van. Dit ziet er wel duidelijk uit en de prijs is best goed!

Martinuzje:
Het is sowieso ook handig om in te schatten hoeveel bezoekers je verwacht of eventuele downloads. Als je echt een enorm bezoekersaantal verwacht of grote bestanden op je website zet die mensen moeten downloaden (zoals youtube filmpjes of muziek of dat soort dingen), moet je kijken naar je dataverkeer per maand. Als je over je dataverkeer heen gaat, moet je gaan bijbetalen en dan kan het wel een duur grapje worden, dus kijk daar ook goed naar. Wil jij grote bestanden (filmpjes, muziek of andere dingen) op je website zetten en je verwacht veel bezoekers? Zorg er dan voor dat je het juiste pakket kiest, anders wordt die 29,95 per jaar alsnog een duur grapje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie